کسب‌وکارهایی که در طول کووید-۱۹ تعطیل می‌شوند ممکن است در روابط با مشتریان خود شتاب خاصی را ازدست‌داده باشند. در اینجا نحوه تشویق مشتریان به تعامل مجدد و بازسازی وفاداری مشتری آورده شده است.

خواه به دلیل نگرانی‌های بهداشت عمومی، محدودیت‌های سخت‌گیرانه ظرفیت فروشگاه‌ها یا درآمد کمتر قابل‌تصرف در بین مشتریانشان باشد، جای تعجب نیست که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک در طول همه‌گیری کووید-۱۹ شتابی را در روابط با مشتریان خود ازدست‌داده‌اند. اکثر مشاغل کوچک (۸۶٪) به‌طور کامل یا جزئی بازگشایی‌شده‌اند، اما ۷۰٪ همچنان نگران مشکلات مالی به دلیل تعطیلی طولانی‌مدت هستند.

برای بازگرداندن کسب‌وکار خود به مسیر اصلی، مهم است که در حال حاضر بر بازسازی وفاداری و اعتماد مشتری تمرکز کنید. حتی اگر درزمانی که بسته بودید از طریق رسانه‌های اجتماعی و/یا خدمات آنلاین با مشتریان خود در ارتباط بودید، ممکن است آنها همچنان در بیرون رفتن و حمایت حضوری از کسب‌وکار شما محتاط باشند.

اگر کسب‌وکار شما آماده است تا از مشتریان وفادار خود استقبال کند، در اینجا چند نکته برای بازسازی روابط و تشویق مردم به تعامل مجدد با تجارت شما وجود دارد.

  • انگیزه‌هایی برای تعامل با کسب‌وکار خود فراهم کنید

کسب‌وکار شما ممکن است پیشنهادات ویژه‌ای مانند تخفیف‌ها و کارت‌های هدیه را در طول تعطیلی ارائه کرده باشد. اکنون زمان آن فرارسیده است که انگیزه‌هایی را دو برابر کنید که درعین‌حال باعث می‌شود مشتریان احساس امنیت و اهمیت کنند.

اگر سطح رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی خود را در طول این همه‌گیری افزایش دادید تا با مشتریان در ارتباط باشید، برای ادامه این فعالیت تلاش کنید.

همچنین بخوانید:  پیوند آفلاین و آنلاین در وفاداری مشتریان

ریچارد لین، بنیان‌گذار و مدیرعامل Thryve، همچنین توصیه کرد که با مستندسازی سفر خود در سراسر بیماری همه‌گیر، مشتریان خود را به‌روز نگه‌دارید. او بر اهمیت گفتن داستان برند و برقراری ارتباط مکرر با مشتریان به شیوه‌ای واقعی و صادقانه تأکید کرد.

لین گفت: [نوشتن] فرآیند مبارزه با کووید-۱۹ به ایجاد همدلی با مشتریان کمک می‌کند. “مردم از مبارزه قدردانی می‌کنند و همیشه مایل به کمک هستند، [به‌ویژه آن‌هایی که] از همان ابتدا بخشی از تجارت شما بوده‌اند.”

مهم نیست که چگونه با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنید، هدف شما همیشه باید این باشد که آنها در مورد کسب‌وکار شما و محصولات/خدمات آن احساس راحتی و آگاهی داشته باشند.

دکتر واینر گفت: “در ارتباط ماندن مؤثرترین راه برای اطمینان از تحقق آن اهداف است، بدون توجه به شرایط.”

همیشه دادن بهتر از دریافت است و اکنون بیش از هر زمان دیگری باید در کنار مشتریان خود باشیم به‌گونه‌ای که آنها را شگفت‌زده کند.

به برند خود وفادار بمانید و مشتریان را در اولویت قرار دهید

همه روابط، ازجمله روابط با مشتریان شما، بر پایه اعتماد بناشده است. تراواسو گفت که ایجاد اعتماد شامل اولویت دادن به نیازهای دیگران است.

او گفت: «شرکت‌هایی با پایگاه مشتریان وفادار… باید به خاطر داشته باشند که هویتشان را تغییر ندهند و فراموش نکنند که چه کسی در این راه به آنها کمک کرده است». “وقتی دیگران را در اولویت قرار می‌دهیم، هماهنگی را در درون خود به دست می‌آوریم که سپس از مشتریانمان منعکس می‌شود زیرا آنها می‌بینند که ما واقعی هستیم. همیشه دادن بهتر از دریافت کردن است و اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که در کنار مشتریان خود باشیم. به روشی که آنها را شگفت‌زده شوند.”

همچنین بخوانید:  طراحی مدیریت تجربه مشتری

به نیازهای در حال رشد مشتریان خود توجه کنید

کسب‌وکارهایی که تاکنون در طول این همه‌گیری جان سالم به دربرده‌اند و رشد کرده‌اند، آن‌هایی هستند که برای برآوردن اولویت‌های متغیر مشتریان خود تمرکز کرده‌اند. اکنون‌که بسیاری از مشاغل بازگشایی‌شده‌اند، این استراتژی به همان اندازه مرتبط است و اگر می‌خواهید مردم را دوباره به سمت خود بکشانید، باید به گوش دادن و سازگاری ادامه دهید.

انتهای مطلب/