مزایای برنامه های وفاداری متعددی وجود دارد که شرکت ها استراتژی های کسب و کار خود را بر اساس آن ها استوار می کنند. اگر برنامه پاداش وفاداری را اجرا نکرده اید، ۱۰ مزیت برتر برنامه های وفاداری مشتری را که در زیر ذکر شده است را بررسی کنید. این وبلاگ می تواند به شما در توجیه و تعیین اهداف برنامه وفاداری شرکتتان کمک کند. همچنین به شما در به حداکثر رساندن مزایای داشتن یک برنامه وفاداری کمک می کند.

۱. فصلی بودن را کاهش دهید

برندها بسته به صنعتی که در آن فعالیت می کنند ممکن است با فصل فروش کندی روبرو شوند. یک برنامه وفاداری می تواند در این فصول کندتر با ارائه دلیلی برای خرید به مشتریان، کسب و کار را تقویت کند. ممکن است شرکت‌ها تصمیم بگیرند که در طول فصل‌های آهسته، امتیازات وفاداری بیشتری به آنها بدهند. تعیین تاریخ انقضا برای این امتیازهای اضافی، مشتریان را ترغیب می کند تا در بازه زمانی مشخصی خرید کنند.

۲. تخفیف ها را کاهش دهید

تخفیف یکی از ساده ترین راه ها برای جذب مشتریان جدید است. اما تخفیف ها حاشیه سود را کاهش می دهد و خرید مجدد از چنین مشتریانی را تضمین نمی کند. از طرفی اعطای امتیاز وفاداری احتمال خرید بعدی مشتری را افزایش می دهد. بنابراین، امتیازات وفاداری یک قلاب برای دو خرید، خرید فعلی و خرید بعدی ایجاد می کند. علاوه بر این، امتیاز کسری از هزینه کوپن‌های تخفیف است، زیرا می‌توان آنها را با اقلامی که ارزش درک شده بالا و هزینه پایین دارند، مبادله کرد.

۳. تعامل با مشتری

مشتریان هر روز از شما خرید نخواهند کرد. بسته به ارزش محصول تعداد دفعات خرید متفاوت خواهد بود. این دوره خواب زمستانی باید برای ماندن در بالای ذهن آنها استفاده شود. برای رسیدن به این هدف، باید آنها را با برند خود درگیر نگه دارید. بنابراین، دفعه بعد که مشتری برای خرید آماده شد، شرکت شما باید برند پیشرو باشد.

همچنین بخوانید:  استراتژی های طبقه بندی مجموعه ای از مشتریان

بهترین برنامه‌های وفاداری موتور تعامل وفاداری ۳۶۰ درجه را ارائه می‌کنند که به مشتریان امکان می‌دهد برای فعالیت‌های مختلف امتیاز وفاداری کسب کنند. امتیازات وفاداری که به دست می‌آیند را می‌توان برای جوایز مختلف بازخرید کرد. این پاداش‌ها و امتیازها تضمین می‌کند که مشتریان روی برند شما سرمایه‌گذاری می‌کنند. مشتریانی که در برنامه وفاداری یک برند شرکت می کنند، هر سال ۱۲ تا ۱۸ درصد بیشتر هزینه می کنند.

۴. داده های شخص اول را افزایش دهید

برنامه‌های وفاداری از لحاظ اخلاقی، داده‌های زیادی برای مشتریان تولید می‌کنند که مشتریان نمایه‌های خود را ایجاد می‌کنند. تاریخچه خرید و ترجیحات آنها نیز در طول زمان قابل مطالعه است. این با قوانین سختگیرانه حفظ حریم خصوصی داده ها و ممنوعیت کوکی های شخص ثالث بسیار مهم است. برنامه‌های وفاداری می‌توانند نظرسنجی‌های انگیزشی را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریانی که مایل به اشتراک‌گذاری هستند، اجرا کنند.

 مشتریان این فرصت را دارند که انتظارات خود را بیان کنند و در ازای آن امتیاز جایزه دریافت کنند. یک موقعیت برد-برد. با ردیابی همه منابع اطلاعاتی، برنامه های وفاداری بینشی در مورد رفتار خرید به دست می آورند. با چنین بینش‌هایی، کسب‌ و کارها می‌توانند استراتژی‌های بازاریابی خود را دوباره تنظیم کنند.

۵. تقسیم بندی مشتریان را بهبود بخشید

یک کسب و کار می تواند چیزهای زیادی در مورد عادات خرید مشتریان بیاموزد. در برنامه وفاداری، تکنیک‌های یادگیری ماشینی می‌توانند مشتریان را بر اساس نوع محصولات خریداری‌شده، ارزش خریدها، فراوانی، روندها، فصلی بودن، رفتار اجتماعی، پاسخ‌های نظرسنجی و غیره تقسیم‌بندی کنند. با نام کسب و کار در پلتفرم های رسانه های اجتماعی یا افرادی که علاقه مند به ارائه خدمات خاص هستند.

بر اساس این بخش‌های کاربری، برنامه وفاداری می‌تواند ارتباطی را برای محصولات و پیشنهادات خاص به چنین مشتریانی ارسال کند. یادگیری ماشینی می تواند این مشتریان را بر اساس نحوه تعامل آنها با چنین ارتباطاتی تقسیم بندی کند. این امکان شخصی سازی بیشتر تجربه مشتری را فراهم می کند. بدین ترتیب،۸۲ درصد از مشتریان پس از درگیر شدن با محتوای شخصی شده، نسبت به یک برند احساس مثبت تری دارند. این به طور قابل توجهی کارایی دلارهای بازاریابی شما را بهبود می بخشد.

همچنین بخوانید:  داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری

۶. تجربه مشتری بهتر

۸۴ درصد از شرکت هایی که برای بهبود تجربه مشتری کار می کنند، افزایش درآمد خود را گزارش می دهند. با تقسیم‌بندی بهتر مشتری، برندها می‌توانند ارتباطات ارسال شده به هر بخش کاربر را تنظیم کنند. مشتریان مشتاقانه منتظر ارتباط از طرف شما هستند زمانی که برای آنها مرتبط باشد. هر چه به مشتریان خود توجه شخصی بیشتری داشته باشید، پیوند عاطفی آنها با برند قوی تر خواهد بود.

احساسات کلید ایجاد روابط با مشتریان بالقوه هستند و این روابط در برابر تغییرات در بازار، تبلیغات رقبا و تغییرات قیمت مقاومت بیشتری دارند. شروع به فکر کردن در مورد احساسات مشتریان خود کنید، راه هایی برای ارتباط با آنها به روشی معتبر پیدا کنید و به سرعت نتایج را خواهید دید.

۷. رفتار خرید را تحت تأثیر قرار دهید

رفتار خرید مشتری تحت تأثیر راحتی، قیمت، تجربه کلی و ارزشی است که از معامله به دست می‌آورند. بسته به سناریو، برندها می توانند بر رفتار خرید تأثیر بگذارند تا فرکانس خرید مشتری، AOV  را افزایش دهند یا هزینه های برند را کاهش دهند. یکی از این نمونه ها یونکا پاریس است . پردازش کارمزد ماهانه کارت اعتباری یک هزینه بزرگ بود.

۸. حفظ مشتری را افزایش دهید

شانس شما برای فروش به یک مشتری جدید فقط بین ۵٪ تا ۲۰٪ است، در حالی که این شانس برای مشتریان فعلی به ۶۰٪ یا ۷۰٪ افزایش می یابد. بدون برنامه پاداش مشتری، تنها راه برای تشویق خرید بعدی، تخفیف است. این به حاشیه های شما و همچنین هدف نهایی شما برای ایجاد وفاداری واقعی به برند آسیب می رساند. مزیت اصلی برنامه وفاداری این است که به برندها اجازه می دهد مشتریان را پرورش دهند. با ایجاد وفاداری به برند، برندها شاهد AOV بالاتر، افزایش دفعات خرید و ارزش طول عمر مشتری بالاتری هستند.

همچنین بخوانید:  تبدیل‌شدن به یک کسب‌وکار فرا رقابتی

۹. طرفداران برند را تقویت کنید و محتوای تولید شده توسط کاربر را افزایش دهید

یک مشتری وفادار یک مشتری پر سر و صدا است. یک برند باید به مشتریان برای «محتوای تولید شده توسط کاربر» (UGC) مانند نظرات، توصیه‌ها، ارجاع‌ها، عکس‌های مشتری و غیره با امتیاز وفاداری پاداش دهد. تجزیه و تحلیل به شما ایده خوبی از ارزش هر قطعه UGC می دهد. به عنوان مثال، فقط سه بررسی معمولاً می تواند نرخ تبدیل محصول شما را تا ۲٪ افزایش دهد.

به عنوان یک قانون کلی، یک بررسی خوب می تواند AOV شما را ۲.۵٪ افزایش دهد. هنگامی که تخمین خوبی از ارزش یک UGC داشتید، سپس می توانید حداکثر امتیازی را که می توانید برای آن قطعه از محتوا اعطا کنید، محاسبه کنید. و به اینجا ختم نمی شود. حامیان برند به طور مثبت بر شبکه خود تأثیر می گذارند و به نفوذ برند کمک می کنند. بیش از ۷۰ درصد از مصرف‌کنندگان در صورتی که یک نام برند برنامه وفاداری خوبی داشته باشد، به احتمال زیاد آن را توصیه می‌کنند.

۱۰. افزایش درآمد و سودآوری

هاروارد بیزینس ریویو تخمین می زند که تنها افزایش ۵ درصدی در حفظ مشتری با افزایش حداقل ۲۵ درصدی سود مرتبط است. این مهمترین مزیت برنامه وفاداری است. موفقیت یک برنامه وفاداری با توانایی آن در افزایش درآمد خرید تکراری سنجیده می شود. علاوه بر این، یک برند می‌تواند هزینه‌های جذب مشتری خود را از طریق ارجاع کاهش دهد و بازگشت سرمایه کمپین‌های بازاریابی هدفمند را بهبود بخشد.

انتهای مطلب/ منبع