اگرچه تمرکز برنامه‌های وفاداری بر روی حفظ مشتریان فعلی می‌باشد ولی به‌طور ناخواسته منجر به جذب مشتریان جدید یا بازگشت مشتریان جداشده نیز هستیم. دلایل و اهداف زیادی برای برنامه‌های وفاداری ذکر شده است که بسیاری از آن‌ها شباهت زیادی با یکدیگر دارند. در این مطلب به‌طور خلاصه به برخی از اهداف برنامه‌های وفادار سازی مشتریان اشاره می‌کنیم:

  • افزایش ارزش ایجادشده برای مشتریان
  • حفظ مشتریان فعلی و تلاش برای جلوگیری از فراری شدن آن‌ها
  • برانگیختن مشتریان فعلی برای افزایش خرید
  • ایجاد یک مزیت جدید نسبت به رقبا
  • ایجاد منفعت جدید برای مشتریان فعلی باهدف افزایش وفاداری آن‌ها
  • ایجاد بینش عمیق نسبت به رفتار و عملکرد مشتریان فعلی
  • شناخت میزان اثربخشی برنامه‌ها و فعالیت‌های بازاریابی
  • تسهیل ارتباطات تجاری با مشتریان
  • ایجاد تمایز یا افزایش کیفیت خدمات به مشتری
  • ایجاد ظرفیت همکاری تجاری متقابل با سرویس‌دهندگان دیگر
  • ایجاد ظرفیت و ابزاری برای تبلیغات هدفمند و اثربخش
  • ایجاد امکان ارائه پروموشن ها و تخفیف‌های فروش به مشتریان به‌صورت هدفمند
  • تحریک و ایجاد جذابیت برای جذب مشتریان جدید
  • ایجاد قدرت شناخت و رفتارشناسی مشتریان
  • ایجاد قدرت و ابزارهای پیش‌بینی

انتهای مطلب/

همچنین بخوانید:  مدل کسب‌وکار باشگاه مشتریان