آکادمی باشگاه مشتریان

مدل کسب‌وکار باشگاه مشتریان

مدل کسب‌وکار باشگاه مشتریان

 باشگاه مشتریان یک ابزار ارتباط مشتری است که می‌تواند به‌عنوان کانال توزیع نیز عمل کند و بستری برای فروش کالا به مشتری باشد. مدل کسب‌وکار باشگاه مشتریان به شکل‌های متنوعی قابل پیاده‌سازی است و ازنظر حجم کالا، ترکیب بسته محصول، روش تحویل و زمان‌بندی ارسال، انعطاف...

نحوه ارزیابی برنامه وفاداری مشتریان

نحوه ارزیابی برنامه وفاداری مشتریان

ارزیابی برنامه وفاداری مشتریان یکی از اساسی‌ترین اقداماتی است که می‌بایست در راه‌اندازی باشگاه مشتریانتان همواره مدنظر داشته باشید. منظور از اثربخشی، کنترل و بررسی آثار ناشی از برنامه و سنجیدن ابعاد مالی آن است. برنامه وفاداری مشتریان باید موجب افزایش رضایت و حفظ...

۷ گام تا رویارویی با مشتری ناراضی

۷ گام تا رویارویی با مشتری ناراضی

مشتری‌های ناراضی می‌توانند یک تبلیغ منفی برای کسب‌و‌کار شما باشند؛ پس با رفتار مناسب و حرفه‌ای آن‌ها را به مشتر‌ی‌های ثابت و وفادار تبدیل کنید. خیلی از شما تابه‌حال با مشتری‌های عصبانی و ناراضی برخورد کرده‌اید و می‌دانید که صحبت کردن با آن‌ها کار ساده‌ای نیست، اما اگر...

۶ روش برای مشتری مداری بیشتر

۶ روش برای مشتری مداری بیشتر

صاحبان اسب و کار ازجمله افرادی هستند که می‌بایست افراد زیادی را راضی و خشنود نگه‌دارند، و این مورد برای مشتریانش از اولویت بالاتری برخوردار است. چراکه این مشتریان هستند که آینده کسب‌وکارتان را می‌سازند و موجب کسب درآمد می‌شوند. در این پست به بیان ۶ روش برای مشتری...

نقشه سفر مشتری چیست؟

نقشه سفر مشتری چیست؟

نقشه‌ سفر مشتری (Customer Journey Maps)، ترسیم فرآیندی است که مشتری برای تحقق یک هدف باید طی کند. از نقشه سفر مشتری برای درک و توجه به نیازهای مشتریان و معضل‌های مرتبط استفاده می‌شود. نقشه‌ سفر مشتری با جمع‌آوری مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و اهداف مشتریان و تبدیل آن‌ها به...

نحوه جذب مشتری برای آغاز فروش موفق

نحوه جذب مشتری برای آغاز فروش موفق

یکی از دشوارترین فعالیت‌ها برای صاحبان کسب‌وکارها، رسیدن به میزان مطلوبی از فروش در آغاز است. این چالش با این واقعیت همراه است که بیشتر کارآفرینان مبتدی بازاریاب‌های زرنگی نیستند، برای همین ایده فروش آن‌ها را می‌ترساند. ازآنجایی‌که بیشتر افراد با اولین تماس از شما...

اندازه‌گیری رضایت مشتری از طریق نظرسنجی

اندازه‌گیری رضایت مشتری از طریق نظرسنجی

کسب‌وکاری که می‌خواهد در دنیای تجارت امروز پایدار باقی بماند، باید همواره رضایت مشتری را در نظر بگیرد. ارتباط مستقیم با مشتریان به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند تا درستی یا نادرستی مسیر کار خود را تشخیص دهند. بازخوردهای غیررسمی مشتریان برای هر شرکت بسیار ارزشمند است. به...

طراحی پرسونای مشتریان

طراحی پرسونای مشتریان

طراحی پرسونای مشتریان به شما کمک می‌کند خریداران و خریداران بالقوه را بهتر بشناسید. بنابراین راحت‌تر می‌توانید محتوا، پیام‌رسانی، توسعه محصول و خدمات‌ را متناسب با نیازها، رفتار و دغدغه‌های گروه‌های مختلف ارائه دهید. ممکن است شما بدانید که خریداران هدف نیازمند چه...

فرآیند تنظیم برنامه جذب وفاداری مشتریان

فرآیند تنظیم برنامه جذب وفاداری مشتریان

۱. انتخاب نام مناسب برنامه: اولین قدم به سمت اجرای برنامه وفاداری موفق، انتخاب نامی خلاقانه و مناسب است. نام برنامه باید کنجکاوی مخاطبان را برانگیزد و آن‌ها را به مشارکت علاقه‌مند کند و درعین‌حال، با نام برنامه‌های مشابه برگزارشده سایر شرکت‌ها متفاوت باشد. دقت کنید...