برنامه های وفاداری در صنعت رستوران به طور فزاینده ای محبوب و مورد توجه مشتریان قرار می گیرد. طی چند سال گذشته، تیم ما شاهد رشد قابل توجهی در تعداد برنامه های جدید در صنعت بوده است. بسیاری از برنامه های رستوران جدید ایجاد شده اند در حالی که برخی دیگر اصلاح و بهبود یافته اند. بسیاری از رستوران‌های زنجیره‌ای متوجه شده‌اند که برنامه وفاداری و استفاده از داده‌های مشتریان اکنون باید به سنگ بنای استراتژی کسب و کار آنها تبدیل شود.

این رشد را می توان در منابع و راه حل های فناوری در دسترس صاحبان رستوران ها نیز مشاهده کرد. از یک طرف، می توان چندین مشارکت با شرکت های تحویل ایجاد کرد. از سوی دیگر، برنامه های تلفن همراه ویژگی های بیشتری را ارائه می دهند که تجربه مشتری را بهبود می بخشد و تعامل را ارتقا می دهد: ردیابی آماده سازی سفارش، اعلان ها، انتخاب گزینه ها، مدیریت آلرژی، پرداخت، محاسبه کننده کالری و غیره.

مصرف‌کنندگان امروزی بر راحتی تمرکز دارند و از لحاظ دیجیتالی باهوش هستند و این ویژگی‌های کلیدی بر نحوه و مکان انتخاب غذای آنها تأثیر می‌گذارد. استفاده از برنامه وفاداری قوی است، اما علاقه مصرف‌کنندگان به شرکت در چنین طرح‌هایی ممکن است با سهولت مشارکت و اینکه آیا فرآیند کلی سفارش را بدون اصطکاک می‌دانند کاهش می‌دهد.

سخاوت درک شده

برنامه های رستوران سخاوتمندانه تر از برنامه های دیگر صنایع هستند که خرده فروشی نمونه ای از آن است. به یاد داشته باشید که مفهوم سخاوت در وفاداری بسیار مهم است. مطالعه LoyalT در سال ۲۰۲۱ نشان داد که ارتباط مستقیمی بین سخاوت درک شده از برنامه و توانایی یک برنامه برای اصلاح رفتار خرید اعضای خود (بازدیدهای مکرر و خریدهای سالانه) وجود دارد .

همچنین بخوانید:  چگونه می‌توان وفاداری طولانی‌مدت مشتری را ایجاد کرد

برنامه های رستوران علاوه بر سخاوتمندانه بودن با جوایز، در ایجاد تعامل با اعضای خود نیز بسیار مؤثر است. تاکتیک ها و استراتژی های مختلف تعامل کاملاً با صنعت رستوران مطابقت دارند:

  • بازی ها، مسابقات
  • شخصی سازی سفارشات
  • پیشنهادات شخصی
  • استراتژی محتوا
  • اپلیکیشن موبایل با قابلیت های متعدد

سود و موفقیت تضمین شده است

با وجود دو سال گذشته همه‌گیری، سرمایه‌گذاری روی وفاداری نشانه موفقیت برای صاحبان رستوران است. موفقیت فوق العاده برنامه های وفاداری در رستوران هایی مانند استارباکس، مک دونالد، نان پانرا، چیپوتل و تاکو بل ثابت می کند که سرمایه گذاری در وفاداری سود زیادی دارد. شایان ذکر است که این موفقیت را می توان به راحتی توسط رستوران های زنجیره ای کوچکتر به دست آورد. حتی یک ۵ یا ۱۰ رستوران می تواند از برنامه وفاداری بهره مند شود.

به طور کلی، برنامه های وفاداری در موارد زیر بسیار موثر هستند:

  • ایجاد بازدیدهای اضافی
  • افزایش میانگین صورت حساب
  • افزایش کل درآمدها

متن متن اینفوگرافیک وفاداری به عنوان عامل موفقیت در رستوران ها

  • بیشترین درخواست از مشتریان رستوران یک برنامه وفاداری است
  • ۴۳  درصد از مشتریان به احتمال زیاد از رستورانی که برنامه وفاداری ارائه می دهد حمایت می کنند
  • ۵۷  درصد از رستوران ها در ایالات متحده یک برنامه وفاداری ارائه می دهند
  • ۶۴  درصد از آمریکایی ها عضو بیش از یک برنامه وفاداری رستوران هستند
  • اعضای برنامه های وفاداری رستوران تقریباً ۲ برابر بیشتر از غیرعضوها ماهانه هزینه می کنند
  • ۶۱  درصد از هزاره ها و ۶۳.۵ درصد از نسل Z اعضای برنامه وفاداری رستوران هستند.
  • ۶۰  درصد از اعضای برنامه فست فود از اپلیکیشن موبایل استفاده می کنند.
همچنین بخوانید:  تجربیات دیجیتالی و عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان در بانک‌ها

انتهای مطلب/ منبع