ایجاد فروشگاه کسب و کار الکترونیک هیجانانگیز است، اما هیچ چیز لذتبخشتر از این نیست که ببینید چیزی که ساختهاید شروع به موفقیت میکند. بهویژه زمانی که از مرحله راهاندازی عبور کرده و مراحل بعدی رشد کسبوکار را طی کنید .برای رشد کسب و کار خود، باید مشتریانی را که شروع به جذب کرده اید حفظ کنید، اما این کار آسانی نیست.
همه ما دوست داریم بتوانیم کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهیم، اما گاهی اوقات اینطور نمی شود. یکی از روش های مبارزه با این بن بست، تمرکز بر استراتژی های وفاداری است که باعث بازگشت سرمایه بهتر برای رشد کسب و کار می شود.
چرا حفظ مشتری برای رشد کسب و کار اهمیت دارد؟
حفظ مشتری عالی به این معنی است که کسب و کار شما می تواند مشتریان فعلی را حفظ کند و به کسب درآمد از آنها ادامه دهد. دلیل اهمیت حفظ مشتری این است که سودآوری کسب و کار شما را در بلند مدت حفظ می کند. ۷ نکته برتر برای افزایش حفظ مشتری برای فروشگاه الکترونیک شما آورده شده است:
۱.ایمیل های خود را با در نظر گرفتن موبایل طراحی کنید
مردم تقریباً از تلفن همراه برای هر کاری و همه چیز از جمله خرید آنلاین و بررسی ایمیل ها استفاده می کنند. با در نظر گرفتن این اطلاعات، منطقی است که کمپین های ایمیل فروشگاه کسب و کار الکترونیک خود را با موبایل در هسته طرح ها ایجاد کنید. ایمیل سریع، راحت، ارزان و موثر است. برای من، شما نمی توانید آن را شکست دهید. اما جهان در حال حرکت به سمت فقط موبایل است و افراد کمتری به ایمیل در صفحههای بزرگ دسترسی دارند، بنابراین پیام و محتوای خود را مطابق با آن تنظیم کنید.
۲. یک برنامه وفاداری سطحی راه اندازی کنید
استراتژی دیگری که می توانید برای بهبود نرخ حفظ مشتریان خود استفاده کنید، ایجاد یک برنامه وفاداری سطحی است که می توانید به راحتی با نرم افزار برنامه وفاداری انجام دهید .از ایجاد یک برنامه وفاداری یکسان با ارائه مزایای سطحی برای افزایش بازگشت سرمایه خودداری کنید. به این ترتیب، مشتریان می توانند سطوح بالاتری از مزایا یا هدیه های انحصاری را بر اساس وفاداری و هزینه های خود باز کنند. این رویکرد لایهای افراد را تشویق میکند تا به تعامل برای دسترسی به پاداشهای بالا ادامه دهند. نتیجه یک حس موفقیت و انحصار است که باعث حفظ مشتری می شود.
۳. آن را شخصی کنید
ممکن است یک نکته بسیار کلی به نظر برسد، اما کارهای زیادی میتوانید با بازاریابی شخصی برای افزایش حفظ مشتری انجام دهید و شخصیسازی اغلب برای تجربه مشتریان حیاتی است. تحقیقات انجام نشان داد که تقریباً نیمی از مشتریان می گویند که احتمالاً پس از یک تجربه خرید شخصی به خریداران مکرر تبدیل می شوند و ۶۲٪ گفتند که یک برند در صورت ارائه یک تجربه غیر شخصی وفاداری خود را از دست می دهد.
ما همچنین فراتر از آن می رویم تا اطمینان حاصل کنیم که آنها تعاملات شخصی با کارکنان ما را دریافت می کنند. این می تواند به سادگی استفاده از نام مشتری در ارتباطات یا به پیچیدگی تنظیم توصیه های محصول بر اساس خریدهای قبلی باشد.
۴. از داده های خود به خوبی استفاده کنید
با اشاره به مطالعه موردی Primal Kitchen، یکی از دلایلی که این برند در مدت زمان کوتاهی چنین نتایج عالی را دید، توانایی تصمیم گیری مبتنی بر داده برای تأثیر مثبت بر برنامه آنها بود. استفاده از دادههای شخص ثالث برای برندهای کسب و کار الکترونیک در حال حرکت به سمت جلو حیاتی است. تجزیه و تحلیل برنامه های وفاداری می تواند به شما در تولید داده های غیرحضوری قابل اندازه گیری و ردیابی کمک کند، اما می توانید به روش های تحقیقاتی سنتی تر مانند مصاحبه ها و گروه های متمرکز نیز بپردازید.
۵. یک ویدیو را در ایمیل های “متشکرم” خود بگنجانید
اغلب اوقات فقط کمی تلاش اضافی به شما کمک می کند. یکی از استراتژیهایی که میتوانید برای پیشرفت بیشتر برای مشتریان خود استفاده کنید، قرار دادن یک ویدیو در ایمیلهای تشکر یا ایجاد یک صفحه تشکر ویدیویی است که از ایمیل شما پیوند داده شده است. ویدیوهای صفحه تشکر شخصیشده را اضافه کنید. آنها مانند ایمیل های پس از خرید هستند، اما بسیار شخصی تر هستند.
۶. از استراتژی بازخورد پس از خرید استفاده کنید
بیشتر استراتژیهای حفظ مشتری پس از خرید اولیه انجام میشود، بنابراین منطقی است که یکی از مهمترین زمینههایی که هر صاحب فروشگاه کسب و کار الکترونیک باید به آن فکر کند، بازخورد پس از خرید است. اتخاذ رویکردی که بر تعامل پس از خرید تأکید دارد، بلیط طلایی ما برای پرورش وفاداری مشتری و تقویت برند تکراری بوده است.
هنگامی که ما با مشتریان پس از خرید تعامل می کنیم، پنجره ای را به روی ما باز می کند تا تجربه خرید آنها را بسنجیم و مشکلاتی را که ممکن است با آنها مواجه شده اند شناسایی کنیم. یکی از سادهترین راهها برای اجرای استراتژی بازخورد پس از خرید، ایجاد نظرسنجی بازخورد مشتری است . ارسال نظرسنجی بازخورد نرخ پاسخ ۱۰۰٪ را دریافت نمی کند، اما باید به جمع آوری اطلاعات مفید CX به طور مستقیم از خود مشتریان کمک کند.
۷. مشوق مشارکت اولیه برنامه وفاداری با پاداش های کم تلاش
آخرین نکته ای که ما برای افزایش نرخ حفظ مشتری پیشنهاد می کنیم این است که پاداش های “کم تلاش” را در برنامه وفاداری خود معرفی کنید. پاداش “کم تلاش” چیست؟ این یک نشانه کوچک برای قدردانی از مشتری شما است که به همان اندازه با شما در ارتباط است. به عنوان مثال، مشتریان Ana Luisa امتیاز وفاداری را برای تعهدات «کم تلاش» مانند دنبال کردن برند در حسابهای رسانههای اجتماعی، اشتراک در بازاریابی پیامکی، تولدها، و نوشتن نظرات دریافت میکنند.
جمع بندی
با یک برنامه وفاداری، حفظ مشتری کسب و کار الکترونیک خود را تقویت کنید. زمانی که با یک استراتژی حفظ مشتری به خوبی توسعه یافته از مشتریان خود به خوبی مراقبت می کنید، رشد کسب و کارتان آسان تر است. در حالی که پیادهسازی بسیاری از این استراتژیها به صورت دستی امکانپذیر است، اما با استفاده از ابزارهای جداگانه، کار کردن این استراتژیها با هم به طور مداوم و قابل اعتماد بسیار دشوار است.
انتهای مطلب/ منبع