مدیریت مشتریان
از آنجایی که مشتری به عنوان لازمه کسب و کار شناخته می شود، مدیریت آن از الزامات هر تجارتی است. ایجاد و توسعه یک پایگاه اطلاعاتی قوی از مشتریان، اولین قدم برای شروع ساماندهی کسب و کار می باشد.

ارتباط با مشتریان
ثبت اطلاعات دقیق و جستجوی سریع مشتریان موجب می شود تا همه کارشناسان فروش بتوانند ارتباط مؤثرتری با مشتری داشته باشند و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گیرند. همچنین با یادداشت گذاری بر روی پروفایل هر مشتری، می توان روند فعالیت های صورت گرفته در ارتباط با او را به راحتی پیگیری نمود.



انواع مشتری
بر اساس نوع صنعت و مدل فروش خدمات و کالاها، انواع مشتری نیز تعریف می گردد. در برخی از صنایع و شرکت های نوپا که اولویت فعالیت های بازاریابی بر اساس جذب مشتری جدید است، از مشتری به عنوان مخاطبی یاد می شود که ابتدا سرنخ بوده و طی یک سری فعالیت های سازمان فروش، به مشتری بالقوه و سپس به یک مشتری جدید تبدیل می گردد.
اما امروزه توصیه اصلی مشاورین، حفظ، نگهداری و در نهایت وفادارسازی مشتریان کنونی شرکت می باشد. شرکتها باید نخست به دنبال حفظ مشتریان و تبدیل آنها به مشتریان ثابت بوده و سپس با ابزارها و شیوه های گوناگون، در مشتریان فعلی ایجاد وفاداری نگرشی و رفتاری نمایند.

دسته بندی مشتریان
بخش بندی بازار فرآیندی است که بر اساس آن یک بازار به زیر بخش های متمایزی از مشتریانی که نیازها و ویژگی های مشابهی دارند، تقسیم می شود. این بخش بندی، باعث می شود که با استفاده از یک طرح بازاریابی و یک محصول مناسب بتوان مشتریان بیشتری را راضی نمود. در واقع با تقسیم یک بازار بزرگ به بخش های کوچکتر، منابع سازمان به طور بهینه صرف مشتریان اصلی می شود.
ویژگی ها
امکانات و ویژگی های باشگاه مشتریان لویالت

Responsive

Customizable

UI Elements

Clean Code

Documented

Free Updates
لویالت
باید توجه داشت که نگرش استراتژیک به باشگاه مشتریان به همراه شناخت عمیق تر از مشتریان، علاوه بر کاهش برخی هزینه ها در سازمان، باعث افزایش توان رقابتی شما در فضای بازار می شود.
با این رویکرد، می توان با یک برنامه ریزی میان مدت به بسیاری از مزایا و اهداف تعیین شده در باشگاه مشتریان رسید.

آخرین مطالب
درباره وفاداری و باشگاه مشتریان بیشتر بدانید …
آیا پاداش واقعاً وفاداری ایجاد میکند؟
جوایز مشتریان در مطبوعات تجاری بهعنوان ابزارهای تبلیغاتی ارزان، مدهای کوتاهمدت، دادن چیزی برای هیچچیز مورد توهین قرار گرفته است. از خطوط هوایی که معاملات پروازهای مکرر را ارائه میدهند تا شرکتهای مخابراتی که هزینههای خود را کاهش میدهند تا حجم بیشتری را به دست...
چرا برنامههای وفاداری مشتری میتوانند نتیجه معکوس داشته باشند؟
برنامههای وفاداری مشتری در همهجا وجود دارند و تنها در ایالات متحده بیش از ۳.۳ میلیارد نفر عضویت دارند و میتوانند مزیت فوقالعادهای به همراه داشته باشند: احتمال خرید اعضا از خردهفروشی بیشتر از سایر افراد است. افرادی که به برنامه تعلق دارند، بیشتر از وبسایت یا...
نمونههای موفق وفاداری مشتری
امروز همراه باشگاه مشتریان لویالت به معرفی تعدادی از موفقترین نمونه های حفظ مشتری در دنیا میپردازیم. آمازون پرایم یکی از قابلتوجهترین برنامههای وفاداری مشتری، عضویت Amazon Prime است. این یک سرویس مبتنی بر اشتراک با یک هزینه سالانه است. با اشتراک، مشتریان از...