آکادمی باشگاه مشتریان
متریک نگرشها و باورهای مشتریان
مطالعات روی آگاهی، نگرشها و مصرف مارکترها را قادر میسازد تا سطوح و روندها را در دانش، ادراکات، باورها، نیات و رفتارهای مشتری، کمی سازند. در برخی شرکتها، نتایج این مطالعات، دادههای ردیابی نامیده میشود؛ زیرا از آنها برای ردیابی تغییرات درازمدت در آگاهی، نگرشها و...
علت ریزش مشتریان و نحوه جلوگیری از آن
ضربالمثل پیشگیری بهتر از درمان است در تمام ابعاد زندگی ازجمله پیشبینی ریزش مشتریان کاربرد دارد و بهتر است پیش از دیر شدن با شاخصهای مناسب اندازهگیری شود. از دست دادن مشتریان و ریزش آنها برای یک کسبوکار بسیار ناراحتکننده است. نرخ ریزش مشتریان (Customer Churn)،...
مفهوم وفاداری در کسب و کار
وفاداری (Loyalty) واژهای قدیمی است که از گذشته برای توصیف پایبندی و صمیمیت قلبی نسبت به کشور، جنبش یا شخص بهخصوصی مورد استفاده قرار میگرفته است. اخیراً در کتب اقتصادی از این واژه برای بیان تمایل مشتری به ادامه کسب و کار و هواداری از موسسهای بهخصوص در طول زمان...
مشتریانی که بهتر است با آنها کار نکنید!
مشتری، مهمترین چیز در هر کسبوکاری است و بدون آن کسبوکار بیمعنی است. اگر صاحبان کسبوکار از مشتریانشان راضی نباشند، از کسبوکارش لذت نخواهد برد و این موضوع نهایتاً روی بهرهوری و محصول نهایی تولیدشده تأثیر میگذارد. کار کردن با چنین مشتریهایی احساس سوءاستفاده به...
صنعت خردهفروشی برندهای لوکس
برندهای لوکس در نقطه عطف قرار دارند. در طول ۱۵ سال گذشته مدلهای تجاری آنها بر اساس ترکیبی از عمدهفروشی و خردهفروشی همراه با فروشگاههای تحت مالکیت شرکت بوده است که همزمان با افزایش قدرت برند بر تعداد آنها نیز افزودهشده است؛ اما در میان برندهای ضعیف و قوی...
چرا مشتریان شاکی بیشتر از سایرین علیه شرکت هزینه میکنند؟
بهموجب آمارهای بسیار دقیق مشخصشده است که شاکیان دو برابر مشتریانی که مشکل خدماتی داشته، ولی شکایتی نکردهاند، ارزشدارند. البته این شامل مشتریان رهگذری که تصادفی از جایی خرید مینمایند نمیشود، بلکه مشمول مشتریان ثابتی میگردد که درگذشته از همان محل خرید یا دریافت...
افزایش وفاداری مشتریان در برندهای لوکس
چالشی که برندهای لوکس بهطور روزافزون با آن مواجه هستند رشد و افزایش وفاداری مشتریان است، این امر تنها در سطح فروشگاه و با توسعه خدمات امکانپذیر است. مشتریان قرن بیست و یکم تمایل دارند تا بهصورت فردی مدنظر قرار بگیرند و نه بهعنوان دارندگان ناشناس کارتهای اعتباری...
چگونه از پتانسیل مشتریان موجود استفاده کنیم؟
جذب مشتری جدید یکی از استراتژیهای قدیمی و مشترک در هر کسبوکار است. آنها در ابتدای هر برنامهریزی برای توسعه، روشهای تبلیغات و بازاریابی را برای پیدا کردن مشتریان و خریداران جدید مدنظر قرار میدهند؛ اما اگر همه آن چیزی که برای رشد کسبوکار نیاز است در شرکت وجود...
واکنش نسبت به راحت برآورده کردن نیاز مشتری
خردهفروشان کانادایی و آمریکایی در راحت برآورده کردن نیازهای مشتری، پیشقدم بودهاند، اما بسیاری از کشورها تأمین این نیازها را تازه آغاز کردهاند. روند عرضه راحت خدماتی که داروخانهها و فروشگاههای معروف سون ای لون با جدیت از صبح زود تا دیروقت آغاز کردهاند اکنون در...