02177946669 | 09109200500 info@loyalt.ir

امروزه کسب‌وکارهای بیشتری برنامه‌های وفاداری مشتری را اتخاذ می‌کنند، زیرا استقرار آن بسیار آسان‌تر است؛ اما یک گزارش جدید نشان داده است که آمریکایی‌ها در مورد پیوستن به یک برنامه وفاداری و حریم خصوصی خود نسبت به قبل محتاط‌تر هستند.

نظرسنجی که توسط The Harris Poll به نمایندگی از Wilbur انجام شد، نشان می‌دهد که ۷۶ درصد از آمریکایی‌ها بیشتر به برنامه‌ای ملحق می‌شوند که فقط نام و شماره تلفن آنها را جمع‌آوری می‌کند. تقریباً تعداد مساوی (۷۱٪) گفتند که احتمال کمتری برای پیوستن به یک برنامه پاداش که اطلاعات شخصی را جمع‌آوری می کند، خواهند داشت. این شامل آدرس، اطلاعات حساب و سایر داده‌های حساس است.

این دونقطه داده، نگرانی فزاینده آمریکایی‌ها در مورد اطلاعات شخصی خود را برجسته می کند. ازآنجایی‌که تعداد روزافزونی از سازمان‌ها نقض امنیت داده‌ها را گزارش می‌کنند، مصرف‌کنندگان در مورد اینکه اطلاعات خود را در اختیار چه کسانی قرار می‌دهند، کمتر آگاه هستند.

در بیانیه مطبوعاتی این گزارش، رئیس و مدیرعامل Wilbur and Smart Transaction Systems، Ray Clopton، به موضوع حریم خصوصی پرداخت.

کلوپتون گفت: این نتایج نظرسنجی ثابت می‌کند که مصرف‌کنندگان آمریکایی در مورد برنامه‌های وفاداری که به آن‌ها می‌پیوندند بسیار گزینشگر تر می‌شوند و به اعتقاد من، درنهایت به برندهایی که به حریم خصوصی آنها احترام می‌گذارند وفادارتر هستند.

وی افزود: “برای کسب‌وکارها بسیار مهم است که به خواسته‌های مشتریان خود توجه کنند – به‌خصوص در هنگام توسعه یک برنامه وفاداری.”

برای صاحبان مشاغل کوچک که به دنبال توسعه یک برنامه وفاداری هستند، توجه و شناخت مشتریان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کلوپتون ادامه داد که تجارت باید مشتریان خود را بشناسد – اما به‌عنوان مردم؛ و نه به‌عنوان “برشی از یک پایگاه داده یا یک ستون صفحه گسترده “.

برنامه‌های وفاداری

بهترین مثال از برنامه‌های وفاداری از فروشگاه‌های مواد غذایی می‌آید که درگذشته برای استفاده مشتریان از اقلام تبلیغاتی فقط نام و شماره تلفن می‌خواستند؛ اما با تکامل فناوری دیجیتال، تجارت الکترونیک و رسانه‌های اجتماعی، آنها اکنون اطلاعات بیشتری می‌خواهند. این برای سایر صنایعی که از برنامه‌های وفاداری استفاده می‌کنند نیز صدق می کند.

همه از پمپ‌بنزین گرفته تا رستوران‌های فست فود، سالن‌های سینما و… اکنون برنامه‌های خاص خود را دارند؛ و تعداد بیشتری از آنها تقاضای افزایش مقدار اطلاعات شخصی برای ارائه تجربیات شخصی‌سازی‌شده مصرف‌کنندگان می‌کنند.

تجربه‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای که مصرف‌کنندگان می‌خواهند به قیمت ارائه اطلاعات شخصی است که برایشان ارزش زیادی قائل هستند. ارائه یک تجربه شخصی به مقدار قابل‌توجهی از داده‌های شخصی نیاز دارد. یافتن تعادلی که مصرف‌کنندگان و مشاغل بتوانند با آن زندگی کنند، کلید اصلی است.

برنامه‌های وفاداری مشتری و حریم خصوصی

جمع‌آوری اطلاعات شخصی در مرکز مشکل است. در این نظرسنجی، داده‌های شخصی کمتر به مصرف‌کنندگان پذیراتر منجر می‌شود.

اگر برنامه‌ای فقط نام و شماره تلفن را بپرسد، ۷۶ درصد احتمال بیشتری برای پیوستن به آن برنامه وجود دارد؛ اما هنوز گروهی هستند که نمی‌خواهند حتی این اطلاعات را بدهند. ۱۶ درصد گفتند که احتمال پیوستن آنها تا حدودی کمتر است، درحالی‌که ۸ درصد دیگر گفتند که احتمال بسیار کمتری دارند.

هنگامی‌که در مورد ارائه اطلاعات آدرس و حساب سؤال شد، ۷۱٪ گفتند که احتمال پیوستن به یک برنامه تا حدودی کمتر است. تعدادی در ۲۷٪ گفتند که احتمال پیوستن آنها بسیار کمتر است و ۲۲٪ گفتند که تا حدودی بیشتر احتمال دارد بپیوندند.

علاوه بر جمع‌آوری داده‌ها، در این نظرسنجی درباره بارگیری یک برنامه برای دریافت مزایای برنامه وفاداری نیز سؤال شد.

بیش از نیمی یا ۵۸٪ اگر مجبور به دانلود یک برنامه باشند، احتمال کمتری برای پیوستن دارند. با توجه به اینکه برخی از برنامه‌ها به چه مقدار داده نیاز دارند، مشکل مشابه درخواست اطلاعات بیشتر است. بیش از یک‌چهارم یا ۲۶٪ احتمال بسیار کمتری برای پیوستن دارند.

نظرسنجی هریس این نظرسنجی را از ۴ تا ۸ آوریل ۲۰۱۹ به نمایندگی از Wilbur به‌صورت آنلاین در ایالات‌متحده انجام داد. این نظرسنجی با شرکت ۲۰۰۳ بزرگ‌سال ۱۸ ساله و بالاتر انجام شد.

Wilbur یک اپراتور برنامه وفاداری مستقر در بولدر، کلرادو است.

ایجاد یک برنامه وفاداری امروز

خبر خوب این است که ابزارهای زیادی برای ایجاد یک برنامه وفاداری در بازار وجود دارد. این امر مستلزم ایجاد یک برنامه وفاداری با استراتژی روشن و درک حفاظت از داده است.

برنامه‌ای با بهترین شیوه‌ها، حکمرانی قوی و شفافیت می‌تواند کمک زیادی به کاهش اضطراب مصرف‌کنندگان امروزی کند.

انتهای مطلب/