صاحبان اسب و کار ازجمله افرادی هستند که می‌بایست افراد زیادی را راضی و خشنود نگه‌دارند، و این مورد برای مشتریانش از اولویت بالاتری برخوردار است. چراکه این مشتریان هستند که آینده کسب‌وکارتان را می‌سازند و موجب کسب درآمد می‌شوند. در این پست به بیان ۶ روش برای مشتری مداری بیشتر می‌پردازیم؛

توجه به مشتریان: مطمئن شوید که نیازهای مشتری‌هایتان را پیش‌بینی می‌کنید. انتظارات و سبک ارتباطاتشان را بشناسید. وقتی برای مدتی با کسی کار کنید، اگر توجه به خرج دهید الگوها و عادت‌هایش را می‌فهمید. به‌عنوان‌مثال، اگر ایمیل‌ها همیشه کوتاه هستند، یعنی احتمالاً مشتری ترجیح می‌دهد نظرش را مختصر و مفید مطرح کند. به‌جای این‌که نظری طولانی را از طریق ایمیل برایش بفرستید، یادداشت کوتاهی بنویسید و زمانی را برای مکالمه با او تلفنی تعیین کنید.

ملاحظه حال روزانه مشتری را داشته باشید: در ادامه توجه کردن، سعی کنید کمی از برنامه زمانی شخص سردر بیاورید، مثلاً این‌که روزهایش چه طور می‌گذرد و به شرایطش احترام بگذارید. اگر می‌دانید که سه‌شنبه روز بدی است، آن را با حجم عظیمی از  ایمیل‌های ارسالی بدتر نکنید. در عوض، مسائل کم‌اهمیت‌تر را برای چهارشنبه عصر نگه‌دارید یا در صورت لزوم، دوشنبه با او تماس بگیرید.

فهمیدن چیزی که برای مشتریان اهمیت دارد:  سعی کنید سبک ارتباطات شرکت و چگونگی مدیریت شدن مشتری‌ را بفهمید و مرتباً به او کمک کنید. در همین راستا، بفهمید چه چیزی باعث می‌شود که رئیسش اعلام مشکل کند. طوری در مورد آن مشکل عمل کنید که از مشتری‌تان یک قهرمان بسازید.

عبور از مشکلات: برای بی‌نظمی‌های‌ پیش‌بینی پذیر آمادگی داشته باشید. برنامه‌ریزی به همه کمک می‌کند عقب نمانند و هم‌چنین برای وقایع احتمالی، بدون ترس آماده باشند. هم‌چنین فرصت بیش‌تری برای افکار راهبردی‌تر و خلاقانه‌تر فراهم می‌کند. شما به‌تنهایی می‌توانید آغازگر تحولی باشید که برای همه سودمند است.

همچنین بخوانید:  اهداف برنامه وفاداری

مسئولیت اشتباهاتتان را بپذیرید: آن‌هم خیلی سریع، اگر تماس تلفنی بدی برقرار کردید سریع معذرت بخواهید و جبرانش کنید. همه‌چیز نمی‌تواند در این دنیا پیروزی مطلق باشد، حساب‌شده رفتار کنید، و بدانید همیشه بهترین برنامه‌ها در مسیری که امیدوار هستید، پیش نمی‌روند.

چیزی بیشتر: بیشتری از چیزی که از شما می‌خواهند یا برنامه‌ریزی شده است، کار کنید. در زندگی کاری، ما می‌توانیم روزبه‌روز سخت‌تر کار کنیم ولی بینشمان را نسبت به نقاط اصلی از دست بدهیم، درواقع باید همه این‌ها را باهم داشته باشیم. بیرون از چارچوب بروید و وقتی در کاری خوب هستید برای کمک بشتابید. شاید مهارت‌های شما بیش‌تر از محدوده‌ای باشد که بر ای‌تان در نظر گرفته‌اند، پس فراتر از آن فکر کنید.

انتهای مطلب/

question