مدیریت مشتریان

از آنجایی که مشتری به عنوان لازمه کسب و کار شناخته می شود، مدیریت آن از الزامات هر تجارتی است. ایجاد و توسعه یک پایگاه اطلاعاتی قوی از مشتریان، اولین قدم برای شروع ساماندهی کسب و کار می باشد.

ارتباط با مشتریان

ثبت اطلاعات دقیق و جستجوی سریع مشتریان موجب می شود تا همه کارشناسان فروش بتوانند ارتباط مؤثرتری با مشتری داشته باشند و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گیرند. همچنین با یادداشت گذاری بر روی پروفایل هر مشتری، می توان روند فعالیت های صورت گرفته در ارتباط با او را به راحتی پیگیری نمود.

انواع مشتری

بر اساس نوع صنعت و مدل فروش خدمات و کالاها، انواع مشتری نیز تعریف می گردد. در برخی از صنایع و شرکت های نوپا که اولویت فعالیت های بازاریابی بر اساس جذب مشتری جدید است، از مشتری به عنوان مخاطبی یاد می شود که ابتدا سرنخ بوده و طی یک سری فعالیت های سازمان فروش، به مشتری بالقوه و سپس به یک مشتری جدید تبدیل می گردد.
اما امروزه توصیه اصلی مشاورین، حفظ، نگهداری و در نهایت وفادارسازی مشتریان کنونی شرکت می باشد. شرکتها باید نخست به دنبال حفظ مشتریان و تبدیل آنها به مشتریان ثابت بوده و سپس با ابزارها و شیوه های گوناگون، در مشتریان فعلی ایجاد وفاداری نگرشی و رفتاری نمایند.

همچنین مشتریان بر اساس هویت دارای دو نوع حقیقی و حقوقی هستند که می توان آنها را بر این اساس در پایگاه اطلاعاتی ثبت نمود.

دسته بندی مشتریان

بخش بندی بازار فرآیندی است که بر اساس آن یک بازار به زیر بخش های متمایزی از مشتریانی که نیازها و ویژگی های مشابهی دارند، تقسیم می شود. این بخش بندی، باعث می شود که با استفاده از یک طرح بازاریابی و یک محصول مناسب بتوان مشتریان بیشتری را راضی نمود. در واقع با تقسیم یک بازار بزرگ به بخش های کوچکتر، منابع سازمان به طور بهینه صرف مشتریان اصلی می شود.

با استفاده از دسته بندی مشتریان بر اساس پارامترهای سفارشی و ویژگی های مشترک، می توان برای هر یک از بخش ها، سناریوها و کمپین های تبلیغاتی مجزایی را پیاده سازی و اجرا نمود که علاوه بر کاهش هزینه های تبلیغات، باعث افزایش اثر بخشی برنامه ها می شود.

ویژگی ها

امکانات و ویژگی های باشگاه مشتریان لویالت

Responsive

Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Pellentesque in ipsum id orci porta dapibus.

Customizable

Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Pellentesque in ipsum id orci porta dapibus.

UI Elements

Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Pellentesque in ipsum id orci porta dapibus.

Clean Code

Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Pellentesque in ipsum id orci porta dapibus.

Documented

Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Pellentesque in ipsum id orci porta dapibus.

Free Updates

Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Pellentesque in ipsum id orci porta dapibus.

لویالت

باید توجه داشت که نگرش استراتژیک به باشگاه مشتریان به همراه شناخت عمیق تر از مشتریان، علاوه بر کاهش برخی هزینه ها در سازمان، باعث افزایش توان رقابتی شما در فضای بازار می شود.

با این رویکرد، می توان با یک برنامه ریزی میان مدت به بسیاری از مزایا و اهداف تعیین شده در باشگاه مشتریان رسید.

آخرین مطالب

درباره وفاداری و باشگاه مشتریان بیشتر بدانید …

تشخیص فرصت های فروش

تشخیص فرصت های فروش

در بخش فروش خرد، این امر بسیار اهمیت دارد که خریداران به دنبال وفاداری به برند نبوده و معمولا به دنبال قیمت هستند. به همین دلیل ایجاد یک پایگاه داده از مشتریان بالقوه در چنین شرایطی بسیار چالش برانگیز است. کیفیت محصولات و قیمت رقابتی برای ایجاد وفاداری برند کافی...

توسعه پایگاه اطلاعات مشتری

توسعه پایگاه اطلاعات مشتری

اطلاعات در قلب فرایندهای کسب و کار می نشیند. داده از طریق مبادلات در سیستم های عملکردی و فارغ از بخش بازار، خرده فروش، ارتباط تلفنی، بیمه، بانکداری، مراقبت سلامت، انتقال و دیگر بخش های بازار به وجود می آید. اضافه نمودن اطلاعات به حجم بالایی از داده های داخلی منابع...

چرا مشتریان مشارکت می کنند؟

چرا مشتریان مشارکت می کنند؟

برای برآورده ساختن انتظارات مشتریان و مدیریت سودآوری مشارکت مشتری، شرکت ها بایستی بدانند که آیا مشتریان آنها قصد مشارکت دارند و دلیل این مشارکت چیست. براساس پیمایش 2080 مصرف کننده، زیمینکوسکا شدت مشارکت مشتری پایینی را در میان مصرف کنندگان لهستانی در همه بازارهای مورد...