در تجارت، وفاداری نتیجه می‌دهد. درواقع، تحقیقات نشان می‌دهد که مشتریان مکرر ۳۳ درصد بیشتر از مشتریان جدید خرج می‌کنند که به این معنی است که اکثر سود شما از افرادی است که به سازمان شما وفادار هستند. وفاداری مشتری تمایل مشتری برای خرید یا همکاری مجدد با یک شرکت است. این یک عامل انگیزشی است که افراد را وادار می‌کند تا به یک برند متعهد شوند و از ارائه چیزهای اضافی به مشتریان، جدای از محصول/خدماتی که خریداری کرده‌اند ناشی می‌شود. این امر ارزش‌افزوده‌ای را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود افراد از تجربه مشتری خود احساس خوشحالی و رضایت کنند.

وقتی ساختاری را برای این ارزش‌افزوده پیاده‌سازی می‌کنید، یک برنامه وفاداری مشتری ایجاد می‌کنید. این سرویس به شرکت شما کمک می‌کند مشتریان را حفظ کنید و آنها را به‌طورمعمول با محتوای شما درگیر نگه می‌دارد. حتی بهتر از آن، زمانی که با نرم‌افزار نقطه فروش (POS) شما ادغام می‌شود، پیاده‌سازی این برنامه‌ها بسیار آسان می‌شود و بازدهی طولانی‌مدت برای کسب‌وکار شما ایجاد می‌کند.

چگونه سیستم‌های POS از برنامه‌های وفاداری مشتری پشتیبانی می‌کنند؟

۱. ذخیره‌سازی داده‌ها

برای اجرای یک برنامه موفقیت‌آمیز وفاداری مشتری، به‌نوعی نرم‌افزار برای ردیابی فعالیت مشتریان و پاداش‌های دریافتی آنها نیاز دارید. وجود این عملکرد مستقیماً در نرم‌افزار POS، راحتی و سهولت استفاده را برای تیم شما ایجاد می‌کند.

در هسته خود، یک سیستم POS چیزی بیش از ماشینی است که برای پرداخت استفاده می‌کنید. یک سیستم POS خوب چندین منبع داده را متمرکز می‌کند تا زندگی را برای صاحبان فروشگاه آسان‌تر کند. به‌عنوان‌مثال، سیستم POS شما مستقیماً با موجودی شما مرتبط است که سهام را بر اساس اقلامی که به باجه پرداخت می‌شوند تنظیم می‌کند. همچنین رکوردی از فروش، سود ناخالص شما و برخی از آنها حتی یک CRM داخلی دارند که دقیقاً در آن ساخته‌شده است.

همچنین بخوانید:  بازاریابی با باشگاه مشتریان

این آن را برای یک برنامه وفاداری مشتری عالی می‌کند، زیرا می‌توانید تاریخچه تراکنش‌های مشتری خود و میزان هزینه‌های کلی آنها را با خودتان پیگیری کنید. تیم شما می‌تواند به‌سرعت مشتریان وفادار را شناسایی کند و با مشوق‌هایی که در ازای حمایت از برند ارائه می‌دهید، به آنها دسترسی پیدا کند.

۲. سیستم امتیازدهی

اکثر برنامه‌های وفاداری مشتری شامل یک سیستم امتیاز هستند که در آن هر چه مشتری بیشتر با شما تجارت کند، امتیاز بیشتری کسب می‌کند. سپس این امتیازها برای محصولات/خدمات مختلفی که ارائه می‌کنید نقد می‌شوند. این می‌تواند هر چیزی مانند تخفیف ویژه، اقلام تبلیغاتی یا حتی خدمات رایگان باشد.

با یک برنامه وفاداری، نرم‌افزار POS شما می‌تواند به‌راحتی بفهمد که مشتری شما برای چه محصولات/خدماتی پول پرداخت کرده است و مجموعه‌ای از “امتیازات وفاداری” را که می‌توانند در طول زمان به دست آورند، اختصاص دهد. هنگامی‌که امتیازات کافی به دست آوردند، می‌توانید بر اساس مقدارشان به آن‌ها جایزه بدهید یا به آن‌ها اجازه دهید انتخاب کنند که مایل‌اند آن امتیازها را برای چه چیزی خرج کنند. حتی می‌توانید پیشنهادات را بر اساس داده‌هایی که در CRM خود در مورد آنها جمع‌آوری کرده‌اید شخصی‌سازی کنید. وقتی مشتری امتیازات خود را پس‌خرید می‌کند، نرم‌افزار POS شما آن را یادداشت می‌کند و در صورت لزوم این سفارش‌ها را پردازش می‌کند.

۳. اتوماسیون

سیستم‌های POS تمام اطلاعات شما را در یک مکان قرار می‌دهند و داده‌های شما را به‌طور خودکار به‌روز می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر یک مشتری آنلاین پاداشی را انتخاب کند که شما فقط در فروشگاه‌ها ارائه می‌دهید، سیستم می‌تواند موجودی شما را بر اساس آن تنظیم کند و درعین‌حال مراقب تمام مراحل دیگر باشد. شما به‌راحتی خواهید فهمید که از چه مواردی در برنامه وفاداری شما استفاده‌شده است، چقدر محبوب است و کدام‌یک از مشتریان شما بیشتر با شما تعامل دارند.

همچنین بخوانید:  نت پروموتر و سنجش رضایت مشتری

اگر برنامه وفاداری خوبی دارید، این یک معدن طلای واقعی برای تجارت شما فراهم می‌کند. اگر برنامه شما فعالانه سابقه تراکنش‌های آنها را ردیابی کند و پاداش‌هایی را ارائه دهد که بدون شک به‌عنوان محصولات/خدمات ارزشمند شناخته می‌شوند، مشتریان به شرکت شما بازخواهند گشت.

۴. گزارش

نرم‌افزار POS شما می‌تواند بیشتر از اینکه یک مکان میزبانی برای برنامه وفاداری مشتری شما باشد، انجام دهد؛ همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا میزان عملکرد برنامه را اندازه‌گیری کنید. ازآنجایی‌که داده‌های فروش و مشتری از طریق آن می‌گذرد، باید بتوانید به‌راحتی اثربخشی برنامه خود را از طریق چند معیار اندازه‌گیری کنید.

ثبت تعداد پاداش‌های پردازش‌شده و مواردی که بیشتر مورد استقبال قرارگرفته‌اند، به شما ایده خوبی از عملکرد برنامه‌تان می‌دهد. شما همچنین می‌توانید هزینه‌های مشتری فردی و ترکیبی را تجزیه‌وتحلیل کنید تا ببینید که چگونه کارها پس از ثبت‌نام مشتریان شما در سیستم انجام می‌شود.

بهتر از همه، ازآنجایی‌که سیستم همه‌چیز را ردیابی می‌کند، دیگر نگران نگهداری یک رکورد جداگانه برای برنامه وفاداری خود نخواهید بود و می‌توانید با استفاده از آن به هر مشتری احساس خاص بودن بدهید و تجربه مشتری مثبتی برای آنها فراهم کنید.

انتهای مطلب/