امروز همراه باشگاه مشتریان لویالت به معرفی تعدادی از موفق‌ترین نمونه های حفظ مشتری در دنیا می‌پردازیم.

آمازون پرایم

یکی از قابل‌توجه‌ترین برنامه‌های وفاداری مشتری، عضویت Amazon Prime است. این یک سرویس مبتنی بر اشتراک با یک هزینه سالانه است. با اشتراک، مشتریان از قابلیت‌های ارسال دوروزه و پخش رایگان از طریق Prime Video برخوردار می‌شوند.

این برنامه موفقیتی باورنکردنی برای آمازون بوده است. تحقیقات نشان داده است که اعضای Prime به طور متوسط  ​​۱۳۰۰ دلار در سال  در وب‌سایت خرج می‌کنند، درحالی‌که سالانه ۷۰۰ دلار از اعضای غیر Prime خرج می‌شود.

استارباکس

مسلماً یکی از موفق‌ترین اپلیکیشن‌های موبایلی است که تاکنون وجود داشته است،  ۲۳.۴ میلیون نفر  ۱۴ سال و بالاتر از برنامه Starbucks برای خرید حداقل هر شش ماه یکبار استفاده می‌کنند. این مبلغ ۱.۴ میلیون بیشتر از Apple Pay و دوبرابر مبلغی است که از Google Pay خرج می‌شود.

سهولت استفاده از این برنامه به مشتریان امکان می‌دهد مقدار مشخصی پول روی دستگاه تلفن همراه خود بارگذاری کنند که می‌تواند برای پرداخت اقلام در فروشگاه استفاده شود. مشتریان همچنین می‌توانند از دستگاه تلفن همراه خود سفارش داده و از نزدیک‌ترین فروشگاه تحویل بگیرند. با هر خرید تلفن همراه، مشتریان «ستاره‌هایی» به دست می‌آورند که با آن‌ها می‌توان پاداش‌هایی برای نوشیدنی‌های رایگان یا سایر خوراکی‌ها دریافت کرد.

TOMS

برخی از شرکت‌ها به‌منظور ارتقاء وفاداری مشتریان، مسیر خیریه را طی می‌کنند. برای هر جفت کفش خریداری شده، TOMS یک جفت کفش را به یک فرد نیازمند اهدا می‌کند. طبق  وب‌سایت شرکت، آنها تا به امروز ۸۶ میلیون جفت کفش اهدا کرده‌اند.

همچنین بخوانید:  حفظ وفاداری بدون قربانی کردن قیمت

Sephora

ارائه تجربیات منحصربه‌فرد به مشتریان، گاهی اوقات به همان اندازه، یا حتی بیشتر، از تخفیف تنها مؤثر است – از Sephora بپرسید، چرا که برنامه وفاداری مشتریان Beauty Insider دارای  25 میلیون عضو است. به‌جای اینکه فقط تخفیف ارائه دهد (اگرچه مطمئناً این کار را نیز انجام می‌دهد)، خرده‌فروش محبوب لوازم‌آرایش به «خودی‌ها» دسترسی به  تجربیات انحصاری می‌دهد، مانند اولین اطلاعات در مورد محصولات جدید، ملاقات و احوالپرسی با بنیان‌گذاران برند و…

The North Face

گاهی اوقات بهترین راه برای جذب مشتریان این است که آنها احساس کنند عضو یک باشگاه انحصاری هستند. یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از یک برنامه وفاداری سطحی است.

The North Face در این امر برتری دارد. برنامه تفریحی VIPeak ، مشتریان را به طبقات مختلف، با پاداش‌های متفاوت، بر اساس میزان خرجشان، تقسیم می‌کند. بهتر از همه، VIPeak از نمادنگاری سرگرم‌کننده و سطوح نام‌گذاری هوشمندانه – Basecamp Level، Halfdome Level، و Summit Level – استفاده می‌کند تا مفهوم انحصارگرایی را به تصویر بکشد و این یک تاکتیک با نتایج اثبات شده است: اعضای VIPeak  دوبرابر خریداران متوسط ​​خرید می‌کنند و ۲۰٪ بیشتر هزینه می‌کنند.

انتهای پیام/