بهعنوان یک صاحب کسبوکار کوچک، حفظ مشتریانی که دارید ضروری است زیرا هزینه جذب مشتریان جدید تقریباً هفت برابر هزینهای است که برای حفظ مشتریان فعلی هزینه میکنید. علاوه بر این، مشتریان فعلی شما چهارده برابر بیشتر از یک مشتری جدید از شما خرید میکنند.
در اینجا حقایقی وجود دارد:
- ۸۶ درصد از مصرفکنندگان میگویند وفاداری در درجه اول به دوستداشتنی بودن مربوط میشود و ۸۳ درصد میگویند پایه آن اعتماد است.
- ۴۷ درصد از مشتریان در عرض یک روز پس از تجربه خدمات ضعیف، کار خود را به سمت رقیب میبرند.
- هزینه تخمینی تعویض مشتریان به دلیل خدمات ضعیف ۱.۶ تریلیون دلار است.
- ۶۰ درصد از کاربران کوپن تلفن همراه میگویند که “باکمال میل برندها را برای استفاده از کوپن تغییر میدهند “
- ۲۷ درصد از صاحبان مشاغل کوچک تخمین میزنند که ۱۱ تا ۲۰ درصد از مشتریانی که برای اولین بار به کسبوکارشان بازنمیگردند.
- ۳۲ درصد از مدیران میگویند حفظ مشتریان فعلی یک اولویت است.
- ۶۶ درصد از شرکتهایی که در سال گذشته شاهد کاهش وفاداری مشتریان بودهاند، اپلیکیشن موبایل ندارند
تجارت یک بازی اعداد است؛ بنابراین چگونه میتوانید مشتریان بیشتری را با هزینههای کمتر به دست آورید و نگهدارید؟ ترفند این است که کمتر روی تبلیغات تمرکز کنید و بیشتر روی حفظ مشتری فکر کنید و همچنین از مشتریان فعلی خود برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید. برنامههای موبایل میتوانند یکی از بهترین سرمایهگذاریهایی باشند که میتوانید در مورد وفاداری و حفظ مشتری انجام دهید.
نظرسنجیها نشان میدهند که ۷۳ درصد از مشتریان راضی خدمات، شمارا به دیگران توصیه میکنند و اظهارات مثبت مشتریان فعلی بهمراتب بیشتر از پیامهای بازاریابی یک برند بر روی افراد تأثیر میگذارد. بهعبارتدیگر، مشتریان فعلی شما یک معدن طلا هستند. آنها نیاز به سرمایهگذاری کمتری دارند، بیشتر خرید میکنند و مشتریان جدید با خود میآورند. با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل، حتی میتوانید نظرات مشتریان را درخواست کنید و نکته جالب در مورد این استراتژی این است که مشتریانی که برنامه شمارا دانلود میکنند، عموماً نظر مثبتی مینویسند زیرا مشتریان وفادار هستند.
چرا باید از برنامهها برای ایجاد وفاداری مشتری استفاده کنید؟
در اینجا چند نکته دیگر از برنامه تلفن همراه برای حفظ مشتری آورده شده است:
از ابزار حفظ اپلیکیشن موبایل استفاده کنید
اپلیکیشنها به شما کمک میکنند از طریق تجزیهوتحلیل پیشرفته، نبض مشتریان خود را حفظ کنید. برای مشاهده نوع محتوایی که بیشتر کاربران را به خود جذب میکند، فعالیت درون برنامه را دنبال کنید. اطلاعات جمعیت شناختی را مشاهده کنید که به شما کمک میکند تلاشهای فروش و بازاریابی خود را اصلاح کنید؛ و مهمتر از همه، از ویژگیهایی مانند اعلانهای فشار جغرافیایی، خبرنامههای تلفن همراه و برنامههای وفاداری استفاده کنید تا پایگاه مشتریان خود را شکوفا نگهدارید.
سازگاری یا مرگ
رویدادههای خود ننشینید – مطابق با روندهایی که کشف میکنید، سازگار شوید و تکامل پیدا کنید. آیا میدانید چرا ریچارد برانسون، مالک میلیاردر شرکت ویرجین آتلانتیک، هنگامیکه سعی کرد با اوبر رودررو شود، به سرمایهگذاران خطرپذیر در دره سیلیکون باخت؟ یک دلیل ساده: Uber توسط یک الگوریتم، توسط دادهها پشتیبانی میشد، گوگل را از خوب به عالی تبدیل کرد و Uber را از یک سرمایهگذاری جسورانه به غولی در حملونقل تبدیل کرد. شرکتها خدمات خود را معرفی کردند، دادهها را جمعآوری کردند، سپس از آن برای اصلاح بر اساس نیازهای مشتریان استفاده کردند.
بهطور خلاصه، وقتی نوبت به سرمایهگذاری در فناوری جدید مانند ساختن یک اپلیکیشن موبایل برای کسبوکار کوچکتان میرسد، از رقبای خود عقب نمانید. دادهها نشان میدهد که مشتریان میخواهند برنامههای تلفن همراه را از مشاغل کوچک موردعلاقه خود دانلود و استفاده کنند. دادههایی که درست در مقابل شما هستند را نادیده نگیرید!
روی خدمات مشتری تمرکز کنید
نودوهفت درصد از مشتریان، خدمات مشتری را مهمترین عامل در انتخاب برند میدانند؛ و پس از ثبتنام، خدمات مشتری بیشترین تأثیر را بر رضایت مشتری و امتیاز خالص تبلیغکننده دارد (یا احتمال اینکه آنها برند شمارا به شخص دیگری توصیه کنند.) بهطور متوسط، یک کاربر حدود ۶۵ بار در سال با خدمات مشتری تماس میگیرد و ۶۲ درصد به دلیل خدمات ضعیف، ارائهدهنده خود را ترک میکنند. شرکتها میتوانند با ساده کردن بیشازحد تجربه خدمات مشتری خود از این سرنوشت جلوگیری کنند. برنامههای دارای دکمههای تماس سریع و سایتهایی با مراکز کمک قابلهضم، تلاش مشتری را کاهش میدهند و در کل برند شمارا منعکس میکنند.
یک برنامه تلفن همراه راهی عالی برای مشتریان است تا با کسبوکار شما بهصورت ۲۴ ساعته در تماس باشند. علاوه بر این، خدمات عالی به مشتریان میتواند غافلگیرکننده باشد. بهعنوانمثال، برنامههای تلفن همراه به شما این امکان را میدهند که فقط فروش درون برنامهای و بهروزرسانی رویدادهایی را ارائه دهید که مشتریان واقعاً از آن استقبال میکنند.
آیا حفظ مشتریان در صنعت اپلیکیشن اهمیت دارد؟
کاملاً. اگر یک برنامه تلفن همراه ایجاد کنید، ممکن است تعجب کنید که حفظ کاربر واقعاً چقدر برای شما مفید است. بههرحال، حذف یک برنامه آسانتر از نصب آن است؛ اما همانطور که مشخص است، اگر ویژگیها و مشوقهای مناسبی وجود داشته باشد، احتمال بازگشت کاربران برنامه به کسبوکار شما بسیار بیشتر است. از برخی جهات، بازاری است که همهچیز را برنده میکند. با یک برنامه تلفن همراه به مشتریان خود فرصتی میدهید تا تجربیات خود را در فیس بوک، توییتر و با دوستان خود به اشتراک بگذارند. همچنین، دیگر نمیتوانید حقایق را نادیده بگیرید که چگونه اپلیکیشنهای موبایل میتوانند به رشد یک کسبوکار کوچک کمک کنند.
هرچه حفظ خود را بیشتر کنید، پایگاه کاربران بالقوه شما بیشتر میشود.
انتهای مطلب/