وفاداری، ناخودآگاه یا آگاهانه هر روز بر ما تأثیر می گذارد. اگرچه اسم “وفاداری” برای اولین بار در قرن پانزدهم اثبات شد ،  اما برخی از دانشمندان می گویند که ما برای آن سخت تلاش کرده ایم. «تحقیقات وفاداری» را در اینترنت جستجو کنید و در عرض چند ثانیه میلیاردها مقاله در اختیار دارید که همگی ادعا می کنند کتاب قوانین وفاداری را دارند. اما ارزش افزوده یک کتاب قوانین ثابت در زمان تغییر مداوم رفتار مصرف کننده، انتظارات بالای مشتری، پیشرفت های تکنولوژیکی و تعداد بی نهایت انتخاب چیست؟

در حالی که جهان در حال تکامل است، جوهر وفاداری اینطور نیست. وفاداری مبتنی بر ترکیبی از احساسات و حافظه است. وفاداری هدف می دهد و شادی را هدایت می کند.  همانطور که مطالعات عصب‌شناسی نشان می‌دهد، وقتی در معرض برندهای مورد علاقه‌شان قرار می‌گیرند، بخشی از مغز یک خریدار که با بازیابی حافظه عاطفی مرتبط است، زنده می‌شود. این به نوبه خود، مواد شیمیایی با احساس خوب را آزاد می کند و تأثیر مثبتی بر تصمیم گیری می گذارد. هنگامی که یک رابطه وفادار شروع شود، خریداران احساس لذت خواهند کرد و در صورت مواجهه با یک نام کسب و کار به آنها پاداش می دهد. این تغییرات فیزیکی در سیستم پاداش مغز انسان، وفاداری خریداران را تقویت می کند و ترجیحات برند را توجیه می کند.

جوایز با کیفیت بالا در برنامه‌های وفاداری مبتنی بر کمپین

خریداران احتمالاً جذب پاداش‌هایی می‌شوند که آن‌ها را با هویت خود سازگار می‌دانند، به ویژه زمانی که از نظر اجتماعی مطلوب باشند.  نشان داده شده است که جوایز در ایجاد انگیزه برای تغییر رفتار بسیار مؤثر هستند و برخلاف انگیزه‌های درونی، مجموعه‌ها و سایر پاداش‌ها به خرده‌فروشان اجازه می‌دهند تا خریداران را به سمت رفتارهای جدید سوق دهند. در مرحله توسعه کمپین‌های وفاداری، ویژگی‌های پاداش و مزایایی را شناسایی می‌کنیم که ارزش واقعی را برای خریداران به ارمغان می‌آورد تا حداکثر تأثیر را تضمین کند. با ارائه ارزش افزایش یافته به خریداران سودآور، آنها به نوبه خود به برند یا فروشگاه شما وفادارتر می شوند.

همچنین بخوانید:  12 اصطلاحی که باید قبل از راه اندازی یک برنامه ارجاع بدانید

یک رویکرد جامع که تأثیر بلندمدت ایجاد می کند

درک رفتار خریدار در تئوری بسیار ساده به نظر می رسد، اما در عمل، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. امروزه، قدرت بیش از هر زمان دیگری به سمت خریداران متمایل شده است و اگر خرده فروشان نتوانند نیازهای خود را دریابند، عقب خواهند ماند.  هنگام توسعه برنامه های وفاداری برای خرده فروشی با فرکانس بالا، وفاداری به برند از دیدگاه کمپین استراتژیک شروع می شود. بر اساس اهداف مشتریان، داده‌های تاریخی، داده‌های پیش‌بینی‌کننده، نیازهای خاص خریداران، و گرایش‌های مصرف‌کننده محلی، ما اطمینان می‌دهیم که کمپین‌های ما تأثیر بلندمدتی هم در سطح احساسی و هم در سطح مبادلاتی ایجاد می‌کنند.

مبانی وفاداری در آینده

خریداران امروزی در فراز انتخابی زندگی می کنند و هنگام خرید بین کانال ها، دستگاه ها و شرکت ها می پرند. آینده کمپین‌های وفاداری با اتخاذ رویکردی جامع بر اساس استراتژی شرکت و پیام‌های برند، به همان اندازه شرکت‌کنندگان پویا خواهد بود. به  اهداف مخارج شخصی در طول کمپین‌های دیجیتال ، ترکیبی از تبلیغات کوتاه‌مدت و بلندمدت وفاداری، کمپین‌ها فکر کنید . 

در بازارهای رقابتی خرید تکراری، پتانسیل کمپین های وفاداری را نمی توان نادیده گرفت. زیرا خریدار آینده با انتخاب نامحدود خیره نخواهد شد. خریدار آینده از خرده فروشان می خواهد که واقعاً به یکدیگر متصل شوند، بخشی از جامعه شوند و ارزش های مشابهی را به اشتراک بگذارند. واضح است که وفاداری بیش از هر زمان دیگری مهم شده است و به خریداران شما کمک می کند تا در انتخاب خود حرکت کنند.

انتهای مطلب/ منبع

همچنین بخوانید:  ایجاد پیشنهادهای پرارزش و ابزارهای فروش