سازندگان خودرو باید همگی عاشق ابزارهای آنلاینی باشند که امکان می‌دهند یک خودروی مجازی بسازید. چرا؟ چون نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند آدم‌هایی که از آن استفاده می‌کنند احتمال بیشتری دارد که یکی بخرند.

کاری مانند این را تبدیل خرد می‌نامیم. این گامی است که مردم در مسیر خرید برمی‌دارند، هرچند که خودش یک خرید نیست. می‌توانید تبدیل‌های خرد را مانند زمانی بدانید که در یک اغذیه‌فروشی کوچک تلاش می‌کنید تصمیم بگیرید چه چیزی بخورید. اگر قدم به درون بگذارید، این‌یک تبدیل خرد محسوب می‌شود. اگر به سراغ یک رستوران معین بروید، آن‌هم یک تبدیل خرد به شمار می‌رود (نشان می‌دهد که علاقه‌مندید). خواندن منوی رستوران سومین تبدیل است. پذیرفتن نمونه‌ای که صندوق‌دار ارائه می‌کند، چهارمی است. دست‌آخر، چیزی می‌خرید که این‌یک تبدیل واقعی است. در هریک از این مراحل، نیت بیشتری برای خرید کردن نشان می دهید. در تئوری، همیشه می‌توانید در لحظه آخر کشتی را ترک کنید و به سراغ رستورانی در ته خیابان بروید. ولی احتمال بیشتری دارد که این کار را نکنید.

نوع دیگری از تبدیل خرد به نام تبدیل تأخیری خوانده می‌شود. این‌زمانی رخ می‌دهد که مشتری نیت نیرومندی را از خود بروز می‌دهد، ولی در آینده تا مدتی نمی‌تواند تبدیل کند. برای نمونه، حتی هنگامی‌که کسی برای دریافت وام خرید خانه تائید می‌شود، لزوماً قرار نیست که آن وام را بگیرد. درواقع، میزان دقیق وام به یافتن خانه‌ای که می‌خواهد بخرد، مذاکره بر سر یک توافق موفق، گرفتن تائید قیمت از بانک و مانند آن بستگی دارد. ازاین‌رو، هرچند او نشان می‌دهد که می‌خواهد خانه‌ای بخرد، چیزهای بسیاری سر راهش قرار می‌گیرد تا جلوی او را در انجام واقعی آن کار بگیرد؛ و تا رسیدن به آن نقطه، بانک هیچ پولی از مشتری درنمی‌آورد.

همچنین بخوانید:  5 راهکار برای تحقیق در مورد مشتریان

انتهای مطلب/