مدیریت مشتریان
از آنجایی که مشتری به عنوان لازمه کسب و کار شناخته می شود، مدیریت آن از الزامات هر تجارتی است. ایجاد و توسعه یک پایگاه اطلاعاتی قوی از مشتریان، اولین قدم برای شروع ساماندهی کسب و کار می باشد.
ارتباط با مشتریان
ثبت اطلاعات دقیق و جستجوی سریع مشتریان موجب می شود تا همه کارشناسان فروش بتوانند ارتباط مؤثرتری با مشتری داشته باشند و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گیرند. همچنین با یادداشت گذاری بر روی پروفایل هر مشتری، می توان روند فعالیت های صورت گرفته در ارتباط با او را به راحتی پیگیری نمود.
انواع مشتری
بر اساس نوع صنعت و مدل فروش خدمات و کالاها، انواع مشتری نیز تعریف می گردد. در برخی از صنایع و شرکت های نوپا که اولویت فعالیت های بازاریابی بر اساس جذب مشتری جدید است، از مشتری به عنوان مخاطبی یاد می شود که ابتدا سرنخ بوده و طی یک سری فعالیت های سازمان فروش، به مشتری بالقوه و سپس به یک مشتری جدید تبدیل می گردد.
اما امروزه توصیه اصلی مشاورین، حفظ، نگهداری و در نهایت وفادارسازی مشتریان کنونی شرکت می باشد. شرکتها باید نخست به دنبال حفظ مشتریان و تبدیل آنها به مشتریان ثابت بوده و سپس با ابزارها و شیوه های گوناگون، در مشتریان فعلی ایجاد وفاداری نگرشی و رفتاری نمایند.
دسته بندی مشتریان
بخش بندی بازار فرآیندی است که بر اساس آن یک بازار به زیر بخش های متمایزی از مشتریانی که نیازها و ویژگی های مشابهی دارند، تقسیم می شود. این بخش بندی، باعث می شود که با استفاده از یک طرح بازاریابی و یک محصول مناسب بتوان مشتریان بیشتری را راضی نمود. در واقع با تقسیم یک بازار بزرگ به بخش های کوچکتر، منابع سازمان به طور بهینه صرف مشتریان اصلی می شود.
ویژگی ها
امکانات و ویژگی های باشگاه مشتریان لویالت
Responsive
Customizable
UI Elements
Clean Code
Documented
Free Updates
لویالت
باید توجه داشت که نگرش استراتژیک به باشگاه مشتریان به همراه شناخت عمیق تر از مشتریان، علاوه بر کاهش برخی هزینه ها در سازمان، باعث افزایش توان رقابتی شما در فضای بازار می شود.
با این رویکرد، می توان با یک برنامه ریزی میان مدت به بسیاری از مزایا و اهداف تعیین شده در باشگاه مشتریان رسید.
آخرین مطالب
درباره وفاداری و باشگاه مشتریان بیشتر بدانید …
معیارهای اندازه گیری وفاداری مشتری
اندازه گیری وفاداری مشتری سنگ بنای مهم موفقیت کسب و کار پایدار است. حفظ مشتریان وفادار نه تنها به خریدهای تکراری و ارزش سفارش بالاتر ترجمه میشود، بلکه هزینههای خرید را کاهش میدهد و رشد ارگانیک ایجاد میکند. با این حال، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل موثر وفاداری مشتری...
باشگاه مشتریان درسا
درسا در سال ۱۳۷۱ با نگاه عمیق بنیانگذاران درسا به مشتری مداری تاسیس شد. با توسعه گروه درسا به برندهای چرم درسا (محصولات چرمی مدرن و لوکس)، خانه درسا (مبلمان و لوازم دکوراتیو منزل)، کافه درسا (طعم زندگی) و تاج درسا ( تولید و عرضه دستبندهای تلفیقی چرم و طلا) به شکل...
چگونه از اثر بن فرانکلین برای افزایش وفاداری استفاده کنیم؟
توسعه وفاداری مشتری سخت است و اگر نبود ارزش زیادی نداشت. مردم به طور طبیعی حسن نیت را به افراد دیگر، چه رسد به شرکت ها، گسترش نمی دهند، بنابراین وفاداری باید با دقت پرورش داده شود. اما دقیقا چگونه یک ارتباط پایدار و مثبت برقرار می کنید؟ این چیزی است که صنعت فروش برای...