نرم افزار وفاداری و لویالتی کلید طلایی موفقیت در کسب‌وکار در عصر مدرن است. کلیدی که با ایجاد احساس ارزشمندی، مشتری را برانگیخته می‌کند تا به‌عنوان مشتری ثابت به شما وفادار باشد و شما را انتخاب کند و عملاً در یک بحران اقتصادی کسب‌وکار شما به یک برند تبدیل‌شده و درعین‌حال مشتریان از داشتن یک تجربه نو و لذت‌بخش خرسند شوند.

برنامه‌های وفاداری با دو هدف اصلی در کسب‌وکارها شروع می‌شوند، برنامه‌های وفاداری ممکن است مزایایی در چند روش مختلف ارائه دهند. بسیاری از برنامه‌های وفاداری یکسری از مزایا و تخفیفات ویژه برای یک دوره زمانی ارائه می‌دهند. بعضی دیگر، فقط یک‌بار تخفیف آن‌هم بر اساس شرایط خاص ارائه می‌دهند. هنوز هم برخی شرکت‌ها امتیازاتی را ارائه می‌دهند که به‌ واسطه این امتیازات می‌توان محصولاتی را به دست آورد که ممکن است به کسب‌وکار مرتبط یا بی‌ارتباط باشد.

برنامه وفاداری کلید بازگشت مشتری، با ویژگی غنی از بسترهای نرم‌افزاری بازاریابی است و با جریان مداومی از تشویق‌ها، امکان دیدار مجدد و صرف پول بیشتر توسط مشتریان برای صاحبان کسب‌وکار فراهم می‌شود. در حقیقت تحلیل داده‌هایی که رفتار مشتریان در قبال خدمات و محصولات کسب‌وکار را نشان می‌دهد باعث می‌شود صاحبان کسب‌وکار با ارائه مزایایی که هزینه‌های کمی دارد ولی باعث افزایش قدر و منزلت مشتری می‌گردد، یک ارتباط فعال دوسویه با مشتریان برقرار کنند.

یکی از راه‌های ایجاد ارتباط فعال، نرم افزار باشگاه مشتریان می‌باشد. باشگاه مشتری یک باشگاه ارتباطی از افراد یا سازمان‌ها است که به‌وسیله یک سازمان، به‌منظور ایجاد ارتباطات مستقیم و منظم بین اعضاء ایجادشده و عمل می‌کند. باشگاه مشتریان، مترادف برنامه‌های ارزش‌گرای ایجاد وفاداری در مشتری هستند. هدف باشگاه مشتری، فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداری آن‌ها به‌وسیله ایجاد یک رابطه عاطفی و احساسی با آن‌ها است.

همچنین بخوانید:  فرایند پیوسته موفقیت در کسب‌وکار

برنامه وفاداری مشتری جهت پاداش دادن به مشتریانی طراحی‌شده که در فاصله‌های کوتاه و در اندازه‌های قابل‌توجه خرید می‌کنند. برنامه وفاداری مشتری در روند ایجاد وفاداری بلندمدت نسبت به شرکت همراه با ارزش مادام‌العمر بالا برای مشتری و همچنین ایجاد فرصت‌های فروش چند محصول مازاد بر خرید مشتری مؤثر است. خطوط هوایی، هتل‌ها و شرکت‌های ارائه‌کننده کارت‌های اعتباری در ایجاد برنامه‌های مکرر پیشگام بوده‌اند و اکنون این‌گونه برنامه‌ها در بسیاری صنایع دیگر نیز استفاده می‌شود. اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای کارت باشگاه هواداری را که برای اقلام مشخص، تخفیف در نظر گرفته به مشتریان پیشنهاد می‌کنند.

به‌طورمعمول نخستین شرکتی که از نرم افزار وفاداری مشتریان در یک صنعت استفاده می کند، بیشترین سود را به دست می‌آورد، خصوصاً اگر شرکت‌های رقیب در واکنش به این‌گونه فعالیت‌ها سرعت لازم را نداشته باشند. پس از واکنش نشان دادن رقبا، ممکن است به تمام شرکت‌هایی که از برنامه‌های مکرر استفاده می‌کنند فشار مالی سنگینی وارد شود، اما برخی شرکت‌ها در مدیریت این شرایط بسیار مؤثر و خلاقانه عمل می‌کنند. برخی برنامه‌های مکرر، جایزه‌ها را به‌گونه‌ای تهیه می‌کند که مشتری را گرفتار کرده و در صورت تغییر عقیده دادن، هزینه‌های قابل‌ملاحظه‌ای را برای او به وجود می‌آورد. برنامه‌های کاربردی همچنین ایجادکننده حمایت روان‌شناختی و احساس خاص و سرآمد بودن در مشتری است که برای او بسیار ارزشمند است.

برنامه وفاداری مشتریان برای مشتریانی است که همیشه از محصولات شما استفاده می‌کنند. برنامه وفاداری مشتریان در قالب‌های مختلفی همچون: اهدای جوایز، بن خرید، اجناس تبلیغاتی یا نظرسنجی محصولاتی که هنوز به بازار رسمی نیامده‌اند ارائه می‌شود. شرکت‌ها وقت و هزینه‌ی زیادی را صرف طراحی برنامه وفاداری مشتریان می‌کنند، ولی متأسفانه نه آن‌ها از این برنامه‌ها منتفع می‌شوند و نه ارزش خاصی برای مشتریان ایجاد می‌شود. دیگر زمان اکتفا به اجناس رایگان و یکی بخر دو تا ببر رو به پایان است. برای طراحی برنامه وفاداری مشتریان باید به راهکارهای خلاقانه و جدید اندیشید؛

همچنین بخوانید:  6 ویژگی برنامه‌های وفاداری مؤثر

انتهای مطلب/