اگرچه وفاداری مشتریان بسیار اهمیت دارد اما نتایج اجرای یک برنامه وفاداری موفق می‌تواند بر حمایت جدی‌تر سازمان بر اجرای آن برنامه وفاداری تأثیر مستقیم بگذارد.

در این مطلب به برخی از نتایج یک برنامه وفاداری موفق اشاره می‌کنیم:

  • افزایش حجم فروش سالانه شرکت یا یک سگمنت از مشتریان
  • افزایش تعداد تراکنش‌های مشتریان
  • افزایش میزان متوسط فروش در هر تراکنش به هر مشتری
  • افزایش میزان متوسط فروش سالانه به هر مشتری
  • افزایش تعداد مشتریان
  • کاهش نرخ ریزش مشتریان
  • افزایش تعاملات مالی و غیرمالی مشتری با شرکت
  • افزایش سودآوری فروش با هدایت مشتری به محصولات دلخواه
  • کاهش هزینه‌های تبلیغات و جذب مشتریان
  • کاهش حساسیت مشتری نسبت به قیمت یا تغییرات قیمتی
  • افزایش طول عمر مشتری
  • افزایش منافع ناشی از ارزش طول عمر مشتری
  • کاهش هزینه‌های نگهداری و حفظ (هدفمند کردن پروموشن ها، کاهش ریزش تعدادی از مشتریان، کاهش واسطه‌ها و غیره)
  • ایجاد پول کاذب (کوپن، امتیاز و غیره) که موجب می‌شود مشتری حس کند یک ذخیره مالی برای خویش ایجاد کرده ولی عملاً برای شرکت نه‌تنها هزینه‌ای ندارد بلکه مشتری را وادار به خرید مجدد می‌کند.

انتهای مطلب/

همچنین بخوانید:  نحوه ارزیابی برنامه وفاداری مشتریان