۸۵ درصد از برندهای تجارت الکترونیک به دنبال افزودن ارزش به مشتریان فراتر از تخفیف و تبلیغات هستند. بااینحال، ۹۷٪ از برنامههای پاداش مبتنی بر تراکنش هستند.
دادن تخفیف برای جذب مشتری اغلب یک واکنش تند و سریع برای افزایش فروش است؛ اما رقابت بر سر قیمت، مسابقهای به سمت پایین است. اکثر مشاغل تجارت الکترونیک نمیتوانند با دادن تخفیفهای عمیق به مشتریان یکباره، دوام بیاورند. برای موفقیت در درازمدت، باید تمرکز خود را بر حفظ مشتری معطوف کنید.
برنامههای وفاداری میتوانند کسبوکار تکراری را با حاشیه بالا هدایت کنند، اما اکثر برنامهها نمیتوانند به تجربه مشتری ارزش اضافه کنند. برای به دست آوردن ارزش واقعی از برنامه وفاداری مشتری خود، باید فراتر از تخفیفها بروید.
پاداش دادن به مشتری برای تعامل یا ارزشهای مشترک، یک ارتباط قدرتمند ایجاد میکند که منجر به وفاداری و تکرار تجارت میشود.
آناتومی یک برنامه پاداش سودآور برنامهای است که از شکارچیان تخفیف اجتناب میکند و بر ایجاد روابط تمرکز میکند.
انتهای مطلب/