اغلب گفته می‌شود که نگهداری یا حفظ مشتری به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از جذب مشتری جدید است. برای این منظور، ترویج و اطمینان از وفاداری طولانی‌مدت مشتری به‌عنوان یکی از مؤثرترین استراتژی‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک ظاهرشده است. حفظ وفاداری مشتری ممکن است یک تاکتیک ساده به نظر برسد (فقط با مشتریان خود خوب رفتار کنید و آنچه می‌خواهند به آنها بدهید) اما در واقعیت، لایه‌ها و تفاوت‌های ظریف زیادی وجود دارد که باعث می‌شود مشتریان شما برای مدت طولانی در کسب‌وکار شما بمانند. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی ایجاد وفاداری طولانی‌مدت مشتری آورده شده است.

همه ارتباطات بازاریابی وفاداری را اندازه‌گیری و ردیابی کنید

درحالی‌که بسیاری از کسب‌وکارها کانال‌های بازاریابی متنوعی دارند که به آنها اختصاص داده‌شده است، اکثر آنها معمولاً نتایج این موارد را ردیابی نمی‌کنند و درنهایت از تلاش‌های بازاریابی کمتر ازآنچه می‌توانستند بازدهی داشته باشند استفاده می‌کنند. فرنچایز استفاده از کدهای QR، بررسی داده‌های بازاریابی ایمیلی یا استفاده از معیارهای بازاریابی دیگر را توصیه می‌کند تا به‌طور کامل درک کنید که مصرف‌کنندگان شما چگونه نسبت به شما، شرکت و تلاش‌های بازاریابی آن رفتار می‌کنند و واکنش نشان می‌دهند.

بیش از یک فروشنده باشید

. طبق مجله Inc. فراتر رفتن از یک رابطه معمولی فروش و مشتری، کلید تضمین وفاداری مشتری در بلندمدت است. این به معنای پیش‌بینی آنچه ممکن است مشتریان شما به آن نیاز داشته باشند، ارائه ارزش‌افزوده فراتر از آن چیزی که مشتریان ممکن است انتظار داشته باشند و درگیری تا حد امکان با آنها در موقعیت‌های اجتماعی است. انجام این کار می‌تواند تعامل عمیق ایجاد کند که درنهایت کلید وفاداری مشتری است.

همچنین بخوانید:  راه‌اندازی یک برنامه وفاداری مشتری غیرقابل مقاومت

منظم و علنی باشید

ارتباط برقرار کنید در ارتباطات و تعاملات خود با مشتریان صادق و محترمانه رفتار کنید این‌گونه برخورد آن‌ها را بازمی‌گرداند. حتی تشکر کردن در یک ایمیل یا نامه شخصی می‌تواند به راه طولانی در ایجاد خطوط ارتباطی منظم کمک کند.

انتهای مطلب/