روابط بین شرکت ها و مشتریان آنها زمانی ایجاد و تضمین می شود که یک پیوند اعتماد ایجاد شود. برخی از قوی‌ترین این روابط زمانی ایجاد می‌شوند که هر دو طرف رو در رو با یکدیگر صحبت کنند. با این حال، اکنون بیش از هر زمان دیگری، مردم از طریق اپلیکیشن های موبایل، کیوسک های فروشگاهی و وب سایت ها با شرکت ها در تعامل هستند. دیگر نیازی نیست مردم برای پرداخت قبوض در بانک‌ها صف بکشند یا برای خرید محصولات از فروشگاه‌ها دیدن کنند، در حالی که می‌توانند به سادگی آنلاین شوند و کار خود را به راحتی انجام دهند.

۱.طراحی ضعیف وفاداری مشتری را از بین می برد

تنها با نیت خوب است که یک شرکت می خواهد سیستمی از انواعی بسازد که به مشتریان آنلاین خود پاسخ دهد، اما اغلب اوقات، این سیستم زمانی که به خوبی طراحی نشده باشد. در واقع می تواند به رابطه ای که یک شرکت می خواهد با مشتریان خود داشته باشد آسیب برساند. وقتی صحبت از شرکت هایی می شود که برای جلب توجه فریاد می زند، مردم دیگر به بلندترین صداها گوش نمی دهند. در عوض، مردم به صدای سایر مشتریان گوش می دهند تا آنها را راهنمایی کنند.

به عنوان مثال، وقتی مردم به دنبال یک برنامه خاص برای انجام یک کار هستند، چگونه برنامه‌هایی را برای دانلود انتخاب می‌کنند، اما نمی‌دانند کدام یک را انتخاب کنند؟ مردم به دنبال پاسخ به بازبینان آنلاین خود هستند. دیگر نیازی به بررسی محصولات و خدمات آنلاین نداریم، زیرا همتایان آنلاین ما در حال انجام تحقیقات برای ما هستند.

همچنین بخوانید:  12 اصطلاحی که باید قبل از راه اندازی یک برنامه ارجاع بدانید

۲. همیشه حق با مشتری است

رتبه‌بندی و بررسی‌های یک برنامه بسیار گویا است. مصرف کنندگان این قدرت را دارند که تنها بر اساس بررسی های آنلاین، اعتبار یک شرکت را ایجاد کنند یا آن را از بین ببرند. به برنامه های ضعیف طراحی شده در اپ استور اپل یا پلی استور گوگل خوب نگاه کنید و آنچه را که مردم می گویند بخوانید. اساساً، مردم از کار نکردن برنامه یا مشکلات طراحی معیوب که مانع پیشرفت و انجام کارهای ساده می‌شود، شکایت دارند.

در زیر نظراتی وجود دارد که مردم در رابطه با طراحی ضعیف خود به جا گذاشته اند. آنها را با دقت بخوانید و سعی کنید خود را در جایگاه آنها قرار دهید. این بررسی ها چه احساسی در شما ایجاد می کند؟ نظر شما در مورد شرکت هایی که این بررسی های ضعیف را مورد استناد قرار داده اند چیست؟

با قضاوت بر اساس این اظهارات، احساس ناامیدی عمیقی در این افراد وجود دارد. بسیاری از کاربرانی که اظهارات خود را ترک می کنند، این کار را به قصد صدمه زدن به سازندگان برنامه انجام می دهند. نه به این دلیل که آنها افرادی کینه توز هستند، بلکه به این دلیل که معتقدند این تنها راهی است که صدای آنها شنیده می شود. آنها پیام‌های قدرتمندی را همراه با احساسات ناامیدکننده به شرکت‌ها ارسال می‌کنند.

در واقع وفاداری به برند را افزایش می دهد، فقط به این دلیل که استفاده از آن آسان و لذت بخش است. تاکید زیادی بر احساس و تجربه چیزها شده است. به جرات می توانیم بگوییم که اکثر شرکت ها این دو کلمه نرم را به عنوان ” احساس خوب ” منفعل نادیده می گیرند که جایی در انتهای لیست دارند. اما به گفته کارشناسان کاربردپذیری و صدای روزافزون مشتریان در همه جا، احساسات و تجربه مزه های باقی مانده در دهان مصرف کنندگان است که در نهایت باعث تصمیم گیری آنها می شود.

همچنین بخوانید:  مزایای برنامه های وفاداری و نحوه شروع با برنامه های خود

برند های برتر برای UX

گوگل

با انتشار متریال دیزاین جدید گوگل، آنها ثابت کردند که متخصصان طراحی باتجربه ای هستند که از رابط کاربری ساده و مینیمال استفاده کرده اند و یک تجربه تعاملی و تنظیم شده را معرفی کرده اند که بیشتر مردم پسند است و تلاش می کند ارتباط انسان و رایانه را ادغام کند.

استارباکس

با توجه به اینکه مردم قبلاً به قهوه معتاد شده اند، استارباکس با استفاده از نوشیدنی های سرد خوش طعم در طول تابستان گرم و ایجاد سروصدای زیادی در بازار با قابلیت توییت کردن یک قهوه برای یکی از عزیزان، برند خود را با موفقیت تقویت کرده است. برنامه آن به طور یکپارچه در تجربه گوشی های هوشمند اکثر مردم تزریق می شود، بنابراین آن را به بخش بزرگی از زندگی روزمره آنها تبدیل می کند.

نتفلیکس

نتفلیکس با دریافت نقدهای آنلاین انتقادی زیادی (چه رسمی و چه از جانب عموم)، به طور خستگی ناپذیری در رابط های مختلف خود بهبودهایی ایجاد کرده است. چه برای لپ‌تاپ، تلفن هوشمند یا ایکس‌باکس، نتفلیکس همچنان به صدای مردم گوش می‌دهد و تغییرات جزئی برای بهبود تجربه بیننده انجام می‌دهد.

نایک

با نایک نه تنها مردم به طور کلی خوش اندام می شوند، بلکه توانست مردم را در سطح کاملا جدیدی از تناسب اندام اجتماعی دور هم جمع کند. در سرتاسر جهان، ورزشکاران و افراد عادی به تیم‌های آنلاین می‌پیوندند تا در فعالیت‌های مختلف به رقابت بپردازند تا امتیاز کسب کنند و حق افتخار کسب کنند. اگر به جنبه اجتماعی آن علاقه ندارید، سیستم‌های سوخت نایک به تشویق کاربر با صداهای پیروزی، شعارها و پیشرفت کمک می‌کند و به افراد اجازه می‌دهد تا در دنیای ورزشی خود غوطه‌ور شوند و در عین حال تلاش می‌کنند به تناسب اندام برسند.

همچنین بخوانید:  چند نکته درباره نحوه برخورد با مشتریان ناراضی

۴. مشتری را در ذهن خود نگه دارید

اگر بتوانید مشتری را در ذهن خود نگه دارید، از زمانی که توسعه را شروع می کنید تا عرضه واقعی محصول مشتریان شما را به خاطر آن تحسین می کنند و صدای آنها توسط همتایان آنلاین شنیده می شود. یک تجربه مثبت و لذت بخش، بارها و بارها، وفاداری به برند را ایجاد می کند.

انتهای مطلب/ منبع