امکانات باشگاه مشتریان

برنامه های وفاداری

اگر چه تمرکز برنامه های وفاداری بر روی حفظ مشتریان فعلی می باشد، ولی بطور غیر مستقیم منجر به جذب مشتریان جدید و یا بازگشت مشتریان از دست رفته نیز می شود.

استراتژی باشگاه مشتریان

سناریوها یا همان برنامه های وفاداری هسته اصلی باشگاه مشتریان را تشکیل می دهند.
برنامه های وفاداری به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی هستند که توسط شرکت ها برای ترغیب مشتریان برای ادامه و تکرار خرید و استفاده از محصولات و خدمات آنها طراحی می شوند.
از این رو طراحی یک برنامه وفاداری صحیح نقش مهمی در موفقیت کسب و کار ایفا می کند.

تدوین استراتژی باشگاه مشتریان

باید توجه داشت، پیاده سازی یک سناریو خاص برای انواع کسب و کارها، یک تقلید اشتباه است و مصداق ارائه یک نسخه پزشک به تمام بیماران را خواهد داشت و در نهایت مؤثر نخواهد بود.

بر این اساس باشگاه مشتریان وفادار دارای دو نوع برنامه وفاداری می باشد. برنامه های وفاداری از پیش تعریف شده و برنامه های وفاداری تدوین شده اختصاصی.
از آنجایی که پیاده سازی سناریوها در کسب و کارهای مختلف متفاوت می باشد، این امکان فراهم شده است تا با تدوین و پیاده سازی سناریوهای سفارشی، درصد موفقیت آنها افزایش یابد.

همچنین برنامه های مرسوم وفاداری در قالب برنامه های از پیش تعریف شده نیز وجود دارند که بر اساس پارامترهای مختص هر کسب و کار می توانند اجرا شوند.

سیستم امتیازدهی و سطح بندی

یکی از عوامل موفقیت برنامه های وفاداری، سیستم امتیازگیری ساده و لایه بندی شده می باشد. در این سیستم، مشتریان بر اساس انجام یک سری فعالیت هایی که شما به عنوان برنامه های وفاداری تعریف نموده اید، امتیاز کسب می کنند و بر اساس امتیازات کسب شده در یک سطح مشخص قرار داده می شوند.

با سطح بندی مشتریان بر اساس امتیازات آنها می توان اهداف مختلفی را دنبال کرد
ایجاد انگیزه رشد و پیشرفت در برنامه وفاداری برای دستیابی به پاداش های بیشتر
ارائه سرویس های مشخص برای انواع مشتریان در سطح های مختلف
اختصاصی سازی و ارائه برخی از سرویس ها برای مشتریان ویژه

هنوز سوالی باقی مانده است؟

برای کسب اطلاع بیشتر از نحوه پیاده سازی و چگونگی کارکرد اتوماسیون و همچنین نسخه آزمایشی قبل از خرید، فرم مربوطه را تکمیل نمایید. در اولین فرصت متخصصین ما با شما تماس خواهند گرفت.