برای توضیح ارزش وفاداری و حفظ مشتری، مهم است که تفاوت بین آنهارا درک کنید. مشتری ابقا شده مشتری است که بارها و بارها از کسب و کار شما خرید می کند. با این حال، فقط به این دلیل که مشتری شما خرید بالایی دارد، لزوماً به این معنی نیست که از وفاداری بالایی برخوردار است. 

گاهی اوقات، مشتریان از مشاغل شما خرید می کنند زیرا این ساده ترین، راحت ترین یا ارزان ترین گزینه است. این بدان معنی است که هر زمان که پیشنهاد جدید و جذاب تری در بازار ظاهر شود، مشتریان خود را فوراً از دست می دهید. متناوباً، اگر به دلیل وفاداری زیاد به مشتری، مشتری شما از خدمات استثنایی برخوردار شود، همچنان با شما خواهد ماند زیرا او عاشق خدمات، محصول یا تجربه مشتری شما بودن است. 

وفاداری مشتری می‌تواند جنبه‌ای از حفظ مشتری باشد، زیرا مشتریان وفادار نیز مرتباً از شما خرید می‌کنند. درعین‌حال، ازآنجاکه یک مشتری وفادار علاقه‌مند به نام تجاری شما است، می‌تواند از طریق دیگر نیز به رشد تجارت شما کمک کند. مشتریان وفادار به‌احتمال‌زیاد نام تجاری شمارا به مشتریان دیگر توصیه می‌کنند و در صنعت شما از شما دفاع می‌کنند. 

ایجاد وفاداری مشتری در یک فضای مجازی، آن هم در عصری که مشتریان فرصت‌های بی‌پایان برای خرید آنلاین از مارک‌های مختلف رادارند بسیار مهم است. امروز مشتریان شما مشکلی ندارند که اگر نیاز خود را از شما دریافت نکنند، به یک فروشنده دیگر مراجعه کنند. مهم این است که وقتی مشتری را برای نام تجاری خود تعریف می‌کنید، نه‌تنها مشتری‌های مکرر بلکه مشتریانی که نسبت به سازمان شما متعهد هستند راهم متمرکز کنید. 

همچنین بخوانید:  حفظ وفاداری بدون قربانی کردن قیمت

خبر خوب اینکه ایجاد وفاداری در مشتریان نسبتاً آسان است. یک مطالعه نشان داد که مشتریان خرسند بیش از پنج برابر بیشتر احتمال خرید مجدد رادارند. از همه مهم‌تر، آن‌ها همچنین اگر کار اشتباهی انجام دهید هفت برابر بیشتر می‌توانند تجارت شمارا ببخشند. تمام‌کاری که شما برای ایجاد مشتریانی وفادار و ثابت باید انجام دهید این است که آن‌ها را خوشحال کنید!

انتهای مطلب/