همانطور که پیشازاین باهم بررسی کردیم، نگهداری مشتری ارزانتر از جذب مشتری است. بسیاری از شرکتها زمان و تلاش زیادی (و احتمالاً پول) برای جلب اعتماد مشتریان خود صرف کردهاند و منطقی است که میخواهند آنها را نگهدارند. در اینجا چند نمونه از شرکتهایی که بهترین تجربه را برای مشتریان خودساختهاند آورده شده است.
۱- ارائه یک تجربه آنلاین یکپارچه (آمازون)
یکی از اساسیترین نمونههای حفظ مشتری برآوردن انتظارات مشتری است؛ و امروزه مشتریان انتظار تجربههای آنلاین را دارند که با تجربیات حضوری همتراز یا بهتر از آن است. بر اساس گزارش روندهای ما، در حقیقت، ۶۵ درصد مشتریان میخواهند از شرکتهایی خرید کنند که معاملات آنلاین سریع و آسان ارائه میدهند؛ و ۴۹ درصد به این دلیل بالاترین نمرات را به آمازون دادهاند.
۲- به هر مشتری احساس مشتری VIP بدهید (چهارفصل)
هتلهای لوکس به دلیل خدمات منحصربهفرد به مشتریان شناخته میشوند. چهارفصل میتواند این احساس را به هر مشتری با استفاده از فناوری و خدمات دستکش سفید منتقل کند. مهمانان میتوانند از چهارفصل چت برای ارسال پیام به پرسنل از طریق کانالهایی مانند WhatsApp برای هرگونه پرسش یا خدمات، ازجمله درخواست توصیهها و رزروهای رستوران، سفارش خدمات اتاق، ورود یا تسویه اولیه و حتی سفارش هواپیمای شخصی استفاده کنند.
۳- ایجاد روابط همدلانه با مشتریان (Zappos)
اگر چیزی وجود دارد که همهگیری به ما نشان داد، این است که همدلی کلید ایجاد روابط پایدار با مشتریان است. بر اساس گزارش روندهای ما، در حقیقت، ۴۹ درصد از مشتریان میخواهند نمایندگان با آنها همدل باشند. در طول همهگیری ، Zappos یک خط تلفن گرم راهاندازی کرد که در آن مشتریان میتوانند در مورد هر چیزی، حتی بهترین برنامههای Netlix، با تیم پشتیبانی خود تماس گرفته یا چت کنند.
۴- فعال باشید (باشگاه تراشیدن دلار)
مشتریان انتظار دارند که برندها نیازهای آنها را پیشبینی کرده و قبل از وقوع با مشکلات روبرو شوند. به همین دلیل خدمات فعال در بازگرداندن مشتریان بسیار مهم است. باشگاه تراشیدن دلار با یک چت بات از بازدیدکنندگان وبسایت استقبال میکند تا به سؤالات متداول پاسخ دهد، قبل از اینکه مشتری مجبور شود با پشتیبانی مشتری تماس بگیرد یا سبد خرید خود را رها کند.
۵- پشتیبانی باعث اهمیت مشتریان شما میشود (Bombas)
طبق گزارش روندهای ما، ۵۴ درصد از مشتریان میخواهند از شرکتهایی که تنوع، حقوق صاحبان سهام و مشارکت خود را در اولویت قرار میدهند خرید کنند و ۶۳ درصد نیز از شرکتهایی که مسئولیت اجتماعی دارند خرید میکنند. بمباس با هر خرید یک پوشاک به پناهگاه بیخانمان یا موسسه خیریه مرتبط با بیخانمانی اهدا میکند.
بهبود حفظ مشتری و ایجاد وفاداری مشتری یکشبه اتفاق نمیافتد. زمان و تلاش برای افزایش روابط شما با مشتریان و جلب اعتماد آنها نیاز دارد. تجربیات استثنایی مشتری تا پایان، بهترین راه برای جلب اعتماد مشتری است. خدمات عالی ارائه دهید وزندگی مشتریان را آسان کنید، آنها بهاحتمالزیاد به حامیان نام تجاری شما تبدیل خواهند شد.
انتهای مطلب/