شاید رایج‌ترین ابزاری که این روزها کسب‌وکارها برای حفظ مشتری و استراتژی‌های بهتر تجربه مشتری به آن اعتماد می‌کنند، ابزار CRM است. ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری مانند Zoho و Salesforce به مشاغل اجازه می‌دهد تا روابط عمیق خود را با مشتریان و همکاران با دادن پروفایل به آنها در هر تعامل، تعمیق بخشند. ، گارتنر پیش بینی می کند که تا سال ۲۰۲۱ فناوری CRM بیشترین هزینه برای درآمد نرم‌افزارهای سازمانی در جهان خواهد بود. 

در چشم‌انداز تجربه مشتری مدرن، مشاغل می‌توانند فناوری CRM خود را با یک‌راه حل مرکز تماس مانند راه‌حل موجود از RingCentral از طریق cloud ترکیب کنند. این امر باعث می‌شود تا نمایندگان مشتری بتوانند به اطلاعات بصیرت آمیز درباره مشتریانی که در خدمت آنها هستند دسترسی پیدا کنند و تجارب را متناسب با نیاز مشتری شخصی‌سازی کنند. 

با ادغام CRM، نمایندگان می‌توانند اطلاعات مربوط به مشتری را از طریق کانال‌ها ردیابی کنند و حتی نمایه مشتری را با اطلاعات جدید در مورد هر مسئله‌ای که ممکن است در آینده برایشان بررسی شود، به‌روز می‌کنند. در آینده، سیستم‌های مرکز تماس همسو با ابزار CRM، ارائه یک‌راه حل پیچیده‌تر برای CX و افزایش حفظ مشتری در هر فضایی کسب‌وکار را آسان می‌کند. 

برای حفظ بهتر مشتری آماده شوید

جذب مشتری فقط اولین قدم در ایجاد یک شرکت موفق است. هنگامی‌که محصول یا خدماتی را ایجاد کردید که مشتریان را به سمت برند شما جذب می‌کند، در مرحله بعدی مخاطب خود را متقاعد می‌کنید که می‌خواهد در طولانی‌مدت با شما همراه باشد. مشتریان باقیمانده از مشتریان استاندارد جذب‌شده باارزش‌ترند و سال‌ها طول عمر مشتری دارند. درعین‌حال، این مشتریان اختصاصی هستند که از طریق مواردی مانند بازاریابی دهان‌به‌دهان و حمایت از برند به رشد بیشتر کسب‌وکار شما کمک می‌کنند. 

همچنین بخوانید:  مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

همان‌طور که ما همچنان به سمت تجربه سازی برای مشتری پیش می‌رویم، اطمینان از اینکه کسب‌وکار شما در هر مرحله از سفر، مشتری را به وجد می‌آورد، ضروری است. خواه مشتری برای انجام خرید با تیم فروش یا برای کمک با تیم خدمات تماس گرفته باشد، تجربیات استثنایی رمز وفاداری بهتر به برند و کسب مشتریان باارزش است. 

انتهای مطلب/