بازاریابی وفاداری به جای اینکه صرفاً برای یافتن مشتریان جدید تلاش کند، بر بازاریابی برای مشتریان فعلی با مزایا و انگیزه‌هایی برای تشویق مجدد کسب و کار متمرکز است. این نوع بازاریابی می تواند ابزار قدرتمندی برای صاحبان مشاغل کوچک باشد که سعی در رشد کسب و کار خود و افزایش درآمد دارند. همچنین معمولاً هزینه کمتری دارد که مشتریان فعلی به طور فعال از شما خرید کنند، نسبت به تلاش مکرر برای ایجاد کسب و کار جدید. انواع مختلفی از برنامه های وفاداری وجود دارد که می توانید در کسب و کار کوچک خود از آنها استفاده کنید. در اینجا ۱۰ ایده وجود دارد که به شما کمک می کند بازاریابی وفاداری را امتحان کنید.

۱.هدایای داخل فروشگاه

یکی از راه‌های بازگرداندن مشتریان قبلی به فروشگاه، ارائه هدایایی با زمان محدود است. سعی کنید یک هدیه رایگان ارائه دهید که یک محصول جدید را تبلیغ می کند تا توجه مشتریان گذشته را به خود جلب کند و آنها را تشویق به بازدید مجدد و خرید دیگری کند.

۲. بدون آزمایش اجباری

اگر نرم‌افزار، خدمات اشتراک، محصولی به‌خصوص گران‌قیمت، یا محصول یا خدماتی را می‌فروشید که معمولاً موانع متعددی برای فروش دارد، ارائه یک آزمایش بدون تعهد می‌تواند راهی عالی برای غلبه بر این مخالفت‌های فروش باشد .

۳. باشگاه  VIP

یک باشگاه VIP فقط برای اعضا برای کسب و کار کوچک شما سطحی از انحصار را ایجاد می کند که می تواند مشتریان را بارها و بارها به فروشگاه بازگرداند. کلوپ VIP شما مجبور نیست هزینه ای برای مشتریانتان داشته باشد و اجرای آن برای شما دشوار یا پرهزینه نباشد. می‌توانید هدیه‌های VIP مانند پیش‌نمایش محصول جدید، معاملات حساس به زمان، فرآیند تسویه‌حساب سریع، نمونه‌های رایگان و موارد دیگر را ارائه دهید.

همچنین بخوانید:  5 راه برای کسب وفاداری و ایجاد وفاداری مشتری

۴. پیشنهادات رایگان

یکی از راه های موثر برای تشویق خرید، افزایش ارزش خرید است. پیشنهادات Buy-one-get-one (BOGO) که به مشتریان وعده چیزی رایگان یا با هزینه کم می دهد، روشی محبوب برای جذب مشتریان گذشته و معرفی آنها با محصولات جدید است.

۵. کارت پانچ

بسیاری از کسب و کارها، به ویژه در صنعت غذا و نوشیدنی، از کارت های پانچ برای پیگیری و پاداش حمایت مشتری استفاده می کنند. هر چه مشتری خرید بیشتری انجام دهد، هزینه های رایگان بیشتری دریافت می کند و انگیزه ای قوی برای مشتریان شما ایجاد می کند تا خریداران مکرر شوند.

۶. نظرسنجی از مشتریان برای مشوق ها

نظرسنجی مشتریان روشی عالی برای یافتن اینکه مشتریان شما در مورد کسب و کار شما چه فکر می کنند و دوست دارند در آینده بیشتر (یا کمتر) چه چیزی را ببینند. روش‌های مختلفی برای دریافت نظرسنجی در مقابل مشتریانتان وجود دارد: می‌توانید یک پیوند یا کد QR را در رسید اضافه کنید، یک کارت پستال را از طریق پست ارسال کنید، یا خریدها را با ایمیلی که درخواست بازخورد می‌کنید، دنبال کنید. جوایز می توانند به سادگی ورود در یک طرح هدیه یا کوپن فروشگاه باشند.

۷. ارتقاء رایگان

اگر نرم‌افزار یا نوع دیگری از برنامه‌های کاربردی را می‌فروشید که دارای به‌روزرسانی‌های منظم است که تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد، ارائه ارتقاء رایگان به جدیدترین نسخه می‌تواند راهی عالی برای درگیر نگه داشتن مشتریان قبلی در کسب و کار شما باشد.

۸. امتیازات تولد و سالگرد

اگر پایگاه داده مشتری دارید، می‌توانید از اطلاعاتی که مشتریان ارسال کرده‌اند برای ارائه امتیازهایی که منجر به وفاداری می‌شود استفاده کنید. به عنوان مثال، زمانی که مشتریان شما تولد یا سالگردی را جشن می گیرند، هدایای کوچک یا کارت های تبریک ارسال کنید. این همچنین می تواند راهی عالی برای ایجاد یک لیست ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار شما باشد. هدایای رایگان در روزهای خاص در ازای ثبت نام در لیست خود.

همچنین بخوانید:  مفهوم وفاداری در کسب و کار

۹. برنامه های شریک

بازاریابی وفاداری همچنین می تواند فراتر از کسب و کار شما باشد. می‌توانید برای تخفیف‌های بین فروشگاهی، تبلیغات مشترک، و رویدادهای فروش با سایر کسب‌ و کارها در منطقه محلی خود شراکت ایجاد کنید که مشتریان را بیشتر وارد فروشگاه شما کند. کسب ‌و کارهایی با پایگاه‌های مشتری همپوشانی پیدا کنید که برای تبلیغات متقابل مناسب هستند.

۱۰. گیمیفیکیشن

معرفی عناصر بازی در سایر فعالیت‌ها، ابزاری عالی برای درگیر کردن مشتریان شما و حفظ انگیزه آنها برای خرید است. می‌توانید با ارائه رسید خریدهای گذشته، روزها یا قرعه‌کشی‌هایی را در فروشگاه ایجاد کنید تا مشتریان وارد آن شوند. حتی می‌توانید از گیمیفیکیشن دیجیتالی از طریق اعلام حضورهای آنلاین مبتنی بر مکان و اشتراک‌گذاری اجتماعی استفاده کنید که به مشتریان اجازه می‌دهد امتیازاتی را که می‌توانند در فروشگاه شما استفاده کنند جمع‌آوری کنند.

جمع بندی

این ایده ها و سایر مشوق های بازاریابی وفاداری را امتحان کنید تا مشتریان را به کسب و کار خود بازگردانید تا خریدهای تکراری را به صورت مداوم انجام دهند. اگر بتوانید برخی از این ایده‌ها را به طور مداوم در فعالیت‌های کسب و کار کوچک خود بگنجانید، ممکن است متوجه شوید که با نیمی از تلاش‌های دیگر ابتکارات بازاریابی خود درآمد ثابتی ایجاد می‌کنید.

انتهای مطلب/ منبع