بسیار مهم است که از اهمیت و مزایای وفاداری و حفظ و نگهداشت مشتری غافل نشوید چرا که برای هر شرکت در حال رشد ضروری است و نه تنها میزان موفقیت شما در جذب مشتری، بلکه میزان موفقیت شما در راضی نگه داشتن آن مشتری را اندازه گیری می کند. به عنوان مثال، مشتریان حفظ شده اغلب بیشتر از مشتریان جدید هزینه می کنند و خرید می کنند. آنها این فرصت را پیدا کرده اند که ارزش مارک و محصول شما را ببینند و این بدان معنی است که آنها برای موارد بیشتر دوباره بازمی گردند.
در عین حال، مشتریان راضی و وفاداری که مدام به تجارت شما بازمی گردند نیز به احتمال زیاد از مزایای تجارت شما صحبت می کنند که این بدان معنی است که آنها مشتریان جدیدی را به صورت رایگان به برند شما وارد می کنند. ترفند دهان به دهان هنوز هم بهترین استراتژی بازاریابی است که مشاغل می توانند از آن استفاده کنند. از آنجایی که مشتریان بیشتر به تصمیم دوستان و خانواده خود برای تصمیم گیری در مورد خرید اعتماد می کنند، طرفداران برند از هر زمان دیگری ارزش بیشتری دارند.
البته متأسفانه، حفظ هر مشتری همیشه آسان نیست.
سایر مطالب مرتبط
چه تفاوتی میان حفظ مشتری و جذب مشتری وجود دارد؟یکی از اصلیترین موضوعاتی که مشاغل در رابطه با حفظ و نگهداری مشتری دارند این است که آنها مطمئن نیستند که حفظ مشتری از به دست آوردن مشتری جدید مهمتر است یا خیر هرچند بههرحال، شما باید مشتریها را قبل از اینکه بتوانید آنها را حفظ کنید، به دست بیاورید. افزایش مشتری و یافتن منابع درآمد…
چه تفاوتی میان حفظ مشتری و وفاداری وجود دارد؟برای توضیح ارزش وفاداری و حفظ مشتری، مهم است که تفاوت بین آنهارا درک کنید. مشتری ابقا شده مشتری است که بارها و بارها از کسب و کار شما خرید می کند. با این حال، فقط به این دلیل که مشتری شما خرید بالایی دارد، لزوماً به این معنی نیست که از وفاداری بالایی برخوردار است. گاهی…
ساختاری برای بهبود حفظ مشتریبا توجه به تأثیر زیاد و خاصی که بهبود حفظ مشتری میتواند بر سودآوری شرکت داشته باشد و این حقیقت که بسیاری از سازمانها بر اکتساب مشتری تأکید بیشتری دارند تا فعالیت حفظ مشتری، ما دیدگاهی ساختاری را مطرح میکنیم که سازمانها میتوانند از آن برای تقویت سطوح حفظ مشتری و سودآوریشان استفاده کنند. سه…