آکادمی باشگاه مشتریان
چه تفاوتی میان حفظ مشتری و وفاداری وجود دارد؟
برای توضیح ارزش وفاداری و حفظ مشتری، مهم است که تفاوت بین آنهارا درک کنید. مشتری ابقا شده مشتری است که بارها و بارها از کسب و کار شما خرید می کند. با این حال، فقط به این دلیل که مشتری شما خرید بالایی دارد، لزوماً به این معنی نیست که از وفاداری بالایی برخوردار است. ...
چه تفاوتی میان حفظ مشتری و جذب مشتری وجود دارد؟
یکی از اصلیترین موضوعاتی که مشاغل در رابطه با حفظ و نگهداری مشتری دارند این است که آنها مطمئن نیستند که حفظ مشتری از به دست آوردن مشتری جدید مهمتر است یا خیر هرچند بههرحال، شما باید مشتریها را قبل از اینکه بتوانید آنها را حفظ کنید، به دست بیاورید. ...
حفظ مشتری در کسب و کار چگونه اتفاق می افتد؟
آیا می خواهید بهترین راه برای رشد تجارت را بدانید؟ بیشتر کارآفرینان تصور می کنند پاسخ این است که بهترین محصولات را داشته باشیم یا رقابتی ترین قیمت ها را ارائه دهیم. با این حال، حقیقت این است که برچسب قیمت و مجموعه ویژگی های شما فقط دو قسمت کوچک از معما...
آشنایی با انواع رضایت مشتری
مسئله ی رضایت مشتری یکی از مواردی است که دستیابی به آن شانس موفقیت تولیدکنندگان کالا و خدمات را در برابر رقبای هم صنف خود افزایش می دهد، اما در ابتدا لازم است تعریفی کلی از مفهوم رضایت داشته باشیم. برای تعریف موضوع رضایت دیدگاه های مختلفی وجود دارد که هرکدام از آنها...
رضایت مشتری چیست؟
مبنا واساس رضایت هر مشتری انتظارات و درک او از خدمات ارائه شده است، هر مشتری انتظاراتی دارد. چنانچه در ارائه خدمات درک وی از خدمات ارائه شده کمتر از انتظاراتش باشد به نارضایتی وی منجر می شود؛ این موضوع احساسی است که در نتیجه ارزیابی خدمات حاصل می شود. رضایت مشتریان در...
تداوم وفاداری مشتریان در شرایط کرونا
در فضای کنونی کسب و کار، نیاز هست تا در نقش امین و وفادار کسب و کارهایی هرچند کوچک باشیم که به ما اعتماد کردهاند. شاید بد نباشد که به درخواست های کوچک مشتریانتان نیز پاسخ بدهید. خشنود کردن مشتریان فعلی به شما کمک میکند تا آنها را حفظ کنید و حتی دستاوردهایی فراتر از...
نقش مرکز تماس در مدیریت تجربه مشتری
تماس های بی پایان، ایمیلها، نامه ها، سطح خدمات و مشتریمداری، تماس های بی پاسخ، تماس های تکراری، ادعاها، شکایتها، فرایندها و سیستمها، برنامه های کاربردی، ابعاد گذاری، کد گذاری، اسکریپت ضبط شده، کارتهای امتیاز و الگوها، تداوم به روز رسانی آموزش ها و مهارتهای زمان تماس،...
راهبرد نوآوری ارزش مشتری
حوزه جدیدی که در تحقیقات رفتاری و تجربه مشتری پدید آمده است، نوآوری ارزشی است. نوآوری ارزشی، در اصطلاحات استراتژیک یعنی خلق ارزش مشتری ممتاز با نیم نگاهی به کسب مزیت رقابتی و جوانگرایی سازمان و موسسه. هرچند سازمانهایی مثل گوگل با نوآوری های دائمی پیشرفت می کنند، اما...
بازاریابی وفاداری و شاخص رویگردانی مشتری
معیار لازم برای اندازه گیری وفاداری مشتری، نرخ رویگردانی است. این نرخ نشان دهنده درصد مشتریانی است که خریداز شرکت شما را متوقف می کنند و اغلب به صورت سالانه اندازه گیری می شود. بنابراین، اگر نرخ رویگردانی شرکتی ۲۰% و شمار مشتریانش درابتدای سال ۱۰۰ نفر باشد، در انتهای...