آکادمی باشگاه مشتریان

درک میزان سودآوری آینده مشتریان

درک میزان سودآوری آینده مشتریان

وقتی شرکتی درباره سودآوری کنونی مشتریان اصلی‌اش یا بخش‌های مشتری بینشی روشنگرانه داشته آنگاه باید میزان سودآوری آینده را در نظر بگیرد. ما باید توان ایجاد و توسعه سودآوری آتی بخش مشتری را شناسایی کنیم. دن پیرز و مارتا راجرز، گونه‌ای از روش‌های شناسایی مشتری را به...

تکنولوژی آیبیکن در برنامه وفاداری باشگاه مشتریان

تکنولوژی آیبیکن در برنامه وفاداری باشگاه مشتریان

تکنولوژی آیبیکن iBeacon در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل به سراسر جهان معرفی شد. این تکنولوژی با استفاده از تکنولوژی بی‌سیم بلوتوث هوشمند و وای فای، پیام‌هایی را بر اساس موقعیت مکانی افراد، به گوشی‌های هوشمند و تبلت ها ارسال می‌کند. تکنولوژی...

نحوه وفادارسازی مشتریان به برند کالا و یا خدمت

نحوه وفادارسازی مشتریان به برند کالا و یا خدمت

دنیای کسب‌وکار پویاتر و رقابتی‌تر از هر زمان دیگری شده و علاوه براین، جهانی‌شدن افزایش سرعت تغییرات محیط و شدت رقابت در فضای کسب‌وکارها را با خود به همراه داشته است؛ بنابراین، حتی اقدامات محلی نیز نیازمند تفکر در مقیاس جهانی هستند. در این شرایط، ارزش واقعی یک شرکت،...

چرا قابلیت سودآوری مشتریان متفاوت است؟

چرا قابلیت سودآوری مشتریان متفاوت است؟

سودآوری مشتریان ممکن است به دلیل این‌که مشتریان مختلف اغلب ترکیب متفاوتی از محصولات با سودهای ناخالص مختلف می‌خرند، فرق کند. همچنین تفاوت‌های اساسی در هزینه‌های خدمات تک‌تک مشتریان وجود خواهد داشت. همان‌گونه که در بالا ذکر شد سودآوری بارها با آنچه پس از نقطه تولید...

سودآوری مشتری در مدیریت ارتباط با مشتریان

سودآوری مشتری در مدیریت ارتباط با مشتریان

تقسیم بازار و توسعه دیدگاهی که ارزش مطلوب‌ترین بخش‌های مشتری و ارزش طول عمر مربوط که این گروه‌های مشتری برای شرکت ایجاد می‌کنند، در قلب فرایند ایجاد ارزش قرار دارد. شرکت‌ها نیاز دارند میزان سودآوری موجود بخش‌های کلیدی مشتری (و در شرکت‌های مطمئن، سودآوری مشتریان...

مقدمات وفاداری مشتریان در بلندمدت

مقدمات وفاداری مشتریان در بلندمدت

وفاداری مشتریان (Customer Loyalty) در بلندمدت، تحت تأثیر مناسبات و ارتباطاتی است که از همان لحظات نخست آغاز می‌شوند. حقایق جدیدی در دنیای کسب‌وکار مطرح شده است؛ شرکت‌هایی که از پذیرش سازمانی چشم‌پوشی کنند مشتری‌های خودشان را از دست خواهند داد. برای مثال صنعت کابل را...

نظارت بر رضایت مشتریان

نظارت بر رضایت مشتریان

بسیاری از شرکت‌ها به‌صورتی نظام‌مند نحوه برخورد با مشتری را محک میزند، عواملی که باعث رضایت مشتری می‌شود را شناسایی می‌کنند و درنتیجه در فعالیت‌ها و نحوه بازاریابی خود تغییر ایجاد می‌کنند. شرکت‌های باهوش به‌طور مرتب میزان رضایت مشتریان خود را ارزیابی می‌کنند، زیرا این...

نت پروموتر و سنجش رضایت مشتری

نت پروموتر و سنجش رضایت مشتری

بسیاری از شرکت‌ها سنجش رضایت مشتری را برای خود اولویت قرار می‌دهند، اما چگونه باید به آن‌ها بپردازند؟ فردریک ریچلد می‌گوید: «تنها سؤال مهمی که می‌توان از مشتری پرسید این است که چقدر احتمال دارد که شما این محصول یا خدمات را به دوست یا همکارتان توصیه کنید؟» طبق اظهارت...

ویژگی‌های خدمات مشتری ایده آل

ویژگی‌های خدمات مشتری ایده آل

هیچ‌کس نمی‌تواند به‌طور قطعی بگوید خدمات مشتری ایده آل چه ویژگی‌هایی دارد؛ اما شناسایی و تشخیص شاخص‌های خدمات مشتری بد چندان کار دشواری نیست؛ زیرا خدمات استاندارد در هر شرکت ممکن است کاملاً متفاوت از شرکت‌‌های دیگر باشد و این شما هستید که باید بتوانید ویژگی‌های یک...