موفقیت مدیر یا مشتری درگرو پرسنل متعهدی هستند که با نهایت دقت و صداقت تیم موفقی برای مشتری را میسازند و هدایت میکنند. آنها این وضعیت را ایجاد میکنند که در صورت رشد مشتریان، یک وضعیت برنده برای همه باشد.
مشتریان شما تمایل دارند که تجربیات موفقیتآمیزی داشته باشند و شرکت شما دائماً در پی ایجاد رابطهای است که فراتر از زمان به طول بینجامد؛ و نقش مدیر موفقیت سازی مشتری و متخصص موفقیت سازی مشتری حرف بیشتری در این زمینه دارد.
به زبان ساده، این موفقیت مشتریان است که موفقیت شماست. این تنها وظیفه مدیران در عرصه موفقیت سازی مشتری است که اطمینان حاصل کنند، مشتریان حداکثر بهره را از محصول یا خدمات شما میبرند و ریزش مشتریان در حداقل مقدار خود است.
در مقاله زیر، ما در مورد چگونگی موفقیت در نقش «مدیر موفق ساز مشتری» یا همانطور که ما آن را «متخصص موفقیت مشتری» مینامیم، بحث خواهیم کرد.
باشگاه مشتریان را درک کنید
حتی قبل از اینکه بهعنوان یک متخصص موفقیت مشتری به میز کار خود بپیوندید، باید این حقیقت را به خاطر داشته باشید که مشتری همهچیز در این تجارت است. او کسی است که معاملهای را انجام میدهد یا میشکند. امکان حواسپرتی باانگیزههای تازه شکلگرفته بسیار زیاد است که بهنوبه خود ممکن است زمینه را برای به دست آوردن نتایج کسبوکار و هدف مشتری شما هموار کند. دم به این تله ندهید
برای اینکه واقعاً موفق شوید و کمک به برند شما در جهت کسب سود اضافی باید تعادل یکسانی بین انجام کارهایی که مشتری درست انجام داده و سودی ک از طریق توسعه، تمدید، افزایش و فروش متقابل، به برند شما رسیده برقرار کنید.
شما ممکن است دورهای را فراگرفته باشید که از شما خواسته شود هر از چند گاهی یک ایمیل معمولی برای مشتریان خود وارد کنید و ایمیل خود را رها کنید. اکنون دلایل زیادی وجود ندارد که چرا باید از دادن ایمیل مجدد خودداری شود.
برای شروع، ازنظر عملی و ازنظر اصولی مؤثر نیست. یک ایمیل که از آنها در مورد وضعیت اوضاع و شرایط آخر هفته یا وضعیت بچهها سؤالی کند کاملاً بصیر نیست، بنابراین میتوان گفت. مشتری بلافاصله میفهمد که شما ممکن است برنامههای ابتکاری جدیدی را برای صحبت در مورد برنامه خود قرار دهید و ازاینرو این سؤال وجود دارد؛ بنابراین، متعهد شوید که در هر یک از تعاملات خود ارزش ارائه دهید.
مهارت مدیریت:
نهتنها بهعنوان مدیر موفقیت مشتری، بلکه بهعنوان یک انسان، از اهمیت بالایی برخوردار است که یاد بگیرید مهارتهای مدیریتی خود را تقویت کنید. نقش شغلی شما ایجاب میکند که در دریایی از مسئولیتها باشید – پاسخگویی به تماسها، شرکت در جلسات، چند آموزش در طول ماهها و غیره. چگونه دوست دارید در این دریا شنا کنید؟
با طوفان فکری شروع کنید تا تلاش خود را بسنجید. پیامهایی را تنظیم کنید که میتوانند بهطور خودکار برای مشتریان ارسال شوند تا از ویژگیهای عمیقتر استفاده کنند. همچنین، میتوانید اجازه دهید مدتی در زیرساختهایی سرمایهگذاری کنید که به شما امکان میدهد زمان خود را بهتر مدیریت کنید. ایجاد کتابخانهای از آموزشها یا کتابهای راهنمای آموزشی نیز موضوعی است که میتوانید از آن استفاده کنید.
بهعنوان یک مدیر موفق، شما در حال حاضر قدرت ارتباط دائمی با مشتریان خود رادارید. این شمارا در موقعیتی قرار میدهد که آنها را بیش از دیگران در تیم بشناسید. نقش شما این مزیت اضافی را میدهد که درک بیشتری از خواستههای مشتری خود داشته باشید. شما اولین نفری خواهید بود که میدانید آیا آنها در مسیر خود با مانعی روبرو هستند یا خیر.
این دقیقاً زمانی است که شما برای تأمین ارزش اوراق قرضه خود قدم میگذارید. شما باید بتوانید بر تصمیمات سراسر شرکت تأثیر بگذارید تا مشخصات مشتری ایدئال خود را شکل دهید.
بهعنوان صدای مشتری، شما باید از اهرم فشار خود برای بهینهسازی مدل قیمتگذاری شرکت و تصمیمگیری در مورد ویژگیهای بعدی تیم خود استفاده کنید. این فرصت را برای گسترش بینش مشتری بهگونهای فراهم کنید که همه تیمها از این فرصت برای پاسخگویی به نیازهای مشتری استفاده کنند.
توجه اضافی به بازخورد
برای موفقیت در نقش خود بهعنوان یک متخصص موفقیت مشتری، بازخورد مشتری چیزی است که نمیتوانید از آن استفاده کنید. شما باید مرتباً نحوه تأمین خدمات خود را با نیاز مشتری را بررسی کنید. تا ببینید این کار خوب پیش میرود یا از هدف خود در حال انحراف است. با مشاهده دقیق مواردی که نیاز به توجه ویژه دارند، هدف را مرکز توجه قرار دهید.
برخی دیگر از مواردی که باید به آنها توجه کنید، توجه بیشتر به بازخورد محصول و همچنین کل تجربه استفاده از محصول است. شما باید دائماً بررسی کنید که آیا استفاده از محصول آسان بوده است یا اینکه به برخی تغییرات نیاز دارد.
علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که آیا درصورتیکه قبلاً راهنمای آموزش را در بازار راهاندازی کردهاید محصول شما به یک کتابچه راهنمای کاربر مستند نیاز دارد یا نه آیا این انتظارات شمارا برآورده کرده است یا اینکه یک سطح نزولی دارد.
پاسخ به این سؤالات تا موفقیت مشتری راهی طولانی را در پیش خواهد داشت.
صرفنظر از هر نوع مسائل مشتری، رسیدگی به جنبه شکایت قطعاً چالشبرانگیزترین است. همچنین چیزی است که کمترین قابلیت پیشبینی را دارد، پاسخگویی به مشتری سازگار شمارا ملزم به سازگاری و استفاده فوری از حضور ذهن میکند. بااینوجود، تعیین مراحل عملیاتی که باید انجام شود دشوار است. همانطور که هر شکایت مشتری بهنوعی با شکایت دیگر متفاوت است.
اگرچه این روند شمارا مجبور میکند تا به مسئله مشتری خود گوش فرا دهید، اما نباید این واقعیت را فراموش کنید که شما نیز مدافع مشتری هستید. طرفداری از مشتری چیزی است که بهعنوان یکی از بزرگترین کارهایی شناخته میشود که برای موفقیت در این نقش مجبور به انجام آن هستید.
همانطور که میبینید، درک عواملی که باعث موفقیت مشتری میشوند یا در عوض عواملی که بهعنوان مانع در هر مرحله از بالا رفتن نردبان عمل میکنند، یک سناریوی عملی برای افزایش تجربه مشتری با شما است.
بعداً این امر به شما کمک میکند تا حداقل درجه فشار را بیاورید و از پلههای رضایت مشتری بالا بروید. نکات ذکرشده باید به شما کمک کند تا چسبندگی مشتری را افزایش دهید و همچنین برای موفقیت بهعنوان مدیر موفقیت مشتری به شما کمک کند.
انتهای مطلب/