آکادمی باشگاه مشتریان
برخورد اولیه با مشتریان وفادار
وفاداری بلندمدت و پایدار مشتریان، تحت تأثیر روابطی است که از لحظات اولیه شروع میشوند. برخلاف آنچه اغلب سازمانها تصور میکنند، مشتریان تمام اطلاعات مهم محصول را از کمپینهای مارکتینگ دریافت نمیکنند یا حتی به خاطر نمیسپارند. شما برای جذب مشتریان وفادار باید آنها را...
مزایای برنامه وفاداری مشتری
همواره نخستین شرکتی که برنامه وفاداری مشتری مکرر در یک صنعت را رواج میدهد، بیشترین سود را به دست میآورد، خصوصاً اگر شرکتهای رقیب در واکنش به اینگونه فعالیتها سرعت لازم را نداشته باشند. پس از واکنش نشان دادن رقبا، ممکن است به تمام شرکتهایی که از برنامههای مکرر...
درک ارزش از نگاه مشتری
تحقیق والانی زیتامل نشان داد که مشتریان لغت ارزش را در چهار مفهوم مختلف به کار میبرند: ارزش همان "قیمت پایین" است.ارزش یعنی دریافت آنچه از یک سرویس یا محصول میخواهیم.ارزش یعنی "کیفیتی که من بابت بهایی که میپردازم، دریافت میکنم".ارزش "تمام آن چیزی است که من بابت...
ارتقای خدمات مشتریان برندها
هر شرکت موفقی همواره دغدغه ارائه خدمات مشتریان بهتر را بهعنوان اصلیترین چالش کسبوکار خود میداند. فن بی مدیرعامل بلنک لیبل پس از ۱۰ سال و ارائه خدمات به دهها هزار نفر مشتری بهصورت مستقیم و آنلاین، به بیان تجربیات موفق خود در حوزه خدمات مشتریان میپردازد؛ آزادی...
نحوه جلب اعتماد دوباره یک مشتری ناراضی
مواجهه با مشتری ناراضی در بهترین حالت ناخوشایند و در بدترین حالت بهشدت آسیبزننده خواهد بود؛ چراکه خطر از دست دادن مشتریان دیگر و بینتیجه ماندن تلاشهایتان برای اداره یک کسبوکار موفق را به دنبال خواهد داشت؛ اما این امر، بخشی اجتنابناپذیر از هر کسبوکاری است، زیرا...
مزایای استقرار باشگاه مشتریان
امروزه چه چیزی باارزشتر از وفاداری پایدار است؟ اگرچه برنامههای وفاداری در بسیاری از سازمانها به وفور طراحی و استقرار می یابند، از طرف دیگر هم به نظر میرسد که تعداد بسیار زیادی از آنها بدون اینکه به هدف خود برسند از دور خارج میشوند. امروزه مشخصشده است که ارزش یک...
مدل AWARE برای بازگرداندن مشتریان ناراضی
مدیریت ارتباط با مشتری، یکی از چالشهای هر صاحب کسبوکاری است. مخصوصاً اگر در مواقعی که با مشتریان ناراضی روبرو باشید، کنترل احساس و انتخاب بهترین راهحلها، بسیار حیاتی است. در این مواقع باید با مشتری همراه شوید. فراموش نکنید که یک مشتری ناراضی هم برای کسبوکار شما...
تبلیغات دهان به دهان برای خرده فروشی ها
در پاسخ به این سؤال که خرده فروشها چگونه میتوانند از ابزارهای نسبتاً ارزان، غیررسمی و تعاملی برای رساندن پیام به بازار هدفشان استفاده کنند، میتوان گفت تبلیغات دهان به دهان و یا تبلیغ شفاهی ابزاری است که هم چالشها و هم فرصتهایی به خرده فروشها ارائه میدهد. سایر...
ایجاد ارزش در وفاداری مشتریان
هولبروک ارزش را با موقعیت و مصرفکننده درارتباط میداند. بر اساس گفته وودروف و گاردیال ارزش عملکرد نیازها و خواستههای فردی در موقعیتی خاص است. این مورد را باید با مفهوم وفاداری مقایسه کرد که معمولاً با ارزش بیشتر همراه است اما معمولاً با تقاضاهای موقعیتی متفاوت درنظر...