در فضای کنونی کسب و کار، نیاز هست تا در نقش امین و وفادار کسب و کارهایی هرچند کوچک باشیم که به ما اعتماد کرده‌اند. شاید بد نباشد که به درخواست های کوچک مشتریانتان نیز پاسخ بدهید. خشنود کردن مشتریان فعلی به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را حفظ کنید و حتی دستاوردهایی فراتر از حد انتظار داشته باشید.

ممکن است درک این موضوع در مرحله ابتدایی کرونا مشکل باشد، اما همراهان وفادار و قابل اعتماد و کسانی که کشتی کسب و کارشان را در این دریای متلاطم سرپا نگه‌داشته‌اند، در نهایت ممکن است به عنوان رهبر بازار خود شناخته شوند.

هیچ شکی نیست که در روزهای سخت، صاحبان کسب و کارهایی که خیلی خودشان را به زحمت نمی اندازند و بی گدار به آب می زنند، افرادی که برحسب شانس و اقبال به جایی رسیده‌اند و افرادی که رحم ندارند و شرایط دیگران را در نظر نمی‌گیرند را از صحنه کسب و کار حذف خواهند کرد.

اگرچه روزهای سخت می‌تواند رقبا و حرفه‌ای‌های بازار را نیز حذف کند و همین‌طور ممکن است اگر خدمات باکیفیتی ارائه می‌دهید، در روزهای بازگشت به بازار نیز با رقبای کمتری مواجه شوید.

توصیه می‌شود که این نگرش را به یک تمرین تبدیل کنید. سندی مکتوب برای روزهای سخت آماده کنید و کارکنان خود را جمع کنید و از آن‌ها بپرسید که چگونه ممکن است کسب و کار شما اجرای این سند را در ادامه مسیر سرلوحه خود قرار دهد و از آن به عنوان برنامه راهبرد بلند مدت بهره بگیرد.

به چه کسانی می‌توانید خدمات منحصربه‌فرد با کیفیت عالی ارائه نمایید که هیچ‌وقت شمارا از یاد نبرند؟ چگونه آن را انجام خواهید داد؟ بنابراین جذب و نگه داشت مشتری که به خرید مهم‌ترین اصل است. نقطه فروش چیزی جز حفظ کسب و کار موجود نیست. اجازه بدهید راستای اصل مطرح شده با توجه به شرایط موجود، این شوال را بپرسیم که شما هم‌اکنون چه چیزی را می‌فروشید؟ آیا ممکن است که محصولاتتان نیاز به تغییر داشته باشند؟

همچنین بخوانید:  وفاداری به برند چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد؟