درآمد فروش شما می تواند عامل اصلی سود در کسب و کار شما باشد. برای افزایش سودآوری خود، باید یک استراتژی برای رشد فروش خود ایجاد کنید. می توانید به موارد زیر نگاه کنید:

  • افزایش قیمت های شما
  • پیدا کردن مشتریان جدید
  • فروش بیشتر به مشتریان فعلی
  • ارائه تبلیغات فروش برای افزایش حجم فروش
  • توسعه خطوط محصول یا خدمات جدید
  • فروش در بازارهای جدید

شما باید محصولات و خدماتی را که ارائه می‌دهید، بازار هدف و استراتژی قیمت‌گذاری خود را بررسی کنید تا ببینید آیا می‌توانید بهبودهایی ایجاد کنید یا خیر.

قیمت محصول یا خدمات خود را بررسی کنید

این ایده خوبی است که قیمت های خود را اغلب بررسی کنید. تغییرات در بازار شما می تواند به این معنی باشد که می توانید قیمت ها را بدون از دست دادن فروش افزایش دهید. با این حال، قبل از اینکه آنها را دائمی کنید، باید هر گونه افزایش قیمت را آزمایش کنید. نحوه قیمت گذاری محصول یا خدمات خود را ببینید .

از اصل پارتو برای هدف قرار دادن مشتریان مناسب استفاده کنید

این فقط قیمت های شما نیست که بر سود شما تأثیر می گذارد، نوع مشتریانی که به آنها می فروشید می تواند تأثیر زیادی داشته باشد. ممکن است بتوانید با هدف قرار دادن سودآورترین مشتریان خود ، حاشیه سود خود را افزایش دهید ، حتی اگر مشتریان کم سود را از دست بدهید. برای یافتن سودآورترین مشتریان، می توانید اصل پارتو را اعمال کنید. اصل پارتو که اغلب به عنوان قانون ۸۰/۲۰ شناخته می شود، پیشنهاد می کند که حدود ۸۰ درصد سود شما از ۲۰ درصد محصولات یا خدمات شما به دست می آید. به طور مشابه، ۸۰ درصد سود اغلب از ۲۰ درصد مشتریان به دست می آید.

همچنین بخوانید:  مزایای استقرار باشگاه مشتریان

پیشنهاد محصول و خدمات خود را مرور کنید

اگر طیف وسیعی از محصولات و خدمات را ارائه می دهید، حاشیه سود هر کدام را بررسی کنید. شما می توانید با استفاده از هزینه یابی مبتنی بر فعالیت، قیمت هر یک از محصولات را تعیین کنید. وقتی به پیشنهاد فعلی خود نگاه می کنید، ممکن است متوجه شوید که برخی از محصولات بازده خوبی ندارند. تلاش خود را بر روی پیشنهادات سودآورتر متمرکز کنید. به طور منظم تحقیقات بازار را برای شناسایی محصولات و خدمات مورد تقاضا انجام دهید. با روندهای بازار به روز باشید ، زیرا این به شما کمک می کند تا فرصت های جدیدی را برای کسب سود شناسایی کنید.

انتهای مطلب/ منبع