۸۵ درصد از برندهای تجارت الکترونیک به دنبال افزودن ارزش به مشتریان فراتر از تخفیف و تبلیغات هستند. بااینحال، ۹۷٪ از برنامههای پاداش مبتنی بر تراکنش هستند.
دادن تخفیف برای جذب مشتری اغلب یک واکنش تند و سریع برای افزایش فروش است؛ اما رقابت بر سر قیمت، مسابقهای به سمت پایین است. اکثر مشاغل تجارت الکترونیک نمیتوانند با دادن تخفیفهای عمیق به مشتریان یکباره، دوام بیاورند. برای موفقیت در درازمدت، باید تمرکز خود را بر حفظ مشتری معطوف کنید.
برنامههای وفاداری میتوانند کسبوکار تکراری را با حاشیه بالا هدایت کنند، اما اکثر برنامهها نمیتوانند به تجربه مشتری ارزش اضافه کنند. برای به دست آوردن ارزش واقعی از برنامه وفاداری مشتری خود، باید فراتر از تخفیفها بروید.
پاداش دادن به مشتری برای تعامل یا ارزشهای مشترک، یک ارتباط قدرتمند ایجاد میکند که منجر به وفاداری و تکرار تجارت میشود.
آناتومی یک برنامه پاداش سودآور برنامهای است که از شکارچیان تخفیف اجتناب میکند و بر ایجاد روابط تمرکز میکند.
انتهای مطلب/
سایر مطالب مرتبط
تأثیرات اجرای یک برنامه وفاداری موفقاگرچه وفاداری مشتریان بسیار اهمیت دارد اما نتایج اجرای یک برنامه وفاداری موفق میتواند بر حمایت جدیتر سازمان بر اجرای آن برنامه وفاداری تأثیر مستقیم بگذارد. در این مطلب به برخی از نتایج یک برنامه وفاداری موفق اشاره میکنیم: افزایش حجم فروش سالانه شرکت یا یک سگمنت از مشتریان افزایش تعداد تراکنشهای مشتریان افزایش میزان…
یک برنامه وفاداری موفق برای کسبوکارهای کوچکاز شرکتهای تلفن گرفته تا برندهای لوازمآرایشی و دونات، دنیای تجارت با برنامههای وفاداری پیش میرود. چرا؟ زیرا مشتریان آنها را دوست دارند. بین سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲، تعداد کل عضویتهای وفاداری هرسال ۱۰ درصد افزایش مییابد. منطقی است که به مشتریان وفادار خود به خاطر همراهی با شما پاداش دهید؛ اما مهم است که…
چه زمانی یک برنامه وفاداری راهاندازی کنیم؟ممکن است این سؤال را از خود بپرسید "چه زمانی یک برنامه وفاداری راهاندازی کنیم؟" بیایید باهم به پاسخ نگاه کنیم. اگر بخواهیم با روش ۵W1H به برنامههای وفاداری مشتری نزدیک شویم، میتوانیم به این سؤالات پاسخ دهیم که این برنامهها چیست، «برای چه کسی» هستند، «چرا» استفاده میشوند، «چگونه» اجرا میشوند؛ و "کجا "…