02177946669 | 09109200500 info@loyalt.ir

یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که مشاغل در رابطه با حفظ و نگهداری مشتری دارند این است که آن‌ها مطمئن نیستند که حفظ مشتری از به دست آوردن مشتری جدید مهم‌تر است یا خیر هرچند به‌هرحال، شما باید مشتری‌ها را قبل از اینکه بتوانید آن‌ها را حفظ کنید، به دست بیاورید. 

افزایش مشتری و یافتن منابع درآمد جدید برای کسب‌وکار شما سریع‌ترین راه برای رشد شرکت شماست. شما باید به‌طور مداوم با استراتژی‌های هیجان‌انگیز فروش جدید، کمپین‌های بازاریابی و پیشنهاد‌ محصولات، مشتری‌های جدیدی را به دست آورید. بااین‌حال، این بدان معنا نیست که ارزش افزایش مشتریان از حفظ آن‌ها بیشتر است. منظور از جذب مشتری ، روند استفاده از روش‌های مختلف ازجمله فروش و تکنیک‌های بازاریابی برای جذب افراد به شرکت شما و ترغیب آن‌ها به خرید است. 

از طرف دیگر، حفظ مشتری تماماً اضافه کردن وفاداری و رضایت مشتری به معادله است. هنگامی‌که مشتری جدید را جذب می‌کنید و باعث می‌شوید به لطف تجربیات استثنایی مانند خرید عالی و حمایت فعال، عاشق نام تجاری شما شوند، مشتری خود را حفظ می‌کنید. حفظ مشتری، مشتری استاندارد کسب‌وکار شمارا به مشتری تکراری تبدیل می‌کند. درعین‌حال، مشتریان حفظ‌شده نیز به‌احتمال‌زیاد طرفدار تجارت شما می‌شوند و مشتریان جدید را به راه خود هدایت می‌کنند. 

درحالی‌که هر دو مشتری اکتسابی و نگهداری شده مهم هستند، مشتریان حفظ‌شده مشتریانی هستند که بیشترین ارزش طول عمر مشتری  (CLV) رادارند. وقتی شرکت‌ها به ارزش طول عمر مشتری اشاره می‌کنند، منظور آن‌ها پیش‌بینی سود کل حاصل از مشتری در یک بازه زمانی پیش‌بینی‌شده است. محاسبه این مقدار به شرکت‌ها کمک می‌کند تا ببینند که هر مشتری باگذشت زمان چه مقدار باارزش است. وقتی به اعداد ارائه‌شده توسط CLV نگاه می‌کنید، می‌بینید که یک استراتژی حفظ مشتری تا چه اندازه می‌تواند مهم باشد. به‌عنوان‌مثال:

  • افزایش ۵ درصدی نگهداری مشتری بین ۲۵ تا ۹۵ درصد سود را افزایش می‌دهد.
  • میزان موفقیت درفروش به مشتری که قبلاً داشته‌اید بین ۵۰ تا ۷۰ درصد است درحالی‌که میزان موفقیت درفروش به مشتری جدید فقط ۵-۲۰ درصد است.
  • هزینه جذب مشتری جدید پنج برابر بیشتر از نگهداری مشتری موجود است.
همچنین بخوانید:  توافق در مورد انتظارات مشتری (SLA)

باوجوداین آمار، همچنان ۴۴٪ از مارک‌ها هنوز اعتراف می‌کنند که تمرکز بیشتری برجذب مشتری دارند، درحالی‌که ۱۸٪ تمرکز زیادی بر حفظ و نگهداری دارند. 

انتهای مطلب/