یکی از دشوارترین فعالیت‌ها برای صاحبان کسب‌وکارها، رسیدن به میزان مطلوبی از فروش در آغاز است. این چالش با این واقعیت همراه است که بیشتر کارآفرینان مبتدی بازاریاب‌های زرنگی نیستند، برای همین ایده فروش آن‌ها را می‌ترساند. ازآنجایی‌که بیشتر افراد با اولین تماس از شما خریدی نخواهند کرد، پس شما به یک طرح جامع و پیشرفته نیاز دارید که بتوانید تا زمان آماده شدن مشتری برای خرید، با او در تماس باقی بمانید. در این پست به بیان روش‌هایی برای جذب مشتری می‌پردازیم؛

تمرکز روی بازار هدف: کاملاً روشن است که با بازاریابی و تبلیغ محصولتان به افرادی که هم خواهان آنچه شما ارائه می‌دهید هستند و هم قادر و مایل به پرداخت برای آن هستند، در وقت و پول خود صرفه‌جویی می‌کنید. یک روش مؤثرتر و بهینه‌تر آن است که ابتدا خریدارانی که به‌احتمال‌زیاد مشتری محصول یا خدمت شما خواهند بود را تعریف کنید. آن‌ها چند سال دارند؟ جنسیتشان چیست؟ پس‌زمینه اجتماعی-اقتصادی آن‌ها چیست؟ با در نظر گرفتن اینکه بازار شما برای چه کسی محصول تولید می‌کند، پیدا کردن آن‌ها و انتقال پیامتان برای جلب نظرشان به بررسی کالا و خدمات، ساده‌تر خواهد بود.

فهرست مشتریان بالقوه: شما نمی‌توانید بدون داشتن فهرستی از مهمانان، یک مهمانی ترتیب دهید و به همین ترتیب، بدون جمع‌آوری لیست مشتریان بالقوه هم نمی‌توانید کسب‌و‌کار خود را شروع کرده یا اداره کنید. کار کردن در حوزه نفوذ خودتان شروع بسیار خوبی است، زیرا می‌توانید فروش سریعی داشته و معرف‌هایی پیدا کنید؛ اما منابع دیگری هم برای تهیه لیست مشتریان بالقوه همچون مخاطبین شخصی، مشتریان موجود، پرسش از آشنایان، جستجوی اینترنتی، شرکت در نمایشگاه‌ها، شبکه‌های اجتماعی، برگزاری رویداد و درنهایت خرید یک لیست آماده وجود دارند

همچنین بخوانید:  نقش نارضایتی مشتری در کسب و کار

تماس بگیرید: هنگامی‌که یک لیست از مشتریان بالقوه در اختیاردارید، زمان آن رسیده است که با آن‌ها تماس بگیرید. برای برقراری تماس می‌توانید از ارتباط تلفنی، ارسال ایمیل، ملاقات حضوری، ارسال پستی استفاده کنید.

پیگیری کنید: پیگیری، کلید موفقیت در فروش است. شما خیلی زیاد کلمه نه را خواهید شنید. این نه در مورد بعضی افراد قاطعانه است؛ اما برای بعضی دیگر، این نه فقط در حال حاضر نه است. بسیاری از صاحبان کسب‌وکار پس از شنیدن نه تسلیم می‌شوند؛ اما ۸۰ درصد فروش‌ها در تماس اول، دوم، یا حتی سوم اتفاق نمی‌افتد. برای رسیدن به یک فروش تعداد ۵ تماس یا بیشتر باید گرفته ‌شود. پیدا کردن مشتری به پشتکار و اعتقاد به آنچه می‌فروشید نیازمند است.

انتهای مطلب/