با لویالت همراه باشید تا نکاتی را درباره دلایل عدم موفقیت برنامه وفاداری برای شما ذکر نماییم:
۱. عدم هماهنگی برنامه‌های وفاداری با برنامه‌های بازاریابی: برنامه وفاداری را با برنامه فعلی بازاریابی خود یکپارچه سازید. همچنین آن را با فرهنگ سازمان خود هم یکپارچه نمایید. ایجاد روابط نزدیک با مشتریان مفهومی زودگذر نیست، بلکه مفهومی دائمی است. این ایده باید به‌صورت جزئی از شما، کالاها و خدمات شما و از همه مهم‌تر کارکنان شما درآید.
۲. عدم یادگیری درباره مشتریان: اطلاعات و رفتارهای مشتریان را به‌صورت مستمر تحلیل کنید. به‌ویژه اینکه آن‌ها واقعاً چه چیزی از شما می‌خواهند؟ با آن‌ها صحبت کنید. آن‌ها به شما خواهند گفت که چگونه سهم بیشتری از بازار آن‌ها را به دست آورید.
۳. داشتن رویکرد یکسان به مشتریان: یادتان باشد که هر مشتری مختصات خودش را دارد که رفتار شما باید بر اساس ویژگی‌های او صورت بگیرد. همچنین مشتری انتظار احترام و ارائه خدمات مناسب و منصفانه از سوی شما را دارد که خواسته به حقی می‌باشد.
۴. عدم حفظ ارتباط مستمر با مشتریان: هیچ‌وقت ارتباط با مشتری را فراموش نکنید زیرا عدم توجه مناسب به این مقوله مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.
۵. عدم تعیین اهداف واقع‌گرایانه: اهدافی واقع‌گرایانه تعیین کنید و این را بدانید که ممکن است در کار خود با موانعی مواجه شوید. انتظارات شما باید تا آنجایی بالا باشند که بتوانید منابع لازم را برای برآورده ساختن تمامی آن‌ها فراهم کنید.
۶. نداشتن برنامه جامع: برنامه‌ای مدون برای حرکت و اجرای برنامه وفاداری یا راه‌اندازی باشگاه مشتریان داشته باشید و البته همیشه به آن پای بند باشید.
۷. ارزیابی و کنترل: از همان ابتدا اندازه‌گیری نتایج شاخص‌هایی را تعیین کنید و به‌صورت مستمر آن‌ها را ارزیابی کنید. پس از تحلیل وضعیت، دلایل عقب‌ماندگی و عدم تحقق اهداف را تحلیل کرده و برای رفع مشکلات اقدامات مؤثری را انجام دهید.
۸. پیچیدگی یا سادگی فراوان: استفاده از طرح‌ها و سناریوهای پیچیده و غیرقابل فهم برای مشتریان شکست حتمی برنامه وفاداری را به همراه خواهد داشت. همچنین سادگی بیش‌ازحد نیز به‌مرور موجب بی انگیزی مشتری خواهد شد.
انتهای مطلب/

همچنین بخوانید:  توسعه روابط مشتریان با بهره‌برداری از اطلاعات