برنامه وفاداری فروشگاه شما چقدر برایتان کار می‌کند؟ چه‌کاری می‌توانید انجام دهید تا خریداران خود را وفادارتر کنید؟ در اینجا آنچه شما باید در مورد روند برنامه‌های وفاداری بدانید، چرا برنامه‌های وفاداری اهمیت دارند و چگونه برنامه‌های خود را بهبود بخشید، آورده شده است.

یک برنامه وفاداری خوب مزایای زیادی برای کسب‌وکارها دارد. طبق گزارش وفاداری ۲۰۱۸ توسط باند:

  • ۷۷ درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند برنامه‌های وفاداری باعث می‌شود آنها بیشتر با برندها بمانند.
  • ۷۰ درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که به‌احتمال‌زیاد کسب‌وکاری با برنامه وفاداری خوب را توصیه می‌کنند.
  • ۶۳ درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که عادت‌های خرج کردن خود را تغییر می‌دهند تا از مزایای وفاداری خود نهایت استفاده را ببرند.

برنامه‌های وفاداری نه‌تنها می‌توانند خریداران را وفادارتر کنند، بلکه تبلیغات دهان‌به‌دهان مثبت را برای فروشگاه شما بهبود می‌بخشند و خریداران را وادار می‌کنند تا بیشتر در تجارت شما خرج کنند.

روندهای برنامه وفاداری

اول، خبر خوب: طبق گزارش Oracle Retail 2018: The Loyalty Divide، آینده وفاداری امیدوارکننده به نظر می‌رسد. بیش از ۴ نفر از هر ۱۰ مصرف‌کننده ۱۸ تا ۳۴ ساله می‌گویند که نسبت به پنج سال قبل به برندها وفادارتر هستند. علاوه بر این، خرده‌فروشان محلی در مورد وفاداری برتری دارند: ۸۲ درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که مهم‌ترین عامل در وفاداری نزدیکی به فروشگاه است.

اکنون، خبر بد: اوراکل اختلاف بین نحوه نگاه خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان به برنامه‌های وفاداری پیدا کرد. بیش از نیمی (۵۸٪) از خرده‌فروشان معتقدند پیشنهادات برنامه وفاداری آنها بیشتر به مصرف‌کنندگان مربوط می‌شود. بااین‌حال، تنها ۳۲ درصد از مصرف‌کنندگان همین احساس رادارند.

بزرگ‌ترین مشکلی که اوراکل پیدا کرد این است که خرده‌فروشان هنوز نتایج برنامه‌های وفاداری را در شرایط صرفاً معاملاتی اندازه‌گیری می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، خرده‌فروشان تمایل دارند موفقیت برنامه‌های وفاداری خود را با مواردی مانند فراوانی تراکنش‌ها، دفعات بازدید یا عضویت در کارت وفاداری اندازه‌گیری کنند. بااین‌حال، مصرف‌کنندگان وفاداری خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی به‌صورت دهان‌به‌دهان ابراز می‌کنند و کسب‌وکارها نمی‌توانند حمایت از رسانه‌های اجتماعی را به‌عنوان معیاری برای موفقیت برنامه‌های وفاداری خود لحاظ کنند.

همچنین بخوانید:  تشخیص فرصت های فروش

چگونه برنامه وفاداری خود را بهبود بخشید؟

برای بهبود برنامه وفاداری فروشگاه خود چه‌کاری می‌توانید انجام دهید؟ در اینجا پنج مرحله وجود دارد که می‌توانید بر اساس آن عمل کنید.

۱. کارمندان خود را استخدام کنید. گزارش باند می‌گوید که برخورد با کارمندانی که در مورد برنامه وفاداری شرکت آگاهی ندارند، یکی از دلایل اصلی ناامیدی اعضا است. به کارمندان خود در مورد نحوه عملکرد برنامه وفاداری و ارزش آن برای مشتریان و فروشگاه خود آموزش دهید. به کارمندان خود یادآوری کنید که استفاده از برنامه وفاداری را تشویق کنند، به اعضا نشان دهند که چگونه بهترین نتایج را از آن دریافت کنند و از آنها برای بازخرید جوایز تشکر کنند. تنها ۲۱ درصد از اعضای برنامه وفاداری در گزارش Bond می‌گویند که در حال حاضر از آنها خواسته می‌شود از این برنامه استفاده کنند و تنها ۲۰ درصد از آنها کمک دریافت می‌کنند تا بیشترین بهره را از عضویت خود ببرند، بنابراین فرصت‌های زیادی در اینجا وجود دارد.

۲. آن را شخصی کنید. بیش از دوسوم مصرف‌کنندگان در گزارش اوراکل مایل‌اند ترجیحات و سابقه خرید خود را به اشتراک بگذارند تا زمانی که منجر به پیشنهادات وفاداری شخصی شده تر شود. هرچه بیشتر بتوانید پاداش‌های برنامه وفاداری خود را برای هر خریدار شخصی کنید، بهتر است. به‌عنوان‌مثال، برای خریداران این امکان را در نظر بگیرید که پیشنهادات برنامه وفاداری را بپذیرند یا رد کنند تا برنامه وفاداری شما بتواند بیاموزد که کدام پیشنهادات جذاب‌تر هستند. همچنین باید اطلاعات برنامه وفاداری را به‌راحتی در اختیار کارکنان فروش خود قرار دهید تا آنها بتوانند به‌سرعت به ترجیحات شخصی هر مشتری برای خدمات بهتر در فروشگاه دسترسی داشته باشند.

همچنین بخوانید:  افزایش وفاداری مشتری با بازاریابی شخصی

۳. هزینه آن را در نظر بگیرید. تقریباً چهار نفر از هر ۱۰ مصرف‌کننده در گزارش Bond برای افزایش سطح عضویت در یک برنامه وفاداری هزینه پرداخت می‌کنند. در میان هزاره‌ها و جوان‌تر، این درصد حتی بالاتر است. (آمازون پرایم را در نظر بگیرید.) درحالی‌که این برای هر کسب‌وکاری، کار نمی‌کند، در نظر بگیرید که خریداران شما ممکن است مایل به پرداخت برای کدام‌یک از امتیازات VIP باشند. اگر مایل نیستید برای یک برنامه وفاداری هزینه مستقیم بپردازید، طبقات مختلف وفاداری را بر اساس مخارج سالانه ایجاد کنید.

۴. فراتر از معاملات. بازدید از فروشگاه، پول‌های خرج شده و خریدهای وب‌سایت چندراه برای اندازه‌گیری وفاداری هستند، اما موارد بیشتری نیز وجود دارد. از قدرت دهان‌به‌دهان رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ فروشگاه خود استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، یک گروه فیس‌بوک ویژه برای اعضای برنامه وفاداری ایجاد کنید. در ازای نام بردن از فروشگاه یا محصولات شما در شبکه‌های اجتماعی یا ارجاع مشتری که خرید می‌کند، امتیاز یا پاداش‌های وفاداری را در نظر بگیرید.

۵. استفاده از آن را آسان کنید. خریداران نمی‌خواهند ماه‌ها منتظر بمانند تا امتیازهای پاداش جمع شوند یا برای بازخرید آنها از حلقه‌ها بپرند. هرچه استفاده از برنامه وفاداری شما بدون دردسرتر باشد، احتمال اینکه مشتریان از آن استفاده کنند بیشتر است.

انتهای پیام/