مدیریت مشتریان

از آنجایی که مشتری به عنوان لازمه کسب و کار شناخته می شود، مدیریت آن از الزامات هر تجارتی است. ایجاد و توسعه یک پایگاه اطلاعاتی قوی از مشتریان، اولین قدم برای شروع ساماندهی کسب و کار می باشد.

ارتباط با مشتریان

ثبت اطلاعات دقیق و جستجوی سریع مشتریان موجب می شود تا همه کارشناسان فروش بتوانند ارتباط مؤثرتری با مشتری داشته باشند و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گیرند. همچنین با یادداشت گذاری بر روی پروفایل هر مشتری، می توان روند فعالیت های صورت گرفته در ارتباط با او را به راحتی پیگیری نمود.

انواع مشتری

بر اساس نوع صنعت و مدل فروش خدمات و کالاها، انواع مشتری نیز تعریف می گردد. در برخی از صنایع و شرکت های نوپا که اولویت فعالیت های بازاریابی بر اساس جذب مشتری جدید است، از مشتری به عنوان مخاطبی یاد می شود که ابتدا سرنخ بوده و طی یک سری فعالیت های سازمان فروش، به مشتری بالقوه و سپس به یک مشتری جدید تبدیل می گردد.
اما امروزه توصیه اصلی مشاورین، حفظ، نگهداری و در نهایت وفادارسازی مشتریان کنونی شرکت می باشد. شرکتها باید نخست به دنبال حفظ مشتریان و تبدیل آنها به مشتریان ثابت بوده و سپس با ابزارها و شیوه های گوناگون، در مشتریان فعلی ایجاد وفاداری نگرشی و رفتاری نمایند.

همچنین مشتریان بر اساس هویت دارای دو نوع حقیقی و حقوقی هستند که می توان آنها را بر این اساس در پایگاه اطلاعاتی ثبت نمود.

دسته بندی مشتریان

بخش بندی بازار فرآیندی است که بر اساس آن یک بازار به زیر بخش های متمایزی از مشتریانی که نیازها و ویژگی های مشابهی دارند، تقسیم می شود. این بخش بندی، باعث می شود که با استفاده از یک طرح بازاریابی و یک محصول مناسب بتوان مشتریان بیشتری را راضی نمود. در واقع با تقسیم یک بازار بزرگ به بخش های کوچکتر، منابع سازمان به طور بهینه صرف مشتریان اصلی می شود.

با استفاده از دسته بندی مشتریان بر اساس پارامترهای سفارشی و ویژگی های مشترک، می توان برای هر یک از بخش ها، سناریوها و کمپین های تبلیغاتی مجزایی را پیاده سازی و اجرا نمود که علاوه بر کاهش هزینه های تبلیغات، باعث افزایش اثر بخشی برنامه ها می شود.

ویژگی ها

امکانات و ویژگی های باشگاه مشتریان لویالت

Responsive

Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Pellentesque in ipsum id orci porta dapibus.

Customizable

Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Pellentesque in ipsum id orci porta dapibus.

UI Elements

Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Pellentesque in ipsum id orci porta dapibus.

Clean Code

Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Pellentesque in ipsum id orci porta dapibus.

Documented

Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Pellentesque in ipsum id orci porta dapibus.

Free Updates

Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Pellentesque in ipsum id orci porta dapibus.

لویالت

باید توجه داشت که نگرش استراتژیک به باشگاه مشتریان به همراه شناخت عمیق تر از مشتریان، علاوه بر کاهش برخی هزینه ها در سازمان، باعث افزایش توان رقابتی شما در فضای بازار می شود.

با این رویکرد، می توان با یک برنامه ریزی میان مدت به بسیاری از مزایا و اهداف تعیین شده در باشگاه مشتریان رسید.

آخرین مطالب

درباره وفاداری و باشگاه مشتریان بیشتر بدانید …

وفاداری، عامل موفقیت برای رستوران ها

وفاداری، عامل موفقیت برای رستوران ها

برنامه های وفاداری در صنعت رستوران به طور فزاینده ای محبوب و مورد توجه مشتریان قرار می گیرد. طی چند سال گذشته، تیم ما شاهد رشد قابل توجهی در تعداد برنامه های جدید در صنعت بوده است. بسیاری از برنامه های رستوران جدید ایجاد شده اند در حالی که برخی دیگر اصلاح و بهبود...

۱۰ استراتژی برتر CRO

۱۰ استراتژی برتر CRO

بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) یک استراتژی بازاریابی است که بر بهبود درصد بازدیدکنندگان وب‌سایت متمرکز است که اقدامات دلخواه مانند خرید، اشتراک یا ثبت‌نام برای یک سرویس را انجام می‌دهند و در نهایت نرخ تبدیل کلی را افزایش می‌دهند. ۱. ارائه ضمانت: بازگشت وجه و اعتماد اولیه...

چگونه ریزش مشتری را کاهش دهیم؟

چگونه ریزش مشتری را کاهش دهیم؟

ریزش مشتری نرخی است که شما مشتریان خود را در یک دوره معین از دست می دهید. نرخ ریزش مشتری برای فروشگاه‌های کسب و کار الکترونیکی که اشتراک ارائه می‌دهند حیاتی است، اما معیار خوبی برای زیر نظر گرفتن مدل‌های کسب و کار دیگر است. محاسبه نرخ ریزش مشتری با تقسیم تعداد...