شرکت مشتری مدار شرکتی پویا است که پیوسته خود را با نیازهای مشتریان و شرایط رقابتی وفق می‌دهند؛ یعنی برحسب شرایط و سلایق به‌روز مشتریان، محصولات خود را تغییر و ارائه می‌دهد. در این مطلب به ذکر نکاتی درباره شرکت‌های مشتری مدار می‌پردازیم:

  1. کسب‌وکار این شرکت‌ها، مدیریت انتظارات مشتری است؛ تعیین انتظارات مشتریان و سپس پاسخگویی به این انتظارات بدون استثنا.
  2. برای موفقیت‌آمیز بودن کسب‌وکار، نتایجی که نصیب مشتریان می‌شود باید خشنودکننده و موفقیت‌آمیز باشد.
  3. ابتدا باید بفهمیم که مشتریانمان چه انتظاراتی دارند و موفقیت برای آن‌ها چه معنایی دارد.
  4. پیش از تعریف انتظارات باید دقیقاً مشتریان را شناسایی کنیم.
  5. همیشه حق با مشتری نیست اما مشتری همیشه می‌تواند از ما انتظار داشته باشد.
  6. موفقیت حاصل جلب رضایت مشتریان است.
  7. موفقیت به‌وسیله افراد به دست می‌آید و نه با ابزارهای فناوری، سیاست و مدیریت.
  8. هر فردی در سازمان باید اطلاعات لازم را درباره جلب رضایت مشتری داشته باشد.
  9. هر فردی در سازمان باید اجازه اقدام برای جلب رضایت مشتری را داشته باشد.
  10. هر شخصی در سازمان باید در راستای خشنودی مشتری، مسئولیت‌پذیر باشد.

انتقال این‌گونه حقایق کسب‌وکار به اساسنامه‌ای که قابلیت اجرا داشته باشد در حکم خشنودی مشتری خواهد بود که معیاری زیربنایی برای برآورده سازی رضایت و موفقیت مشتریان تعیین می‌کند.

انتهای مطلب/

همچنین بخوانید:  استفاده از فناوری برای ایجاد تجربه بهتر مشتری