یکی از عوامل کلیدی در تعیین ارزش شرکت شما، ارزش مشتریان شماست. تجزیه‌وتحلیل سودآوری مشتری و به حداکثر رساندن ارزش طول عمر مشتری برای هر کسب‌وکاری بسیار مهم و ضروری است.

برای افزایش پایگاه مشتریان خود، لازم است دائماً با مشتریان بالقوه و موجود در تماس باشید و هر چه کسب‌وکار شما بتواند ارزش بیشتری ارائه دهد، احتمال وفادار ماندن آنها بیشتر می‌شود.

آیا می‌دانستید که تنها افزایش ۵ درصدی در حفظ مشتری می‌تواند سود شرکت را بین ۲۵ تا ۹۵ درصد افزایش دهد و تقریباً ۶۵ درصد از کسب‌وکار یک شرکت از مشتریان مکرر حاصل می‌شود؟

بنابراین چگونه می‌توانید نرخ حفظ مشتری خود را افزایش دهید؟

در ادامه ۵ راه ساده برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش پایگاه مشتری آورده شده است.

۱. یک خبرنامه رایگان ارائه دهید

ارائه یک محصول رایگان چیزی است که همه می‌توانند از عهده آن برآیند، از مشاغل کوچک گرفته تا شرکت‌های جهانی. هنگامی‌که یک خبرنامه رایگان ارائه می‌دهید، به مشتریان بالقوه خود اطلاع می‌دهید که از همان ابتدا مایل به ارائه اطلاعات رایگان هستید. اگر محتوای خوبی ارائه دهید، مشتریان اطلاعات بیشتری درباره کسب‌وکار شما خواهند داشت.

۲. با نظرخواهی مشتریان خود را افزایش دهید

قبل از اینکه بازدیدکننده وب‌سایت شمارا ترک کند، از او بخواهید که یک نظرسنجی کوتاه در رابطه با کسب‌وکار شما تکمیل کند. مردم از بیان نظر خود خوشحال می‌شوند و اغلب از گفتن تجربیات آنلاین و آفلاین خود به شما لذت می‌برند. می‌توانید از نظرسنجی برای انجام تحقیقات صنعتی، تجربه مشتری یا سنجش رضایت مشتری استفاده کنید.

۳. به پشتیبانی و خدمات مشتری عالی ادامه دهید

همچنین بخوانید:  باشگاه مشتریان تپسی راه‌اندازی شد

مشتری که در مورد اولین سفارش خود با پشتیبانی مشتری تماس می‌گیرد به همان اندازه مهم است که مشتری در مورد دهمین سفارش خود با خدمات مشتری تماس می‌گیرد. با هر مشتری با احترام رفتار کنید و اقدامات مناسب را انجام دهید. یک مشتری خوشحال احتمالاً به دوستانش درباره یک تجربه مثبت می‌گوید و به همین شکل خدمات عالی شما به مشتری منجر به افزایش فروش می‌شود.

همچنین می‌توانید ارتباطات قبلی مشتری را از طریق ابزارهایی مانند نرم‌افزار CRM پیگیری کنید.

۴. محتوای وب‌سایت خود را تازه نگه‌دارید

محتوای تازه و آموزنده یکی از عناصر اصلی است که بازدیدکنندگان جدید و مشتریان بالقوه را جذب می‌کند. با انتشار مطالبی که آخرین اخبار کسب‌وکار، نکات کلیدی و موضوعات داغ در صنعت شمارا گزارش می‌دهد، محتوای خود را تازه نگه‌دارید. محتوای تازه همچنین به یافتن وب‌سایت شما در موتورهای جستجو کمک می‌کند.

۵. کسب‌وکار خود را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

وقتی محتوای جدیدی ایجاد می‌کنید، محصول جدیدی تولید می‌کنید یا کمپین جدیدی راه‌اندازی می‌کنید، مطمئن شوید که این موضوع را در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی که در آن‌ها فعال هستید به اشتراک می‌گذارید. هیچ راه ساده‌تری برای رشد پایگاه مشتری‌تان به‌جز ارائه ارزش و سپس تبلیغ مشتریانتان وجود ندارد.

ایجاد یک پایگاه مشتری مستحکم

بازاریابی هنر جذب و حفظ مشتریان است. اگر ایجاد یک پایگاه مشتری مستحکم برای محصول یا خدمات خود چیزی است که به دنبال آن هستید تا در سال ۲۰۲۲ به آن دست‌یابید، اجرای پنج مرحله بالا پایگاه داده مشتریان شمارا در مدت‌زمان کوتاهی بسیار افزایش می‌دهد.

انتهای مطلب/

همچنین بخوانید:  تغییر تجربه مشتری چیست؟