برای کمک به شما برای دستیابی موثرتر به اهداف حفظ خود، فهرستی از سوالات مهم را که جامعه ما در مورد وفاداری مشتری داشت، گردآوری کرده ایم. در این پست وبلاگ، با نکات، استراتژیها و راهنماییهای متخصص به این سؤالات میپردازیم تا به شما در ایجاد یک برنامه وفاداری مشتری قوی و پایدار کمک کند.
۱. چه زمانی باید پاداش های شریک را در برنامه وفاداری مشتری خود بیاورید؟
پاداش های شریک خود را با بقیه استراتژی بازاریابی خود هماهنگ کنید. برای مثال، اگر با یک برند در خط تولید جدیدی که در حال ارائه آن هستید، شراکت دارید، یا در حال کار با یک شریک روی یک طراحی جدید هستید. اینها انواعی از فعالیتها هستند که در آنها دریافت پاداشهای شریک منطقی است.
۲. بهترین راه برای بازاریابی کمپین ارجاع به دوست در یک برنامه وفاداری چیست؟
کمپین ارجاع خود را با نظرات خود ادغام کنید. اگر مشتری خوشحالی دارید که یک بررسی درخشان برای شما به جا گذاشته است، از او بخواهید یک ارجاع دهد و با ارائه پیوندهای ارجاع منحصر به فردی که می توانند به راحتی به آنها منتقل کنند، کار را واقعاً ساده کنید. اطمینان حاصل کنید که به هر کسی که ارجاع می دهد امتیاز کافی ارائه می دهید تا بتواند پاداشی را با شما بازخرید کند، در غیر این صورت، برای الهام بخشیدن به اقدام به اندازه کافی قانع کننده نخواهد بود.
۳. آیا شرکت های بیشتری از پاداش های مبتنی بر تجربه در برنامه های وفاداری خود استفاده می کنند؟ چگونه می توانید درک بهتری از آنچه مشتریان می خواهند داشته باشید؟
۱۰۰٪ بله، پاداش های مبتنی بر تجربه بخش بزرگی از بیشتر برنامه های سطحی است که می بینیم. بهترین راه برای اینکه بفهمید مشتریان شما چه می خواهند این است که از آنها بپرسید. حتی بهتر از آن، جامعهای از خودیها بسازید که بتوانید گروههای متمرکز را به عنوان امتیازی برای وفاداری به آنها پیشنهاد دهید. به این ترتیب، اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت می کنید و مشتریان شما احساس می کنند که VIP هستند!
۴. وفادارترین مشتریان ما در حال حاضر وفادار هستند، بنابراین تشویق آنها با تخفیف یا محصولات رایگان، مانند از بین بردن بی مورد حاشیه است. چگونه یک برنامه وفاداری مشتری می تواند کمک کند؟
این به پاسخ قبلی مربوط می شود. به عنوان مثال، دسترسی زودهنگام به فروش، اولین فرصت برای آزمایش محصولات جدید هنگام راه اندازی، یا دسترسی انحصاری به محتوای عالی، پاداش های تجربی ارائه دهید که مقرون به صرفه هستند. ارزشی را که یک عضو برنامه وفاداری میتواند از نظر ارجاعها، بررسیها و اشارههای رسانههای اجتماعی به شما ارائه دهد را فراموش نکنید. آنها همچنین از راههای دیگری به حاشیههای شما کمک میکنند.
۵. چگونه یک برنامه وفاداری مشتری می تواند مشتریان از کار افتاده را بازگرداند؟
اگر مشتریانتان شما را فراموش کردهاند، باید به آنها دلیلی بدهید که به جای رفتن به جای دیگری، دوباره با شما خرید کنند. با آنها تماس بگیرید و امتیاز اضافی را به آنها اختصاص دهید، فقط مطمئن شوید که به اندازه کافی برای استفاده در خرید فوری به آنها می دهید.
۶. چگونه می توانید وفاداری مشتری را با عرضه محصول جدید افزایش دهید؟
چند چیز وجود دارد که می توانید در اینجا امتحان کنید. امتیازهای جایزه را در مجموعههای محصولات خاص ارائه دهید تا بتوانید مشتریان را به خرید آن اقلام جدید تشویق کنید، یا به مشتریانی که از هشتگ خاصی استفاده میکنند یا محصول جدید را در رسانههای اجتماعی ذکر میکنند تا کمی تبلیغات تبلیغاتی کنند، امتیاز اعطا کنید. ما همیشه پیشنهاد می کنیم به مشتریان درجه یک خود این فرصت را ارائه دهید که قبل از هر کس دیگری محصول جدید را امتحان کنند تا آنها احساس خاص بودن کنند.
۷. چگونه می توانم مشتریان خود را وادار کنم تا در برنامه وفاداری ما ثبت نام کنند؟
برخی اعلانها را در محل اجرا کنید که برای مدت کوتاهی تجربه آنها را قطع میکند و آنها را با مزایای برنامه وفاداری شما مجذوب میکند. همچنین ایده بسیار خوبی است که مزایای برنامه وفاداری خود را در ارتباطات پس از خرید خود بگنجانید تا مشتریان دقیقاً بدانند که در صورت ثبت نام پس از خرید، دقیقاً چند امتیاز دریافت خواهند کرد.
۸. چگونه می توانید وفاداری مشتریان را در یک چرخه خرید کوتاه اندازه گیری کنید؟
به میزان تعامل مشتریانتان بین خریدهایشان با شما نگاه کنید. آیا آنها هرگز در مورد برند شما صحبت می کنند و از شما حمایت می کنند؟ آیا آنها با ایمیل های وفاداری یا تبلیغات شما درگیر هستند؟ آیا خارج از فروش و تخفیف با شما خرید می کنند؟ اغلب اوقات، چرخههای کوتاه خرید میتوانند توسط تبلیغات انجام شوند، بنابراین به آنچه که خارج از آن انجام میدهند نگاه کنید.
۹. هنگام بررسی به روز رسانی یک برنامه وفاداری مشتری موجود، چه رویکردی باید باشد و چه موارد کلیدی را باید در نظر بگیرید؟
با آن مانند هر فعالیت بازاریابی دیگری رفتار کنید. تحقیقات بازار خود را انجام دهید، با مشتریان خود صحبت کنید، متوجه شوید که به چه چیزی اهمیت می دهند و سپس برنامه خود را برای مطابقت ارتقا دهید. اما فقط به خاطر آن تغییرات ایجاد نکنید. اگر چیزی کار می کند، آن را در آنجا نگه دارید، مهم نیست که چقدر ابتدایی به نظر می رسد.
۱۰. چگونه می توانید وفاداری عاطفی را برای مخاطبانی که به شدت معاملات محور هستند ایجاد کنید؟
تراکنش ها را به دلایلی که مشتریان شما به آن اهمیت می دهند گره بزنید، به عنوان مثال، به آنها اجازه دهید برای رفتارهای مثبتی مانند بازیافت بسته بندی امتیاز کسب کنند. از طرف دیگر، میتوانید به مشتریان خود این فرصت را بدهید که جوایزی را در قالب چیزی مانند کمک خیریه بازخرید کنند. با پیوند دادن نام کسب و کار خود با این پیشنهادات وفاداری خیریه، می توانید ارتباطی خارج از معامله ایجاد کنید.
۱۱. چگونه می توانم طرفداران ورزش را تشویق کنم که به فروشگاه ما بازگردند در حالی که رقابت اکنون بسیار شدید است؟
از برنامه وفاداری خود برای متمایز کردن نام کسب و کار خود و تقویت دلایل وجود برند خود در وهله اول استفاده کنید، بسیار مهم است که داستان خود را بگویید. از این پیام برای ایجاد جامعه ای از افرادی استفاده کنید که به ورزش مشابه یا همان تیم ورزشی اهمیت می دهند و سپس آنها را تشویق کنید که در بین خریدها شرکت کنند. با ایجاد این انجمن، مطمئن خواهید شد که وقتی آنها برای خرید می آیند، شما اولین برندی هستید که به طور مترادف با آن ورزش فکر می کنند.
۱۲. چگونه می توانم LTV را افزایش دهم؟
بر افزایش تعداد اعضای برنامه وفاداری درگیر تمرکز کنید. ما می دانیم که اعضای برنامه وفاداری بیشتر از غیرعضوها هزینه می کنند و بیشتر خرید می کنند – حتی اگر پاداشی را بازخرید کنند. بنابراین بهترین راه برای افزایش LTV افزایش تعداد اعضایی است که در برنامه خود دارید و این به معنای تمرکز بر ثبت نام و درگیر نگه داشتن مردم با برنامه وفاداری شما در طول زمان است.
۱۳. فروشگاه ها چگونه برنامه های خود را در وب سایت خود شخصی می کنند؟
این به عملکردی که یک فروشگاه دارد بستگی دارد، اما راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. به عنوان مثال، ارائه یک صفحه حساب شخصی سازی شده به طوری که به اعضای خود نشان دهید که چند امتیاز دارند، چه جوایزی در دسترس دارند و چقدر از ردیف بعدی فاصله دارند. سپس میتوانید این اطلاعات را در ایمیلها و پیامکهای خود ارسال کنید یا از اعلانها برای نشان دادن زمانی که به افراد جوایزی در دسترس دارند، استفاده کنید. دادههای وفاداری خود را ادغام کنید تا بتوانید ایمیلهای شخصیسازی شده و ارتباطات پیامکی را هنگامی که افراد به آستانه امتیازات خاصی میرسند، قفل پاداشهای جدید را باز میکنند یا یک ردیف بالا میروند، راهاندازی کنید.
۱۴. چگونه می توانم افراد را به استفاده از امتیاز خود وادار کنم؟
باید کاملاً واضح باشد که اعضای شما چگونه باید از امتیازات خود استفاده کنند و از استفاده از آنها چه ارزشی به دست خواهند آورد. چیزهایی مانند بهروزرسانیهای موجودی امتیاز و یادآوریهای موجود به پاداش به این معنی است که مردم فراموش نمیکنند که آنها را دارند. مانع درخواست اولین پاداش را بسیار کم کنید تا اعضای شما به این فرآیند عادت کنند و به محض پیوستن شروع به تعامل و بازخرید کنند.
۱۵. روی کدام KPI ها باید تمرکز کنم؟
نرخ های خرید، زمان بین خرید و بازخرید پاداش را تکرار کنید.
۱۶. شخصی سازی چقدر در ایجاد وفاداری مشتری اهمیت دارد؟
بسیار مهم! گرفتن دادههای شخص اول و صفر سختتر و سختتر میشود، اما وقتی شخصی برنامه وفاداری شما را انتخاب میکند، دقیقاً همان چیزی است که به شما میدهد. شما باید از این داده ها به طور موثر و مسئولانه استفاده کنید و سطح بالایی از شخصی سازی را فراهم کنید تا مشتریان شما ارزش ماندن در برنامه شما و ادامه دادن داده های بیشتری را در طول مسیر به شما بدهند.
۱۷. چگونه با پلتفرم های اشتراکی مانند Recharge درآمد و حفظ آن را افزایش می دهید ؟
روی ارائه ارزش کافی تمرکز کنید تا مشتری نتواند وسوسه شود. رقبای شما برای وسوسه کردن مشتریان شما، پیشنهادهای مقدماتی را ارائه می دهند، بنابراین باید نشان دهید که ماندن با شما ارزش بیشتری دارد. این می تواند مانند حذف هزینه تحویل برای مشتریان وفادار شما یا ارائه جعبه سوم آنها به آنها باشد. به راههای مختلفی برای ارائه مشوقها فکر کنید که به این معنی است که ارزشی که مشتریان شما از مشترک ماندن با شما به دست میآورند، بیشتر از دردسر تغییر برای پیشنهاد یکباره بهتر است.
۱۸. چگونه می توانیم مردم را وادار کنیم که پاداش های بیشتری دریافت کنند؟
جوایز مرتبط تری ارائه دهید، و اگر می توانید، به افراد این فرصت را بدهید تا انتخاب کنند که کدام پاداش را بازخرید کنند. بین مشوق مالی یا محصول رایگان یا ارسال رایگان به آنها حق انتخاب بدهید. اگر بتوانید آن تنوع را ارائه دهید، احساس می کنند آنچه را که می خواهند انتخاب کرده اند و این واقعا کمک می کند.
۱۹. هنگامی که برای اولین بار شروع به ساختن یک برنامه وفاداری می کنید، چه چیزهای کلیدی باید روی انجام درست تمرکز کنید؟
ساده شروع کن شما می خواهید پیشنهاد وفاداری خود را واقعاً برای درک و تعامل با آن آسان نگه دارید، و می خواهید آن را ساده نگه دارید تا در آینده مجبور نباشید کاری را لغو کنید. همچنین، برای تمرکز بر حفظ و نگهداری زیاد منتظر نمانید. هنگامی که یک مشتری دارید، فرصت یک مشتری تکراری را خواهید داشت و همچنین فردی دارید که می تواند به دیگران درباره برند شما بگوید. از همان ابتدا بر حمایت از پاداشدهی تمرکز کنید، زیرا آن مشتریان اولیه میتوانند کارهای زیادی برای رشد مشتریان شما از طریق شفاهی انجام دهند.
۲۰. موثرترین روش ها برای حفظ مشتریان در لیست ایمیل شما چیست؟
این به اطمینان از ادغام مناسب برمی گردد . اگر برنامه وفاداری شما با ESP شما یکپارچه شده است، می توانید ارتباطات ایمیل بسیار شخصی سازی شده را ارسال کنید. از ایمیل های خود برای صحبت در مورد برنامه وفاداری و مزایای آن استفاده کنید و از هر فرصتی برای گفتن داستان برند خود و ایجاد یک ارتباط عاطفی از طریق ارتباطات خود استفاده کنید. همچنین میتوانید با پاداش دادن به آنها با امتیازات وفاداری، مشتریان خود را تشویق کنید تا در خبرنامه خود ثبت نام کنند، بنابراین فهرست ایمیل خود را افزایش میدهید و همزمان آنها را در برنامه وفاداری خود درگیر میکنید.
۲۱. کدام ویژگی باعث ایجاد تبدیل در یک برنامه وفاداری خوب می شود؟
اعلانها واقعاً در ایجاد وقفه در مشتریان شما در مکان مناسب و به طور مؤثر برنامه وفاداری شما را در سفر مشتری قرار میدهند، بنابراین از نظر ویژگیها یکی از بزرگترین اعلانها هستند. همچنین زمانی که برندها از جوایز سفارشی استفاده میکنند که واقعاً برای مشتریانشان طراحی شده است، موفقیتهای زیادی را شاهد هستیم – این پاداشها در ایجاد تبدیل عالی هستند.
۲۲. کدام برندها وفاداری را به خوبی انجام می دهند؟
برندهای معروفی که ما آنها را دوست داریم مانند Sephora و Nike هستند – جوامعی که آنها ایجاد کردهاند در رتبه دوم قرار دارند و ممکن است واقعاً بزرگ باشند، اما شما هنوز هم میتوانید بسیاری از کارهایی را که آنها انجام میدهند در مقیاس کوچکتر انجام دهید.
۲۳. چگونه می توانید یک برنامه وفاداری بهتر بسازید؟
ما بیشتر این موارد را در سوالات قبلی پوشش دادهایم اما از مشتریان خود بپرسید که چه میخواهند، واقعاً درک کنید که چه چیزی آنها را انگیزه میدهد، برنامه خود را نزدیک به داستان برند خود ببندید تا ارتباطات عاطفی ایجاد کنید، روی ثبت نام در برنامه تمرکز کنید و مشارکت را افزایش دهید و آن را ساده نگه دارید.
انتهای مطلب/ منبع