آکادمی باشگاه مشتریان
طبقه بندی وفاداری خدمات
لاولاک برای تسهیل در آزمایش وفاداری خدمات، به طبقه بندی وفاداری خدمات، به یک طبقه بندی وفاداری در خدمات پرداخت. مبنای طبقه بندی وی برگرفته از طبقه بندی معروف "دیک" و "بوسو" بود. به گزارش هورموند، لاولاک جنبههای مختلف یک خدمت را در نظر گرفت و بر این اساس، طبقه...
خلق وفاداری مشتریان
افزایش وفاداری مشتری موضوع بسیار مهمی است که استراتژیهای بازاریابی در سالهای اخیر مورد توجه خود را به آن معطوف کردهاند، با این وجود مفهوم وفاداری مشتری همچنان در دو جنبه مختلف مورد تعریف و بررسی قرار میگیرد. عدهای از محققان، وفاداری را یک عامل نگرشی میدانند و...
ایجاد رابطه میان خریدار و فروشنده
در بازارهای تجاری، فشار زیاد جهت بهبود کارایی و اثربخشی فعالیتهای مهم فروشنده و خریدار وجود دارد. در جریان روابط، انواع مختلف روابط، اتصالدهندههای مختلفی را در روابط مورد تأکید قرار میدهند. پیونددهنده ارتباط: شیوه انجام کسبوکار و چگونگی ارتباط خریدار-فروشنده با...
دانش مدیریت روابط مشتریان
دانش برای مشتریان و دانش از مشتریان نوعی از سرمایه معنوی و ارتباطی بنگاه تلقی میشود. مدیریت جریانات دانش، یکی از چالشهای اساسی مدیریت روابط با مشتریان است. برای شناسایی دانش موردنیاز فرایندهای کسبوکار میتوان از روشهای مهندسی مجدد فرایند کسبوکار بهره گرفت....
افزایش وفاداری مشتری
توسعه و گسترش زودبازده، برای عقب نماندن یک شرکت پیشگام از یک بازار در حال رشد اغلب میتواند منجر به بروز مشکلاتی از حیث کنترل کیفیت برای آن شرکت شود. همینکه کارخانهها و کارگاههای جدید، تجهیزات و کارکنان جدید در خط تولید به خدمت گرفته میشوند، مشکلات و دردسرهای جدید...
بازاریابی خدمات مشتریان
بازاریابی خدمات مشتریان، شامل تمامی فعالیتهای انجامشده توسط یک شرکت در زمانی است که خدمات کافی نیستند. نبود و کمبود خدمات، میتواند دلایل بسیار متفاوتی داشته باشد. گاهی اوقات کیفیت خدمات فنی وجود ندارد. گاهی قصور و فقدان در مورد کیفیت خدمات عملیاتی وجود دارد. برخی...
توافق در مورد انتظارات مشتری (SLA)
هدف توافقات سطح خدمات، تعیین مسئولیتهای متقابل مشتری و نیز تأمینکننده یک سرویس خاص است. اس ال ای ها هم در روابط با مشتریان داخلی و هم مشتریان خارجی کاربرد دارند. برای شرکتهای خدمات رفاهی نامتعارف نیست که فعالیتهای تماس با مشتریان خود را به یکطرف سوم واگذار کنند....
آینده درباره مدیریت روابط با مشتریان است
اگر قصد داشته باشید برای شروع مدیریت رابطه مشتری به هرکس اعتبار بدهید باید دون پیرز باشید که حمایت فراوان شریک و همکار نویسنده خود مارتا راجرز را همراه دارد. نقش پیرز در این مفهوم که او و راجرز آن را بازاریابی ۱:۱ مینامند به تابستان ۱۹۸۹ بازمیگردد. زمانی که پیرز...
استارباکس و بازنگری در CSR
برندهای بزرگ در عصر جدید از طریق تطابق تلاشهای اجتماعی با عملیات و استراتژی کسب و کار، در حال هدایت و افزایش سطح توقع مشتریان و رقابت بلندمدت میباشند. برنامه استارباکس تحت عنوان "ایجاد شغل برای آمریکا "، فرهنگ اجتماعی شرکت و اهداف تجاری آن را با یکدیگر ادغام میکند....