تیم بازاریابی فیلم باربی با استفاده از نوستالژی و نوآوری برای ایجاد انتظار، طوفان جهان را به خود اختصاص داده است. این فیلم با افتتاحیه ۱۵۵ میلیون دلاری گیشه را از بین برد و پرفروشترین اولین اکران سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داد. با چنین موفقیتی، جای تعجب نیست که کسب و کارها در سطح جهانی به دنبال این کمپین هستند تا بینشهایی داشته باشند که بتوانند خودشان از آن استفاده کنند. تیم بازاریابی باربی زمانی که نوبت به ایجاد حامیان برند وفادار می رسد، کد را شکسته است. اما چگونه این کار را انجام دادند؟
۱.UGC : با محتوای تولید شده توسط کاربر حسی از جامعه ایجاد کنید
ژنراتور سلفی باربی از هوش مصنوعی برای تبدیل عکسهای خود طرفداران به پوسترهای فیلم باربی استفاده میکند و تجربهای مشترک برای صدها هزار کاربر ایجاد میکند که سپس با هشتگ #BarbieTheMovie تصاویر خود را در رسانههای اجتماعی به اشتراک میگذارند.
پاداش دادن به UGC در برنامه وفاداری شما یک راه عالی برای ایجاد احساس اجتماعی با مشتریان خود است و در عین حال از مزایای اضافی تبلیغات برند شما برخوردار است. مشتریان بیش از برندها به مشتریان دیگر اعتماد دارند ، بنابراین UGC یک راه عالی برای ایجاد محتوای معتبر است که خریداران شما واقعاً آن را خریداری کنند.
۲. یک تجربه همهکانالی ایجاد کنید
تیم بازاریابی فیلم باربی از هر کانال ممکن برای دستیابی به مخاطبان خود استفاده کرد و اگر صادق باشیم، این یک رویا بود. این طرز فکری است که باید با برنامه وفاداری خود داشته باشید. شما باید یک تجربه کاملاً همهکانالی ایجاد کنید تا مشتریان شما بتوانند به صورت آنلاین و درون فروشگاهی با برنامه تعامل داشته باشند. در حالی که پیامهای مرتبط را در ایمیل، پیامک و همه کانالهای رسانههای اجتماعی شما نیز مشاهده کنند.
۳. هویت برند قوی کلیدی است
باربی یک هویت نام برند فوق العاده تثبیت شده دارد که در طول دهه ها پرورش یافته است. این برند به قدری فورا قابل تشخیص است که وقتی فقط با یک مستطیل صورتی و یک تاریخ روی بیلبورد ارائه می شود، همه ما معنی آن را می دانیم. وقتی نوبت به برنامه وفاداری شما می رسد، یک هویت برند قوی و ثابت تضمین می کند که مشتریان شما می توانند به راحتی برنامه وفاداری شما را شناسایی کرده و با شرکت شما مرتبط کنند. برنامه وفاداری شما باید پسوند برند شما باشد، نه بخش جداگانه ای از سایت شما که ظاهر و احساس متفاوتی دارد. با ثابت بودن، این شناخت وفاداری و اعتماد به برند را تقویت میکند و باعث میشود مشتریان بیشتر با برنامه درگیر شوند و در آن شرکت کنند.
۴. ارتباطات عاطفی ایجاد کنید
فیلم باربی در حال حاضر در باکس آفیس تسلط دارد، زیرا از ارتباطات عاطفی استفاده می کند تا با مخاطبان خود طنین انداز شود. قابل توجه ترین آن نوستالژی است که بزرگسالانی که با باربی بزرگ شده اند هنوز هم امروز احساس می کنند. علیرغم اینکه در یک دهه اخیر یا بیشتر علاقه ای به باربی نداشته اند، بسیاری از بزرگسالان در دهه ۲۰، ۳۰ و بالاتر احساس می کنند مجبورند بروند و فیلم را تماشا کنند. چون آن ارتباط عاطفی هنوز وجود دارد.
معاملات و تخفیف ها را فراموش کنید، از برنامه وفاداری خود برای تقویت ارتباطات عاطفی با خریداران خود با دعوت از مشتریان برتر خود به رویدادهای VIP، ارسال محصولات تازه عرضه شده برای آنها قبل از هر کس دیگری استفاده کنید، یا به آنها اجازه دهید امتیاز وفاداری خود را با خیریه ای که واقعاً به آن اهمیت می دهند خرج کنند. با ایجاد احساسی در مشتریان نسبت به برند شما، احتمال اینکه رقیب با قیمت ارزانتر همراه شود، کمتر دچار گمراهی میشوند.
۵. بیش از همه مشتریان خود را بشناسید
تیم بازاریابی فیلم باربی با شناخت دقیق مخاطبان خود و همسو کردن محتوا و تلاشهای بازاریابی بر اساس آن، میلیونها نفر را در سراسر جهان در هفتهها و ماههای گذشته مجذوب خود کرده است. به طور مشابه، درک ترجیحات، علایق و نکات دردناک مشتری خود برای تنظیم برنامه وفاداری شما برای موفقیت بسیار مهم است. چه نوع امتیازاتی باعث میشود آنها تیک بزنند، آیا ارسال رایگان و تخفیف در سفارش بعدی آنهاست؟ یا اینکه یک کمک خیریه تاثیر بیشتری خواهد داشت؟ بهترین راه برای فهمیدن اینکه مشتریان شما واقعاً چه می خواهند این است که از آنها بپرسید، و ما توصیه می کنیم با مشتریان خود صحبت کنید تا آنها را بهتر بشناسید.
جمع بندی
پیروزی بازاریابی فیلم باربی گواهی بر قدرت درک مشتریان، ایجاد پیوندهای عاطفی و به کارگیری استراتژی های نوآورانه است. با به کارگیری این پنج درس وفاداری، شما نیز می توانید ارتباطات پایدار با مشتریان خود ایجاد کنید و در چشم انداز رقابتی کسب و کار الکترونیک امروزی پیشرفت کنید.
انتهای مطلب/ منبع